پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

یارانه نقدی اعطای کمک مالی دولت به قشر خاصی از مردم است که بیستم هر ماه واریز می شود. پرداخت یارانه نقدی جهت افزایش رفاه عمومی در دولت دهم کلید خورد. میزان یارانه‌ نقدی 45 هزار و پانصد تومان است. پس از روی کار آمدن دولت رئیسی در رابطه با یارانه نقدی حرف و حدیث های زیادی بوده است ،زیرا رئییسی وعده افزایش یارانه را داده است. در ادامه به آخرین خبر از واریز یارانه نقدی می پردازیم.​

 

 

رئیس‌جمهوری هنگام تقدیم لایحه بودجه به مجلس، بر لزوم اصلاح ساختار بودجه تاکید کرد و گفت: «اشکال جدی که قبلا همه را رنج می‌داد، این بود که اقتصاد را به تصمیم بیگانگان گره زده بودند اما این دولت قصد دارد از ظرفیت‌های کشور به ویژه نیروی انسانی متخصص و ذخایر ارزشمندی که در کشور وجود دارد استفاده کرده و مشکلات را حل کند این لایحه بودجه، نگاه ملی می‌طلبد و نباید به بودجه، نگاه بخشی و استانی شود و باید تمام نهادها از جمله نمایندگان مجلس نگاه ملی داشته باشند تا آن رشد اقتصادی ۸ درصدی تحقق یابد و این تلاش همگان را می‌طلبد».

 

 

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مورد موضوع یاد شده اظهار کرد: کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس بررسی شد و براساس آیین‌نامه داخلی جدید کلیات آن رای آورد و تصویب شد. در گذشته این چنین نبود زیرا کلیات اول در صحن مورد بررسی قرار می‌گرفت و در صورت تایید به تلفیق برمی گشت که بعد از آن وارد جزییات می‌شدند. لایحه بودجه ۱۴۰۱ ویژگی هایی دارد که برنامه محوری را در رویکرد خودش دارد و دستگاه‌های مختلف با برنامه، کارهای خود را پیش ببرند. دستگاه ها براساس برنامه تعین‌شده خود بودجه دریافت می‌کنند. در بودجه ۱۴۰۱ بخش برنامه‌محوری، تقویت شده است و مجلس هم با این کار موافق است.

وی افزود: همچنین شاخص‌های کلان اقتصاد کشور باید در بودجه مورد توجه قرار بگیرد. باید مشخص شود که چه مقدار از شاخص‌ها، مثبت و چه مقدار آن منفی است. متاسفانه شاخص‌ها در بودجه ۱۴۰۰ کاهنده بود و نمودارهای نشان می‌دهد که آمار به صورت نزولی بوده است. اما در این بودجه تلاش شده است که مسیر افزایش شاخص‌ها کلید بخورد. یکی دیگر از رویکردهای بودجه، ضد تورم بودن آن است و ریشه تورم عبارت است افزایش نقدینگی در جامعه، هرچه نقدینگی در جامعه بیشتر باشد به دنبال آن تورم را شاهد هستیم. دولت تلاش کرده است در بودجه ۱۴۰۱ حجم عظیم نقدینگی را پایین بیاورد و کنترل کند.

 

حذف یارانه غیر مستقیم از برخی کالاها

میر تاج الدینی در مورد اینکه پیش‌بینی شما در مورد رای نمایندگان به کلیات بودجه چیست اظهار کرد:  در این بودجه چند موضوع چالش‌برانگیز وجود دارد؛ از جمله ساماندهی یارانه ها. دولت در لایحه بودجه یارانه غیر مستقیم را از کالاهای اساسی حذف و آشکار می‌کند. یعنی کالاها با ارز ترجیحی محاسبه نمی‌شود. یارانه را در جداول مشخص در بودجه مشخص کرده است. ارانه کالاهایی که مشمول ارز ترجیحی بودند همانند نهاده‌های دامی و... را حذف کردند و یارانه آن را روی کالاها حساب کردند و مابه التفاوت را مستقیم به مردم می‌دهند. در این مورد نیز گفت‌وگویی هایی انجام شده است که آیا این یارانه را نقدی پرداخت کنند یا به شکل کالایی. نمایندگان بیشتر طرفدار یارانه کالایی هستند.

نایب رئیس دوم کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در پایان گفت و گو با گسترش نیوزاظهار کرد: اگر دولت تلاش کند تا نمایندگان را قانع کند که مسیر درستی را در پیش گرفته است، مجلس به لایحه رای خواهد داد اما نگرانی نمایندگان در مجلس این است که دولت کاری را شروع کند و نتواند آن را کنترل کند و مردم از این تغییر روش آسیب ببینند.

زمان واریز یارانه نقدی دی ماه اعلام شد

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام‌کرد: یکصد و سی‌ و یکمین مرحله یارانه نقدی مربوط به دی ماه، ساعت ۲۴ روز دوشنبه (۲۰ دی ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یکصد و سی‌ و یکمین مرحله یارانه نقدی مربوط به دی ماه جاری به‌ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ روز دوشنبه (۲۰ دی ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود و قابل برداشت خواهد بود.

همچنین طبق اطلاعیه این سازمان بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع‌رسانی‌های قبلی، این ماه نوزدهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر خواهد شد.

طبق آخرین آمار موجود بیش از ۶ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۳۸۰ سرپرست خانوار در دو مرحله پرداخت تسهیلات به یارانه‌بگیران معیشتی، از تسهیلات یک میلیون تومانی بهره‌مند شده‌اند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: