پایگاه خبری خانه فوتبال:

بسیاری از افراد با توجه به مشغله هایی که دارند وقت کافی برای نگهداری از والدین سالخورده خود را نداشته و به پرستار سالمند نیاز دارند، در این مطلب در رابطه با نکات مهمی که لازم است پیش از استخدام پرستار سالمند به آن ها توجه کنیم را بررسی میکنیم.

سالمندان اعضای محترم و با ارزش خانواده هستند که باید برای نگهداری و مراقبت از آن ها پرستارانی با مهارت های بالا استخدام کنید.

استخدام پرستار سالمند یا سپردن سالخوردگان به خانه سالمندان؟

از آن جا بسیاری از افراد نگران سالمندان خانواده خود هستند تا هیچ آسیبی بهشان نرسد مراقبت و نگهداری از سالمند توسط پرستار را به سپردن افراد سالخورده به خانه سالمندان ترجیح میدهند.

11

برای انتخاب و استخدام پرستار سالمند افراد معتمد را از مراکز معتبر پرستاری سالمند انتخاب کنید، رسیدگی به سالمندان و مراقبت از ان ها نیاز مند اصول و قواعد خاصی است که باید توسط پرستار رعایت شود، کیفیت کار پرستاران با یکدیگر متفاوت است و لازم است پرستار مناسب را با توجه به شرایط خودتان و سالمند انتخاب کنید.

چطور به پرستار سالمند اعتماد کنیم؟

یکی از سوالات افراد پیش از اینکه پرستار سالمند را استخدام کنند این است که چگونه میتوان به فردی غریبه برای پرستاری از سالمند اعتماد کرد؟

پرستار سالمند را از مرکزی معتبر انتخاب و استخدام کنید که دارای مجوزهای لازم باشد، چرا که چنین مراکزی با پرستارانی همکاری میکند که سلامت روانی و جسمانی کامل داشته باشند و از نظر قانونی مشکل و منعی برای حضورشان در منازل وجود نداشته باشد.

مراکز معتبر برای سنجش پرستاران شرایط ویژه ای در نظر میگیرند، با این حال میتوانید در منزل تان دوربین مدار بسته نصب کرده، از قرار دادن پول و جواهرات در خانه پرهیز کرده و در مواقعی به صورت سر زده به خانه مراجعه کنید.

پرستار سالمند کیست؟

پرستار سالمند فردی است که خدمات نگهداری و مراقبت از سالمندان را در منازلشان ارائه میدهد، پیدا کردن پرستاری معتمد و مناسب برای سالمند ممکن است کمی دشوار به نظر برسد، بنابراین این کار را به مراکز معتبر بسپارید.

برای انتخاب و استخدام پرستار سالمند به چه نکاتی توجه کنیم؟

سابقه پرستاران را بررسی کنید.

برای انتخاب و استخدام پرستار سالمند  باید سوابق او را به طور کامل بررسی و ارزیابی کنید، تحصیلات، سن، سابقه کار، گواهی های آموزشی پرستاری را بررسی کنید، میتوانید پرستار را با توجه به سوابق و تجربه ای که دارد انتخاب کنید.

از طریق بررسی پرستاران از مراکز معتبر از احراز هویت و عدم سو پیشینه و عدم اعتیاد پرستاران با خیالی آسوده به انتخاب پرستاران میپردازید.

22

با پرستار سالمند مصاحبه کنید.

پیش از استخدام پرستار سالمند باید با تعدادی پرستار مصاحبه کرده و در رابطه با سابقه فعالیت های آن ها صحبت کنید تا بهترین گزینه را بیابید، پس از انتخاب پرستار وظایف کامل او را شرح دهید و از اینکه آیا دوره های پرستاری و پزشکی را گذرانده یا نه مطلع شوید.

 در صورت نیاز به پرستارسالمند به صورت شبانه روزی با پرستار در میان گذاشته و از او بپرسید که آیا توانایی انجام وظایفی از جمله تعویض پوشک را دارد و وقت گذراندن با افراد آلزایمری یا بیمار را میپذیرد؟ مصاحبه با پرستار و توافق تمامی موضوعات ممکن است کمی چالش برانگیز باشد اما در نهایت شما را به دردسر کمتری خواهد انداخت.

پرستار را در جریان بیماری های سالمند قرار دهید.

پرستار سالمند باید فردی منظبط باشد که از بیماری های سالمندان، زمان مصرف دارو، میزان دوزهای مصرفی داروی سالمندان اطلاعات کافی داشته باشد تا روند درمان عادی جلو برود.

در صورت امکان جعبه کمک های اولیه را برای پرستار تهیه کرده و توضیحات لازم را به وی بدهید.

پرستار سالمند باید قوی باشد.

توجه کنید پرستارانی را انتخاب کنید که قدرت بدنی بالایی داشته و کاملا سالم باشند، ممکن است نیاز به بلند کردن سالمند یا استحام و کمک کردن او برای رفتن به سرویس بهداشتی نیاز باشد که پرستار باید بتواند از پس این فعالیت ها بر بیاید.

مهارت های پرستار سالمند را ارزیابی کنید.

با توجه به نیاز افراد شرایط استخدام پرستار سالمند بسیار متفاوت است، به طور مثال بسیاری از افراد در کنار پرستاری و نگهداری از سالمندان به افرادی نیاز دارند که به امور خانه داری از جمله نظافت، خرید، آشپزی،  مهارت های آموزشی و... آشنایی داشته باشد.

پرستار سالمند در منزل باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

مهارت هایی که یک پرستار سالمند موفق برای ارائه خدماتی با کیفیت ارائه میکند عبارت اند از مهارت های اجتماعی و همدلانه، حل مسئله، انعطاف پذیری و صبر، آگاهی از مشکلات پزشکی و حیاتی.

مهارت های اجتماعی

زمانی که پرستار بتواند به خوبی فرد سالمند را بشناسد، ارتباط واقعی و سالمی با اون برقرار کند و ارتباط همدلانه داشته باشد، سالمند احساس راحتی بیشتری داشته و لحظات بهتری را تجربه میکند، مهارت همدلی به این صورت است که پرستار توانایی درک بالای فرد سالمند را دارد و تلاش به تسکین درد وی میکند.

لازم است که پرستار سالمند مهارت گفتاری و نوشتاری بالایی داشته باشد، در صورتی که سالمند نیز نتواند صحبت کند یا بنویسید پرستار باید بتواند با اعضای خانواده سالمند تعاملات مثبت و مفید داشته باشد، ممکن است نیاز به ارتباط پرستار سالمند با پزشکان، متخصصان و سایر پرستاران وجود داشته باشد.

مهارت حل مسئل

حل مسئله از مهارت های نرم و مهم حساب میشود و لازم است که پرستار سالمند در مواقع و ضروری توانایی بر طرف کردن موانع و مشکلات را داشته باشد.

مهارت انعطاف پذیری

از آن جایی که ممکن است عده ای از سالمندان به دلایل مشکلات جسمانی، روحی و معنوی افرادی کم صبر تری شده باشند و رفتارهای تهاجمی و غیر منطقی و پرخاشگرانه از خود بروز بدهند، لازم است که پرستار سالمند بسیار صبور و انعطاف پذیر باشد تا بتواند خود را با سالمند هماهنگ کند.

 مهارت های پزشکی

از آنجایی که بسیار از سالمندان دچار مشکلات جسمانی نیز هستند لازم است که پرستار تعدادی از مهارت های پزشکی و کمک های اولیه را بداند در بواند در مواقع لازم از آن ها استفاده کند.

باند پیچی، تزریقات، تغذیه با لوله و... از مجموعه اقداماتی است که لازم است پرستار سالمند بتواند انجام دهد.

33

مهارت مشاهده دقیق

گاهی ممکن است که سالمندان نتوانند مشکلات خود را با پرستاران در میان بگذارند و گاهی از روی ترس مشکلات خود را پنهان میکنند، پرستار سالمند باید مشاهده گری دقیق رفتارهای سالمند باشد تا تغییرات جزیی و کوچک را نیز ببیند و از بروز حوادث و مشکلات بزرگتر برای سالمند جلوگیری کند.

استخدام پرستار سالمند در منزل

چنانچه شما هم برای نگهداری از سالمند خود نیاز به پرستار سالمند داشتید می توانید به سایت سپید گستر با آدرس اینترنتی sepidgostar.com مراجعه کنید و پرستار سالمند حرفه ای و با تجربه را برای سالمند عزیز خود استخدام کنید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: