پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

رتبه گرفتن از گوگل یکی از بزرگ ترین و شاید مهم ترین هدف وب سایت ها باشد که برای دریافت آن روش های متفاوتی را انجام می دهند. شاید همین ار سبب شه که برخی برای موفقیت بیشتر دست به طراحی سایت از طریق کد نویسی و برنامه نویسی می زنند که در برخی مواقع نتیجه عکس خواهد داشت. در این میان قالب های وردپرس نیز یکی دیگر از پارامتر های انتخابی صاحبان سایت است که سعی می کند با استفاده بهینه از ابزار و افزونه ها راهی هم سو با الگوریتم های گوگل پیدا کند تا بتواند توجه ربات ها را به سایت جلب نماید.

photo_2021-12-31_00-22-45

واقعا این امر امکان پذیر است؟  انتخاب نوع CMS تا چه اندازه روی سئو سایت تاثیر گذار است؟ پلتفرم رایگان موثر است یا باید به سراغ کد نویسی های حرفه ای برویم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی سوالات عنوان شده بپردازیم و در پایان تاثیر منفی یا مثبت وردپرس در سیئو سایت را مورد بررسی قرار دهیم.

photo_2021-12-31_00-22-45 (2)

آشنایی با مفهوم وردپرس

وب مستر های حرفه ای و متخصصین سئو برای بهینه سازی موتور های جستجو سعی می کنند از بستری استفاده نمایند که امکان اجرای و مدیریت محتوا را فراهم سازد. در واقع مدیریت این پلتفرم به واسطه افزونه یوست سئو (Yoast SEO) به سادگی امکان پذیر است و حتی افراد آماتور نیز می توانند از آن استفاده نمایند.  بستر و ساختاری منظم که بر اساس خواسته های وب مستران طراحی شده و با داشتن قابلیت مدیریت محتوایی امکان کنترل و بیهنه سازی موتور های جستجو را فراهم می سازد.

آیا وردپرس برای سئو و بهینه سازی سایت گزینه مناسبی است؟

با توجه به مطالب عنوان شده در باره عملکرد وردپرس، بدون شک می توان آن را عاملی با تاثیر گذاری مثبت در سئو سایت معرفی کرد. به بیان دیگر در قابل و پلتفرم اولیه ورد پرس، شرایطی فراهم شده که سئو داخلی به درستی صورت پذیرد که تا اینجای قضیه تقریبا نیمی از راه را پیموده ایم چرا که در ورد پرس توجه خاصی به محتوا و ساختار اصلی سایت می شود. در ادامه راه باید نیاز های فنی وب سایت ها را در نظر گرفت که ابزار و افزونه های ورد پرس امکان برآورده کردن آن ها را دارد و به این ترتیب می توان وردپرس را یکی از مناسب ترین گزینه ها برای سئو و بهینه سازی سایت معرفی نمود.

2

چرا وردپرس بهترین انتخاب برای سئو سایت به حساب می آید؟

در تکمیل توضیحات فوق لازم است موارد دیگری عنوان شود تا بیشتر با مزایا استفاده از وردپرس برای بهینه سازی سایت آشنا شوید.

عملکرد ساده

در واقع مهم ترین خصوصیت وردپرس که امکان استفاده ساده آن است، به این معنا که ساختار ایده آل آن شرایطی را فراهم نموده که به سادگی و بدون هیچ پیچیدگی بتوان با آن کار کرد.

قالب های حرفه ای

یکی از مهم ترین نکاتی که سبب جذب کاربران و کاهش نرخ پرش سایت می شود، استفاده از قالب هایی برای طراحی صفحات متفاوت سایت است که در وردپرس می توان آلبومی از قالب های حرفه ای و زیبا که سازگاری زیادی با سئو دارند را مشاهده کرد.

افزونه های متعدد

رعایت برخی نکات در در بهینه سازی و سئو سایت تاثیرات خارق العاده ای دارد و وردپرس با داشتن افزونه های متعدد و بسیار کاربردی مانند Yoast SEO این اقدامات را به سادگی، ممکن می سازد.

مدیریت محتوایی

از مهم ترین قابلیت های وردپرس، امکان کنترل و مدیریت بر روی تمامی صفحات  است که امکان ادیت را نیز فراهم نموده و  به این ترتیب می توان مدیریت بیشتری بر روی محتوای منتشر شده داشت.

photo_2021-12-31_00-22-46

چگونه ورد پرس در سئو و بهینه سازی سایت تاثیر مثبت دارد؟

بدون شک با مطالعه موارد فوق به اهمیت پلتفرم سیستم مدیریت محتوایی پی برده اید. علاوه بر موارد عنوان شده، نظم حاکم بر وردپرس از دیگر دلایل ایده آل بودن آن به حساب می آید که امکان کنترل همه جانبه سایت را برای ادمین فراهم می نماید. مهم نیست در چه مرحله از راه اندازی هستید، حتی اگر در نقطه پیچیده قرار داشته باشید باز هم به سادگی همه چیز تحت کنترل شما خواهد بود. البته وردپرس این قابلیت کنترل همه جانبه را مدیون موارد زیر می باشد:

  • از سرک کشیدن ربات های خزنده و جستجوی آن ها در میان صفحات متنوع سایت جلوگیری می کند.
  • با کنترل و مدیریت درست URL ها شرایطی را فراهم می نماید که کاربران بتوانند به سادگی به انواع دسته بندی، برچسب، کلید واژه و.... دسترسی داشته باشند.
  • چنانچه بنا بر شرایط خاص نیاز به ایجاد تغیرات در آدرس بخش هایی از سایت شدید، می توانید این کار را بدون نگرانی انجام دهید چرا که در ساختار وردپرس امکان ریدایرکت کردن صفحات فراهم شده است.
  • با توجه به موارد عنوان شده، ساختار کلی وردپرس و ابزار و افزونه ها آن  سعی در بهبود جایگاه سایت در موتور های جستجو دارند.
  • در ساختار اصلی وردپرس می توان از امکان مدیریت عملکرد تک تک صفحات سایت بهرمند شد و با توجه به نیاز سایت برای بهینه سازی تغیرات لازم را  بدون هیچ پیچیدگی خاصی اعمال نمود.
  • لینک های داخلی و خارجی یکی از مهم ترین مواردی هستند که می توانند در بهینه سازی و سئو سایت تاثیرات مثبت زیادی داشته باشند و مدیریت آن ها نیز در قالب وردپرس فراهم شده است.
  • داشتن تعامل و تبادل با کاربران و استفاده از نظرات و انتقادات هر یک از عمده مزایای به کار گیری پلتفرم وردپرس در زمان طراحی سایت می باشد.

4

نتیجه گیری

با توجه به موارد عنوان شده در رابطه با ساختار وردپرس و تاثیر مثبت آن در بهینه سازی و سئو سایت بدون شک پاسخ به این سوال که آیا وردپرس برای سئو و بهینه سازی سایت گزینه مناسبی است؟ می توان به قاطعیت جواب مثبت داد. برای استفاده بهینه تر ایز این پلتفرم می توانید در جهت تقویت سرعت لود آن اقداماتی را انجام دهید تا بتوانید سایت هایی با اصول سئو داخلی را با بهره مندی از ساختار ورد پرس طراحی نمایید. تاثیرات مثبت این پلتفرم را از کامنت های کاربران ببنید که امکان دریافت آن ها در وردپرس به سادگی ممکن است.

برای یادگیری و آموزش وردپرس به سایت مهدی عراقی مراجعه نمایید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: