پایگاه خبری خانه فوتبال:

طرح رتبه بندی فرهنگیان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی فرهنگیان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی فرهنگیان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی فرهنگیان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی فرهنگیان می پردازیم.

معضلات و مسائل نظام آموزش و پرورش و دغدغه‌های بانوان معلم با حضور فاطمه قاسم پور، رئیس فراکسیون زنان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و از سوی بسیج دانشجویی پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان بررسی شد.

قاسم پور رئیس فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت وزارت آموزش و پرورش و کلان مسائل بانوان معلم، گفت: وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه بزرگ که بیشترین نیروی انسانی را درون خود دارد، طبیعتاً با مشکلات زیادی مواجه است. مسائلی که آموزش و پرورش درگیر آن است به گونه‌ای است که یک فرد توانمند با نگاه تحولی به عنوان وزیر باید وارد این دستگاه شود و قدم برای حل آن مشکلات بردارد.

 

وی در خصوص طرح رتبه بندی معلمان بیان کرد: رتبه بندی باید از حیث مسائل معیشتی و افزایش کیفیت آموزش توامان پیگیری بشود. متاسفانه جامعه فرهنگیان به نوع مطالبات تحولی شناخته نمی‌شود و مسائل جامعه فرهنگیان، به مسئله معیشت تقلیل داده شده است و بخش زیادی از آن هم به به جهت مطالبات صنفی معلمان است.

وی بیان کرد: بر اساس نتایج تحقیقات دانشجو معلمان دغدغه‌مند ساعات تدریس و سال‌های خدمت معلمان زن و مرد یکسان است و به نظر می‌آید که این ساعت کاری دور از توانایی یک زن است.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: