پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

ورزش کردن به همراه داشتن رژیم غذایی مناسب می‌تواند تا حدود زیادی از بروز بیماری‌های مختلف عضلانی جلوگیری نماید. زمانی که بخواهید از بیماری دیسک کمر در امان باشید، بهتر است ورزش روزانه را در برنامه خود قرار دهید. انجام تمرینات ورزشی به کنترل دردهای عضلانی کمک خواهد کرد. انتخاب شیوه‌های حرکات ورزشی صحیح باعث می‌شود تا بدون عمل جراحی بتوانید دیسک کمر را تا حدود زیادی درمان کنید.

در این مقاله از وب سایت خبری سانا پرس قصد داریم تا ضمن اشاره به ورزش‌های کلیدی برای جلوگیری از دیسک کمر، شیوه‌های صحیح انجام هر ورزش را نیز به شما آموزش دهیم. در صورت تمایل پیشنهاد می‌کنیم تا پایان همراه ما باشید.

اهمیت انجام صحیح ورزش برای درمان دیسک کمر

به گزارش سانا پرس مرجع اخبار ورزشی بیرون زدگی دیسک کمر به عنوان یک عارضه جدی شناخته می‌شود که اگر به خوبی پیگیری نشود، می‌تواند مشکلات زیادی را برای بدن ایجاد نماید. پیش از انجام تمرینات مختلف بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا بتوانید صدمات ناشی از بیرون زدگی دیسک کمر را کاهش دهید. باید توجه داشته باشید که انجام صحیح ورزش برای جلوگیری از دیسک کمر بسیار مهم است. در این بخش قصد داریم تا به بهترین حرکات کششی اشاره داشته باشیم تا بتوانید نسبت به پیشگیری از دیسک کمر اقدام کرده و یا در صورت داشتن هر گونه بیماری عضلانی، آن را درمان کنید.

باید توجه داشته باشید که برای انجام فعالیت‌های ورزشی بیان شده نیاز به سطح آمادگی جسمانی متعادل توصیه می‌شود. پس بهتر است قبل از انجام تمرینات به خوبی بدن خود را گرم کنید تا بتوانید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

ورزش‌های مناسب برای جلوگیری از بیماری دیسک کمر

از ورزش‌های بیان شده در این بخش می‌توانید برای جلوگیری از بیماری دیسک کمر استفاده کنید. همچنین اگر دارای کمر درد مزمن هستید و بیرون زدگی دیسک، بدن‌تان را تحت تاثیر قرار داده است، با رعایت برخی از نکات قادر خواهید بود تا با انجام ورزش‌های بیان شده به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. بهتر است برای هر حرکت، تا جایی که کشش بدن‌تان اجازه می‌دهد آن را انجام دهید و اگر تمرین توصیه شده باعث ایجاد درد در بدن‌تان شده است آن را متوقف کنید. از مهم‌ترین ورزش‌های مناسب برای جلوگیری از دیسک کمر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

9

·تیلت لگن (کج کردن لگن)

یکی از حرکات مناسب برای تقویت عضلات کمر تیلت لگن است که عضلات بخش پایینی را درگیر کرده و باعث قرارگیری بدن در یک وضعیت مناسب می‌شود. کسانی که دچار عارضه دیسک کمر هستند می‌توانند این ورزش را به صورت روزانه و در هر محله 5 بار تکرار کنند. کسانی که از آمادگی بهتری برخوردار هستند می‌توانند تعداد دفعات انجام این حرکت را افزایش دهند. بهتر است برای انجام تیلت لگن بر روی زمین و به پشت خوابیده و زانوهای خود را خم کنید. در این حالت به آرامی باسن و عضلات شکم را منقبض کرده و سپس رها کنید.

·کشش زانو به سینه

این حرکت به تقویت عضلات شکمی و عضلات پشتیبان اطراف کمر کمک خواهد کرد. بر روی زمین به پشت دراز کشیده و زانوهای خود را جمع کنید. با کمک عضلات شکم زانوها را تا حد کافی به سمت سینه خود بالا بیاورید. این کار را به صورت منظم و یکنواخت انجام دهید تا بتوانید به نتیجه دلخواه برسید. حرکت را با پای دیگر نیز می‌توانید انجام دهید تا قدرت کشش برابری در بدن‌تان ایجاد شود.

·فشردن تیغه شانه

این حرکت باعث رفع سفتی عضلات شده و کاهش درد را به دنبال خواهد داشت. برای این حرکت استفاده از یک صندلی بدون دسته مناسب است. برای فشردن تیغه شانه کافی است شانه‌های خود را به هم نزدیک کرده و تا حد فشردگی پیش ببرید. حدود 5 ثانیه صبر کرده و سپس عضلات خود را ریلکس کنید. این حرکت را می‌توانید به صورت مستمر در تمرین‌های خود قرار دهید.

·حرکت چرخشی کمر

کشش چرخی کمر می‌تواند عضلات چهارسر و پشت را تقویت کرده و برای پیشگیری از دیسک کمر بسیار مناسب است. برای انجام حرکت چرخشی کمر کافی است به پشت خوابیده و زانوهای خود را جمع کنید. در این حال کف پاهای خود را به صورت کامل بر روی زمین قرار دهید. پشت و شانه‌های خود را ثابت کرده و در عین حال زانوهای خم شده را تا حدی به سمت چپ چرخانده تا با زمین تماس پیدا کند. 5 ثانیه در این حالت باقی بمانید و سپس زانوهای خود را به سمت راست بچرخانید. پس از یک دوره تمرینی استراحت کافی داشته باشید تا به نتیجه مطلوب برسید.

10

جمع بندی

هر یک از حرکت‌های بیان شده در این مقاله از سایت سانا پرس باعث می‌شود تا بتوانید کشش بدنی خود را در یک وضعیت ایده‌آل قرار دهید. اگر می‌خواهید اخبار چند رسانه ای و همچنین به حرکات ورزشی بیشتر دسترسی پیدا کنید، کافی است به سایت خبری سانا پرس مراجعه کرده و از بخش دسته بندی ورزش، متناسب با نیاز خود بهترین حرکات را یاد گرفته و برای جلوگیری از بیماری‌های مختلف انجام دهید.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: