پایگاه خبری خانه فوتبال:

امروزه با رشد کسب و کارهای کوچک و اغلب خانگی، تهیه فضایی برای فروش محصولات کار سخت و البته هزینه‌بری به حساب می‌آید. علاوه بر این موضوع دسترسی به مشتریان بالقوه یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر کسب و کارهای کوچک است. کسب و کارهایی که معمولا زنان و بانوان بانی آن هستند.

یکی از راه‌های رسیدن به هزاران مشتری بدون در نظر گرفتن زمان و مکان سایت‌ است. راه اندازی سایت برای کسب و کار کوچک این کمک را به صاحب کسب و کار می‌کند که با هزینه مناسب و سرمایه بسیار کم بتواند به بازارهای بالقوه دسترسی پیدا کند. حال در ادامه به مزیت‌های راه اندازی سایت برای کسب و کارهای کوچک می‌پردازیم.

  1. هزینه کم و بازدهی بالا

ساخت فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک نسبت به راه اندازی یک مغازه در یک محله هزینه کمتری را به صاحب کسب و کار وارد می‌کند و هزینه‌های همچون اجاره مکان، قبوض خدماتی و ویترین کار را ندارد. همچنین سایت علاوه بر نیاز به سرمایه اولیه کم، هزینه نگهداری معقول و ویترین جذاب مجازی امکانات بهتری را برای صاحب کسب و کار فراهم می‌کند.

  1. دسترسی به مشتریان در سراسر دنیا

راه اندازی یک سایت برای کسب و کارهای کوچک این مزیت را نسبت اجاره مغازه دارد. زیرا این امکان را به صاحب کسب و کار می‌دهد تا بتواند مشتریان بالقوه خود را از سراسر کشور و حتی خارج از کشور به سمت محصولات خود جذب کند و بهترین‌ فروش‌ها را به ثبت برساند. اما قطعا مغازه به اصطلاح قدیمی‌ها باید پاخور داشته باشد تا مشتری به آن جذب شده و خرید کند.

  1. مزیت سایت نسبت به شبکه‌های اجتماعی

امروز با رشد شبکه‌های اجتماعی تشویق به حضور در شبکه‌های اجتماعی یک از ترندهای بازار است اما همان‌طور که همه آن را تجربه کرده‌ایم معایبی دارد که از جمله آن می‌توان به تصمیمات هیجانی در کشور در خصوص شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام اشاره کرد. هنوز فراموش نکرده‌ایم چند درصد از کسب و کارها از فیلتر شدن تلگرام ضرر کرده و حتی از بین رفتند و یا با کند شدن اینستاگرام چقدر به حجم سفارشات صدمه وارد شد. تفاوت اصلی سایت مختص کسب و کارها با شبکه‌های اجتماعی مالکیت و دائمی بودن آن است. سایتی که به مرور برای رشد آن تلاش شود و وقت درستی برای آن صرف شود قطعا بهتر از هر شبکه اجتماعی به دارنده آن سود خواهد رساند. البته این به معنای نفی شبکه‌های اجتماعی نیست بلکه می‌توان از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی سایت کسب و کار خود استفاده کرد و اگر زمانی هم نبود جای هیچ نگرانی نیست و قطعا جایگزینی برای آن پیدا خواهد شد همانطور که بعد از تلگرام، هجوم کاربران به اینستاگرام بستری برای سایت‌ها شد تا کسب و کار خود را بار دیگر در فضایی جدیدتر تبلیغ کنند.

  1. مزیت سایت نسبت به مارکت‌پلیس‌ها

مارکت‌پلیس‌ها یکی از راه‌های فروش محصولات هستند اما آیا برای کالای تولید شده نیز برندسازی می‌کنند؟ جواب قطعا مثبت نیست. وقتی محصولات یک کسب و کار کوچک در فضای مارکت‌پلیس‌ها عرضه می‌شود همیشه آن کسب و کار را کوچک و ضعیف نگه می‌دارند، ضعف اصلی آن‌ها در نوع ارسال بسته‌ها، عدم برندسازی محصول، در معرض دید رقبا قرار گرفتن و در آخر گرفتن کمیسیون از هر بار فروش است. در صورتی‌که با کمی تلاش و سئوکاری سایت برای سال‌ها می‌توان فروشی که از طریق مارکت‌پلیس‌ها ایجاد می‌شود را از طریق سایت کسب و کار خود به وجود آورد و روز به روز کسب و کار خود را گسترش داد و مدیریت ارسال محصولات، برندسازی و معرفی محصولات را در بستر کار خود و سایت مختص به خود به نمایش گذاشت.

  1. برندسازی محصولات از طریق سایت کسب و کار

یکی از اصلی‌ترین کارها در حوزه کسب و کار آن هم کسب و کار کوچک یا خانگی برندسازی است. رشد هر کسب و کاری امروز به برندسازی و ارائه محصول با کیفیت وابسته است. این دو مولفه پایه رشد کسب و کار است. طراحی سایت اختصاصی و معتبر مربوط به یک کسب و کار به آن کار اعتبار بخشیده و توضیحات اختصاصی و معرفی اختصاصی محصولات در سایت به اعتماد مشتریان کمک دو چندان خواهد کرد. سایت اختصاصی کسب و کار، برند شما را تبلیغ می‌کند و با کار روی سئو سایت به راحتی برندسازی اتفاق افتاده و پایگاه امن و همیشگی برای ارائه محصولات فراهم است.

  1. گرفتن مجوز فروش برای محصولات و کسب وجه قانونی

هرچند امروز برای گرفتن مجوز برای کسب و کارهای کوچک و خانگی به سختی قبل نیست اما گرفتن نمادهای معتبر برای سایت‌های فروش در واقع مجوزی برای رشد کسب و کارهای کوچک است و به آن‌ها کمک می‌کند تا از طریق سایت وجه قانونی پیدا کرده و کسب و کار خود را رشد دهند، همچنین اعتماد مشتری با دیدن این نمادها بیش از گذشته به کسب و کار کوچک جلب خواهد شد.

در پایان توصیه ما به کسب و کارهای کوچک یا خانگی این است در کنار همه کارهایی که توصیه می‌شود، همواره راهی مطمئن و امن در فضای مجازی و با سرمایه کم برای بازاریابی و برندسازی، راه اندازی سایت مختص به کسب و کار است تا در اثر هر تصمیمی خارج از دستان توانمند کار آفرین کمترین اثری بر فروش و بازاریابی یا حتی برند آن کسب و کار نداشته باشد و همواره با اتخاذ سیاست‌های درست در مدیریت کسب و کار، سایت به عنوان ابزاری قدرتمند در راه رشد فروش و رونق کسب و کار عمل خواهد کرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: