پایگاه خبری خانه فوتبال:

کم‌کم دارد حوصله اماراتی‌ها از دست مهدی قائدی سر می‌رود. ستاره پیشین استقلال ابتدای فصل به الاهلی پیوست، اما این روز‌ها به‌نظر می‌رسد او در زرق و برق امارت دوبی گم شده و خبر خاصی از «فوتبال» نیست. عمده گزارش‌ها و تصاویری که در این مدت از مهدی قائدی دیده‌ایم، به اتفاقاتی مثل برپایی چند روزه جشن تولد او یا گشت و گذارش در شهر و ترددش در معابر لاکچری مربوط می‌شده است.

از قرار معلوم مهدی فراموش کرده به چه دلیل با او قرارداد بسته‌اند و چرا راهی امارات متحده عربی شده است. با این تفاسیر چندان جای تعجب ندارد که انتقاد‌ها از قائدی آغاز شده باشد. بعد از پیروزی یک بر صفر الاهلی برابر الظفره که باز هم با ناکامی قائدی در گلزنی همراه بود، برخی کارشناسان فوتبال امارات تأکید کرده‌اند عملکرد مهاجم ایرانی ناامیدکننده است و باشگاه باید بازیکن خارجی باکیفیت‌تری به جای او جذب کند. آیا قائدی صدای زنگ خطر را می‌شنود؟

به نوراللهی نگاه کن!

تک گل الاهلی در جریان پیروزی برابر الظفره را احمد نوراللهی به ثمر رساند. جالب است که نوراللهی به‌عنوان هافبک دفاعی، در این فصل ۲ گل زده و مهدی قائدی که با سر و صدای زیاد به‌عنوان مهاجم راهی این تیم شده، فقط ۳ گل به ثمر رسانده است! نوراللهی و قائدی تا اینجا مسیر کاملا متفاوتی را در دوبی پیموده‌اند. احمد اوایل نیمکت‌نشین بود و حتی شایعاتی در مورد احتمال بازگشتش به پرسپولیس به گوش می‌رسید. به‌تدریج، اما او شایستگی‌هایش را نشان داد و ثابت کرد مثل تیم ملی، حقش است در تیم باشگاهی هم فیکس باشد.

در نقطه مقابل، اما قائدی بعد از آنکه کمتر از حد انتظار ظاهر شد، به‌تدریج از ترکیب اصلی بیرون رفت. او البته برابر الظفره فیکس بود، اما در خیلی از مسابقات اخیر به‌عنوان بازیکن جانشین به میدان رفته و شاید با عملکردش در دیدار این هفته، بار دیگر روی نیمکت برگردد. نوراللهی و قائدی در سبک زندگی هم متفاوت عمل کرده‌اند؛ هر چقدر زندگی مهدی لاکچری، رسانه‌ای و پرحاشیه است، از احمد خبر چندانی بیرون از زمین بازی و تمرین نمی‌شنویم. او روی کارش متمرکزتر است، بنابراین عجیب نیست که موفق‌تر از قائدی بوده.

فرود قائدی، پرواز اللهیار

اللهیار صیادمنش هم یکی دیگر از استعداد‌های این سالیان فوتبال ایران است که از قضا درست مثل مهدی قائدی در استقلال مورد توجه قرار گرفت. صیادمنش ۳ سال جوان‌تر از قائدی است و بدون تردید فرصت بازی و زندگی آسان و کسب درآمد در کشور‌های عربی حوزه خلیج‌فارس را داشته، اما راهی فوتبال اروپا شد. او در فنرباغچه دوران خوبی را پشت سر نگذاشت، اما طی حضور قرضی‌اش در زوریا لوهانسک اوکراین، به وضوح توانایی‌هایش را به رخ کشید؛ تا جایی که حالا جدایی اجباری این بازیکن از زوریا، هواداران این تیم را دیوانه کرده است.

او امسال در مسابقات لیگ ۱۶ بار به میدان رفته، ۷ گل زده و ۴ پاس گل داده است و باشگاه اوکراینی سخت در تلاش است این بازیکن را برگرداند. به‌نظر می‌رسد اللهیار در آغاز یک جهش بزرگ در دوران فوتبالش قرار دارد و با توجه به سن و سال مناسبش، حتما می‌تواند آینده‌ای درخشان‌تر داشته باشد. انتخاب قائدی، اما متفاوت بود. او روز‌های بسیار ارزشمند جوانی‌اش را یک به یک به باد می‌دهد؛ آنچه شاید زمانی باعث حسرت و پشیمانی‌اش شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: