پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

راهنمای خرید برنج ایرانی خوشچخت

همان طور که می دانید بیشتر ایرانیان از برنج به عنوان غذایی اصلی استفاده کرده و مصرف بسیاری دارند و اینکه نوع برنجی که مورد مصرف قرار می‌دهند دارای کیفیت بسیار خوب و مرغوبی باشد بسیار مهم تلقی می‌شود.

پخت برنج هم می‌تواند در منع استفاده از آن نقش داشته باشد که کدام یک از برنج‌ها دارای پخت بسیار خوبی است و در بین مصرف کنندگان طرف دار بیشتری دارد.

با توجه به داشتن کیفیت بسیار بالای برنج‌های ایرانی در مقابل با برنج‌های خارجی نمی‌توان به غیر از برنج‌های ایرانی توصیه کرد که این برنج‌های ایرانی دارای انواع مختلفی در بازارها هستند که هر کدام از یک نوع کیفیت برخوردار هستند که بسته به شرایط مالی و سلیقهٔ افراد هر کدام از آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برنج ایرانی کشت دوم

البته در بین برنج‌ها یک اصطلاح کشت دوم وجود دارد که بیان کنندهٔ بهترین نوع برنج می‌باشد که این برنج را در ماه مرداد کشت می‌کنند که به دلیل وجود شرایط آب و هوایی در برخی از مناطق شمالی کشت دوم موجود است.

از لحاظ کیفیت، عطر و طعم و مرغوب بودن این نوع برنج را به عنوان بهترین نوع برنج ایرانی در نظر می‌گیرند.

باید به این نکته توجه داشت که برخی از برنج‌ها در کشت اول ازمرغوبیت بیشتری برخوردارند و برخی از برنج‌ها در کشت دوم، مانند برنج‌ طارم هاشمی و طارم محلی دارای پخت بهتر است و در کشت دوم برنج بینام و امراللهی دارای کیفیت بهتری است.

برنج طارم هاشمی

برنج طارم هاشمی در بین افراد مصرف کننده بسیار مورد استقبال قرار گرفته است که هم از نظر قیمت و هم از نظر پخت با هم توانسته نظر مصرف کنندگان را به خود جلب کند.

اگر به دنبال طعم برنج‌های ایرانی هستید و این مورد برای شما اهمیت دارد به شما توصیه می‌کنیم که از برنج‌های طارم، طارم هاشمی، برنج دم سیاه و شیرودی خریداری کنید.

هر کدام از این نوع برنج‌ها با توجه به خصوصیاتشان در یک مکان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد مثلاً برنج فجر و ندا بیشتر برای رستوران‌ها به دلیل خوب قد کشیدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر می‌خواهید که برنجتان هم از لحاظ طعم، هم از لحاظ بو، هم از لحاظ کیفیت و قد کشیدن و... دارای بهترین کیفیت و مرغوبیت را داشته باشد باید از برنج طارم و طارم هاشمی استفاده کنید.

خوش خوراک و خوش پخت بودن برنج‌ها به مورد پخت آن‌ها مرتبط نمی‌شود زیرا در بین برنج‌ها برنج شیرودی بهترین پخت را داراست ولی خوشمزه نمی‌باشد.

عوامل مؤثر در پخت برنج

چیزی که در پخت بهتر برخی از برنج‌ها با نوع دیگر برنج‌ها متفاوت می‌باشد، می‌توان تفاوت را در بین بذرهای آن‌ها دانست و دلیل دیگر هم مرتبط به کشت اول و یا کشت دوم برنج خواهد بود که برنج‌های کشت دوم پخت قوی‌تری به نسبت بقیه دارند.

دلیل دیگر نحوهٔ کاشت و برداشت برنج خواهد بود که به مهارت کشاورز در امر کشاورزی می‌باشد.

علت دیگر در نحوهٔ تبدیل شالی به برنج سفید است که باید توجه داشت که شالی در یک مدت زمان کافی خشک بشود و در انجام تبدیل به برنج سفید عمل درست انجام بشود.

عامل نهایی که در برنج مؤثر خواهد بود داشتن مهارت آشپز در پخت برنج است.

بیشتر افراد تصورشان این است که برنج خوب یعنی باید در زمان پخت بسیار خوب قد بکشد ولی در کنار این موضوع باید به موارد دیگری هم توجه داشت تا همهٔ خواص را باهم و در کنار هم داشته باشد.

در مواقعی که یک نوع برنج خوب را برای طبخ انتخاب نکرده باشید در نتیجه نمی‌توانید به نتایج خوبی بعد از پخت غذا برسید.

مزایای برنج هاشمی و برنج عنبر بو

برنج هاشمی و برنج عنبر بو هر دو از برنج‌های خوب ایرانی هستند که دارای خواص متفاوتی با هم می‌باشند و از ارزش غذایی بالایی برخوردارند، که می‌توان بیان کرد که بسیار با هم در رقابت می‌باشند و تنها تفاوت این دو گروه از برنج‌ها می‌توان گفت فقط در ظاهر فیزیکی این دو می‌باشد که بیشتر از برنج عنبر بو برای مصارف خانگی و برنج هاشمی را در مراسمات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر بخواهیم برنج‌ها را از نظر بو عطر مقایسه کرد و آن برنجی که بیشترین عطر را داراست را معرفی کنیم می‌توانیم برنج طارم محلی و برنج علی کاظمی را بیان کرد که از خوش بوترین و معطرترین نوع برنج‌های ایرانی است که بعد ازاین دو مورد برنج، برنج دم سیاه صدری و هاشمی را می‌توان به این گروه نزدیک‌تر دانست که البته باز هم برنج هاشمی را می‌توان خوش پخت ترین و خوش بوترین و خوشمزه‌ترین نوع برنج ایرانی معرفی کرد.

مواردی که می‌تواند در بو و عطر و طعم برنج ایرانی مؤثر باشد؟!

اگر در کارخانهٔ به هنگامی که برنج شالی به برنج سفید تبدیل می‌شود را کمتر مورد تراش قرار بدهند می‌تواند در داشتن عطر و بو مؤثر واقع بشود، برنج تازه و کهنهٔ قدیمی از نظر بو با هم فرق دارند، نحوهٔ پخت برنج هم می‌تواند در عطر آن تأثیر داشته باشد، برداشت کردن برنج با دست و یا با ماشین‌های مکانیکی کمباین هم در این امر مؤثر می‌تواند باشد، خاک کشاورزی در نوع عطر برنج‌ها تأثیر دارد و همچنین برنج کشت اول به نسبت برنج کشت دوم از عطر و بوی بهتری برخوردار است.

در مناطقی که آب و هوای بهتر و سالم‌تری داشته باشد و منطقهٔ خوب‌تر و خاک بهتر داشته باشد و از مواد صنعتی کمتر استفاده بشود و البته جنس و نوع برنج و بذر آن هم مؤثر خواهد بود که بتواند برنج بهتری را ارائه بدهد.

برنج ایرانی درجه یک

برنج های زیادی در بازار و حتی فروشگاه اینترنتی موجود است که برخی از این برنج های با کیفیت به شرح زیر است:

  • طارم هاشمی خوشه طلایی کیلن
  • طارم دوبار کشت مجلسی کیلن
  • طارم استخوانی جواهری کیلن
  • صدری خوشپخت کیلن
  • دمسیاه عطری فرد اعلاء کیلن
  • برنج صدری بهترینه
  • برنج عنبربو بهترینه

همان طور که گفتیم و مشخصات برنج‌ها را بیان کردیم دیگر بسته به سلیقهٔ افراد دارد که با توجه به شرایط از کدام نوع برنج بیشتر دوست داشته باشند خریداری کنند.

منبع : فروشگاه keilanfood

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: