پایگاه خبری خانه فوتبال:

دوچرخه سواری یکی از بهترین تفریحاتی است که می‌توان در هر سن و سالی انجام داد. حتی بسیاری از افراد در مسافرت‌ نیز از این وسیله جدا نمی‌شوند و به هر روشی که امکان‌پذیر است، سعی می‌کنند تا آن را با خود حمل کنند. البته پر واضح است که جابجایی دوچرخه مشکلات خاص خودش را دارد اما به طور حتم با بکارگیری یک‌سری موارد به راحتی می‌توان این وسیله دوست‌داشتنی را با ماشین حمل کرد. حال به همین منظور ما در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم به روش‌های بستن دوچرخه به ماشین اشاره کنیم.

بستن دوچرخه به عقب ماشین

احتمالاً اولین انتخاب افراد برای بستن این وسیله به ماشین، استفاده از باربند باشد. این روش از جمله راه‌های بسیار ارزان و راحت بستن این لوازم به ماشین است که معمولاً در اکثر خودروها استفاده می‌شود. ضمناً گفتنی است که امکان بستن حتی تا 3 دوچرخه به عقب ماشین وجود دارد. در واقع این مدل باربند بر روی صندوق ماشین متصل می‌شود و برای آسیب نرسیدن به خودرو نیز از پدهای نرم استفاده می‌شود و در نهایت با استفاده از میله این وسیله نقلیه به طور کامل و با کمک تسمه کاملاً محکم می‌شود.

دوچرخه بند با پایه نگهدارنده مستقل از ماشین

نمونه‌ی دیگری از باربند این وسیله وجود دارد که به نسبت بدنه ماشین جدا بوده و به همین جهت وزن اضافی را روی بدنه خودرو اعمال نمی‌کند. ضمناً هر وسیله‌ی متصل به باربند با فاصله کامل از نگهدارنده قرار می‌گیرد. اگر چه بسیاری از ماشین‌ها می‌توانند از این نوع باربند برای این وسیله استفاده کنند اما به دلیل آنکه به صورت فراگیر نمی‌توان از این نوع باربند بهره برد، خیلی کم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع باربند این مدلی بیشتر برای خودروهای شاسی بلند کاربرد دارد.

دوچرخه بند سقفی

حمل این وسیله بر روی سقف ماشین از جمله راه‌حل‌های مناسبی است که بیشتر افراد از آن استفاده می‌کنند. در این روش، باربند در بالاترین بخش ماشین نصب شده و سپس این وسیله یا هر لوازم دیگر بر روی آن قرار داده می‌شود. البته پر واضح است که از مشکلات بکارگیری از این روش، نیاز به نیروی زیاد برای جابجایی دوچرخه به جهت قرار دادن این وسیله در بالای سقف ماشین است. البته معمولاً برای اینکه امنیت در این روش جابجایی بیشتر شود، لاستیک‌ها درآورده خواهند شد.

5

باربند جلو اتوبوسی

یکی دیگر از روش‌های جابجایی دوچرخه استفاده از باربند جلو اتوبوسی است. البته این نوع باربند در ایران کمتر دیده می‌شود اما در خارج از ایران، اتوبوس‌هایی وجود دارند که در بخش جلویی آنها بندی قرار داده شده است که با استفاده از آن به راحتی می‌توان وسیله‌های مختلف را جابجا کرد. از مزیت‌های استفاده از این روش می‌توان به عدم نیاز به انرژی خاص برای بلند کردن وسیله اشاره کرد.

آموزش نصب دوچرخه روی باربند

بسته به اینکه وسیله‌ای که استفاده می‌کنید، قطعات ثابت یا متحرک دارد، نوع بستن دوچرخه متفاوت خواهد بود. در واقع اگر وسیله نقلیه‌تان از نوع ثابت است، کافی است که در ابتدا باربند خریداری شده‌تان را بر روی بخش مدنظر ماشین نصب کنید و سپس دوچرخه را بر روی باربند قرار داده و با استفاده از وسایل محکم کننده آن را در جایش سفت نمایید.

اما اگر وسیله‌تان دارای قطعات جدا شونده است، شاید در بهترین حالت می‌توانید برخی از لوازم را جدا کرده و در صندوق قرار دهید و در انتها دوچرخه‌ را بر روی باربند متصل کنید. ضمناً توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید باربند را بر روی شیشه نصب کنید مخصوصاً اگر ماشین‌تان از نوع هاچ‌بک است. به طور کلی بندی که سپر نزدیک‌تر باشد، می‌تواند بهترین انتخاب برای نگه داشتن این وسیله، حتی برای مسافت‌های زیاد باشد.

انواع باربند ماشین

برای اینکه بتوانید برای جابجایی وسایل نقلیه‌تان توسط ماشین بهترین باربند را انتخاب کنید، باید انواع آن را به خوبی بشناسید. ما در ادامه به خلاصه‌ای از انواع باربند اشاره خواهیم کرد:

  • سقفی

این مدل از باربند، معروف‌ترین نوع باربند است که به شکل سنتی بر روی سقف ماشین‌ها نصب می‌شود. قیمت مناسب و راحت در دسترس بودن آن توجه بسیاری از صاحبان خودرو را به این محصول جلب کرده است. ضمناً توجه داشته باشید که هر نوع دوچرخه را نمی‌توان بر روی این باربند قرار داد. پس اگر قصد استفاده از چنین باربندی دارید، حتماً وسیله‌ی نقلیه‌تان را مطابق با آن تهیه کنید.

  • باربند مخصوص دوچرخه

این نوع باربند برای حمل این نوع وسیله در نظر گرفته شده است که معمولاً در دو نوع عرضه می‌شود. همچنین بیشترین استفاده از این نوع باربند مدلی است که در پشت ماشین نصب می‌شود چرا که کارآیی بهتر دارد و راحت‌تر در دسترس است و نیازی هم به انرژی زیاد برای بالا بردن این وسیله نقلیه نیست.

  • باربند صندوق عقب

نوع دیگری از باربند برای این وسیله نقلیه وجود دارد که به شکل یدک به بخش انتهایی خودرو متصل می‌شود و دقیقاً برای استفاده برای حمل دوچرخه و مواردی از این دست است.

6

خرید دوچرخه از سایت وی راید

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله چنانچه علاقه‌مند به این وسیله جذاب دارید و ضمناً از آن دسته افراد هستید که برای دوچرخه‌سواری به دشت و کوه می‌زنید که طبیعتاً نیاز به حمل آن خواهید داشت، باید یک وسیله‌ی نقلیه مناسب تهیه کنید تا از این رو بتوانید آن را بر روی باربند ماشین حفظ کنید. برای این منظور توصیه می‌کنیم که از خدمات سایت وی راید بهره ببرید چرا که در این سایت برندهای مختلف دوچرخه برای فروش قرار داده شده است که با بررسی می‌توانید بهترین نوع آن را انتخاب و خریداری کنید.

ضمناً توجه داشته باشید که بکارگیری از خدمات خرید دوچرخه از وی راید مزیت‌هایی مانند قیمت‌های مناسب و کیفیت محصولات را در پی خواهد داشت. همچنین متقاضیان دوچرخه و خریداران این وسیله از سایت وی راید رضایت حداکثری‌شان را از محصولات اعلام کرده‌اند. در کنار این موارد به راحتی می‌توانید به لوازم یدک این محصول نیز دسترسی داشته باشید. حال به جهت دریافت مشاوره و یا ثبت خرید از این مجموعه کافی است که از راه‌های ارتباطی قرار داده شده در انتهای مطلب استفاده کنید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: