پایگاه خبری خانه فوتبال:

زمان واریز یارانه معیشتی آبان ماه مشخص شد. یارانه معیشتی امروز 10 آبان واریز می شود. یارانه معیشتی امروز به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. در ادامه مشروح خبر درباره یارانه معیشتی را بخوانید.

 

یارانه معیشتی دی‌ماه کی واریز می شود؟  

اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که یارانه معیشتی در دی‌ماه بدون تغییر پرداخت خواهد شد، این اعلام با توجه به این‌که مشمولان یارانه جدید همان یارانه‌بگیران معیشتی هستند، احتمال پرداخت در ماه جاری را کمرنگ کرده است.

اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که یارانه معیشتی در دی‌ماه بدون تغییر پرداخت خواهد شد، این اعلام با توجه به این‌که مشمولان یارانه جدید همان یارانه‌بگیران معیشتی هستند، احتمال پرداخت در ماه جاری را کمرنگ کرده است.

 

 یارانه معیشتی همان پرداخت نقدی است که از آبان ماه ۱۳۹۸ و به دنبال افزایش قیمت، در دستور کار قرار گرفت و در دهم هر ماه واریز می‌شود، مشمولان کمک‌معیشتی با حذف سه دهک بالا از بین ۷۸ میلیون یارانه‌بگیر نقدی گزینش شده و حدود ۶۰ میلیون نفر هستند.

اما در اواخر آذرماه ۱۴۰۰، معاون اقتصادی رئیس جمهور اعلام کرد که در اوایل دی ماه یارانه جدید با افزایش دو برابری یارانه‌ها پرداخت خواهد داشت، در ادامه وزیر اقتصاد اعلام کرد که زمان مشخصی برای پرداخت یارانه جدید در دی ماه نیست. این در حالی بود که گفته می‌شد در مورد زمان پرداخت هنوز توافقی صورت نگرفته است ولی احتمال پرداخت با یارانه معیشتی مطرح بود، چرا که جمعیت مشمول یارانه جدید همان یارانه‌بگیران معیشتی هستند.

 

با این حال تازه‌ترین اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها در مورد یارانه معیشتی دی‌ماه نشان داد که یارانه جدید همراه با معیشتی پرداخت نمی‌شود و هنوز ابلاغی به این سازمان در این رابطه صورت نگرفته است.

این در حالی است که یارانه معیشتی دی‌ماه به دلیل همزمانی با روز جمعه، یک روز زودتر و ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه(۹ دی‌ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

 

در مورد مبلغ یارانه جدید نیز همان‌طور که قبلا رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرده بود، رقمی بین ۹۰ تا ۱۲۶ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

طبق گفته معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه نیز، یارانه جدید که ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است، مبلغی اضافه بر یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و یارانه معیشتی خواهد بود که هر ماه پرداخت می‌شود.

یارانه معیشتی در هر ماه بر خلاف یارانه نقدی که مبلغ ثابت ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است برای خانوارها بسته به بُعد خانوار متغیر است، بر این اساس برای خانوار یک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه‌نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲هزار و خانواده‌های پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان در هر ماه پرداخت می‌شود.

 

به هر ترتیب فعلا جریان پرداخت یارانه جدید مبهم است و زمان مشخصی برای آن در دی‌ماه ۱۴۰۰ نیست مگر در روزهای آینده تصمیم دیگری اتخاذ شده و پرداخت در دستور کار قرار گیرد.

زمان واریز یارانه معیشتی 

با وجود برخی پیش‌بینی‌ها و شعارها، هنوز تغییرات خاصی در روند توزیع یارانه‌ها آغاز نشده و پیش‌بینی می‌شود این تغییرات از ماه بعد به تدریج مطرح شوند. برای امشب نیز قرار است طبق برنامه قبلی واریز یارانه معیشتی انجام شود.

طبق اعلام مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، بیست و چهارمین مرحله یارانه معیشتی آبان ماه ۱۴۰۰ ساعت ۲۴ روز دوشنبه (۱۰ آبان ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

 

یارانه معیشتی آبان ماه 1400

به گفته امید حاجتی، بیست و چهارمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ روز دوشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و همانند دوره‌های قبل، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد.

همچنین، یازدهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت کرده‌اند، این ماه کسر خواهد شد.

نحوه اعتراض به عدم دریافت یارانه معیشتی

بهروز رحیم‌زاده در گفت‌وگویی اظهار داشت: در استان اردبیل، شمار خانواده‌هایی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند به بیش از ۴۳۹ هزار خانوار رسیده است که اداره کار هیچ نقشی در رسیدگی به اعتراضات یارانه نقدی ندارد.

 

وی بیان کرد: وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان لبه تماس خدمات دولتی گستردگی پیدا کرده که به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است که در این زمینه درصدد هستیم خدمات‌رسانی به مردم را با هدف رفع مشکلات موجود به اتمام رسانده و اقدامات لازم را در این زمینه تسریع بخشیم.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل ضمن اشاره به شرایط ارائه یارانه به سایر مشمولین نیز تصریح کرد: کسانی که مشمول یارانه نقدی دولت نشده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت hemayat.mcls.gov.ir  نسبت به عدم پرداخت یارانه معیشتی‌شان اعتراض کنند.

وی با اشاره به رسیدگی به روند اعتراض متقاضیان نیز تصریح کرد: پس از اعتراض متقاضیان اطلاعات سرپرست و اعضای خانوار شامل میزان دارایی، تراکنش مالی و سایر شرایط در سامانه رفاه ایرانیان بررسی شده و به درخواست معترضین پاسخ لازم داده خواهد شد که در این زمینه نیز هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

 

رحیم‌زاده با اشاره به یارانه حمایتی نیز تصریح کرد: بعد از سهمیه‌بندی بنزین مبلغی به صورت ماهانه به حساب ۳۶۳ هزار خانوار در استان اردبیل واریز شد که جزو خانوارهای واجد شرایط استان محسوب می‌شوند و شرایط به همین منوال در حال اجرا خواهد بود تا تمامی افراد واجد شرایط از این یارانه بهره‌مند شوند.

یارانه جدید برای ۶۰ میلیون نفر

در همین رابطه، قرار است یارانه‌ها از چند ماه دیگر افزایش یابد و چندین برابر شود. به نظر می‌رسد ۶۰ میلیون نفری هر دو یارانه نقدی و معیشتی را می‌گیرند از آذر یارانه‌شان بیش از سه برابر شود.

 

زمزمه‌های اعطای کارت اعتباری از پنج ماه دیگر شنیده می‌شود یارانه‌ای که قرار است به پنج دهک اول پرداخت شود.

ابراهیم رئیسی وعده داده که برای کاهش هزینه خانواده‌ها کارت اعتباری معیشت صادر می‌شود. بر این اساس به‌ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص یابد.

یعنی یک خانواده پنج نفره در دهک‌های اول، دوم و سوم از آذر علاوه بر یارانه نقدی و معیشتی، کارت اعتباری به مبلغ یک میلیون تومان دریافت می‌کند.

این خانواده در آذر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی بنزین، ۲۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نقدی و یک میلیون تومان کارت اعتباری دریافت می‌کند، در مجموع یک میلیون و ۴۳۲ هزار تومان.

حالا اگر این خانواده در دهک سوم و چهارم باشد، ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی بنزین، ۲۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان و ۷۵۰ هزار تومان کارت اعتباری دریافت می‌کنند.

این پنج دهک در واقع همان ۶۰ میلیون نفری هستند که هر دو یارانه معیشتی و نقدی را دریافت می‌کنند، با عملی شدن وعده ابراهیم رئیسی یارانه این ۶۰ میلیون نفر بیش از سه برابر می‌شود و از ۴۳۲ هزار تومان به یک میلیون و ۴۳۲ هزار تومان می‌رسد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: