پایگاه خبری خانه فوتبال:

مسابقات جام جهانی فوتبال، معتبرترین و پرطرفدارترین رقابت ورزشی جهان است که هر چهار سال یکبار، افراد زیادی را از سراسر کره زمین به تماشای خود وامی‌دارد. اما شاید جذاب‌تر از تماشای بازی‌ها، خواندن خبرها و شنیدن حواشی مربوط به آن‌هاست.

مثلا اینکه این بازی‌ها از چه زمانی و با چه هدفی آغاز شد؟ یا اینکه آیا جامی که هر دوره به برنده مسابقات اعطا می‌شود، واقعا جامی از طلاست یا نه؟ در این مطلب قرار است از اخبار و حاشیه‌های مربوط به جام جهانی 2022 قطر مطلع شویم. پس با ما همراه باشید.

1111

همه‌چیز درباره جام جهانی 2022 (H2)

مسابقات جام جهانی فوتبال، 22 دوره است که برگزار شده و همه کشورهای جهان برای رقابت و کسب برتری در آن، سخت مشغولند. این بازی‌ها از سال 1930 و پس از تاسیس FIFA، با هدف پیوستگی و دوستی ملل مختلف آغاز شد. جالب است بدانید که این نخستین بار است که مسابقات جام جهانی 2022 در کشوری عرب‌زبان و برای دومین بار متوالی در آسیا برگزار می‌شود. روسیه که میزبان دوره قبلی این مسابقات بود، در این دوره از شرکت در جام جهانی قطر محروم مانده است.

زمان برگزاری بازی‌های فوتبال جام جهانی، معمولا در بهار و تابستان بود. اما در سال جاری به دلیل گرمای قطر و نزدیکی به خط استوا، برای راحتی بیشتر بازیکنان و تماشاگرها، مسابقات به تعویق افتاده و در پاییز برگزار خواهد شد. یکی از تفاوت‌های دیگر این دوره از بازی‌های جام جهانی، در تعداد تیم‌های شرکت کننده است؛ قطر 2022 آخرین دوره از مسابقات است که با 32 تیم برگزار می‌شود و از سال 2026 این تعداد به 48 تیم افزایش خواهد یافت.

 

 

اگر به فکر سفر به قطر برای حضور در جام جهانی برای تماشای بازیها هستید می توانید روی تیم حرفه ای ارز کردیت حساب باز کنید، تیم ما آماده مشاوره و  ارائه بهترین و راحت ترین راه برای سفر به قطر و تماشای بازی های جام جهانی است.

به علاوه اگر نیاز به خرید بلیط هواپیما یا کشتی، یا بلیط بازی ها داشتید می توانید اطلاعات خود را در وبسایت ثبت کنید تا همکاران ما در سریعترین زمان ممکن با شما تماس حاصل کنند

 

 

کشورهای حاضر در جام جهانی 2022 (H2)

همانطور که گفتیم، امسال 32 تیم در مسابقات حضور دارند. البته هنوز وضعیت سه جایگاه نامشخص بوده و تا زمان اتمام بازی‌های مقدماتی، مشخص نخواهد شد. قرعه‌کشی تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی قطر، اول ماه آوریل انجام شده و جایگاه هر تیم مشخص گردید. این تیم‌ها از 21 نوامبر (30 آبان‌ماه) تا 18 دسامبر (27 آذرماه) با هم به رقابت خواهند پرداخت.

رقبای ایران در جام جهانی 2022 (H3)

در قرعه‌کشی تیم‌های حاضر در قطر 2022، ایران یکی از 16 تیم میان‌رده بود که در گروه B قرار گرفت. اولین رقیبان او در این بازی‌ها، تیم‌ ملی کشورهای انگلیس و ایالات متحده هستند. رقیب سوم ایران در جام جهانی 2022، هنوز مشخص نشده و پس از اتمام بازی‌های مقدماتی بین تیم‌های سوئد، ولز و اوکراین، مشخص خواهد شد.

کشورهای حاضر در جام جهانی قطر، به ترتیب زیر با هم بازی خواهند داشت.

  • گروه A : قطر، اکوادور، سنگال و هلند
  • گروه B : ایران، آمریکا، انگلیس و برنده بازی‌های مقدماتی اروپا
  • گروه C : عربستان، مکزیک، لهستان و آرژانتین
  • گروه D : دانمارک، فرانسه، تونس و برنده پلی‌آف آسیا - کونمبول
  • گروه E : ژاپن، آلمان، اسپانیا و برنده پلی‌آف اقیانوسیه – کونکاکاف
  • گروه F : مراکش، کانادا، بلژیک و کرواسی
  • گروه G : صربستان، برزیل، کامرون و سوئیس
  • گروه H : کره جنوبی، غنا، پرتغال و اروگوئه

 

استادیوم های جام جهانی 2022 (H2)

در ابتدای مارس 2021، پنج استادیوم از هشت ورزشگاه قطر برای برگزاری جام جهانی 2022 معرفی و رونمایی شد. قطر تصمیم گرفته تا در طراحی استادیوم‌ها از جنبه‌های تاریخی و فرهنگی بهره برده و طرح‌ها را مطابق با میراث فرهنگی خود ایجاد کند. این کشور اعلام کرده که همه ورزشگاه‌ها به سیستم خنک‌کننده مجهز بوده که دمای داخل استادیوم را تا 20 درجه کاهش می‌دهد. به ادعای این کشور عرب‌زبان، سیستم چرخش هوای تعبیه شده در هر ورزشگاه، هوای داخل را خنک نگه داشته و از ورود هوای گرم یا خروج هوای خنک، جلوگیری می‌کند.

تبلیغات ارائه شده از سمت قطر، تاکید می‌کند که در این ورزشگاه‌ها از انرژی‌های جبران‌پذیر و دوستدار محیط زیست استفاده شده است. همچنین ظاهرا قرار است که پس از پایان مسابقات، طبقات بالایی استادیوم‌ها جدا شده و به کشورهایی اهدا شود که امکانات لازم برای برگزاری مسابقات فوتبال را ندارند. با این اوصاف، باید منتظر دیدن ورزشگاه‌های فوق‌العاده جذابی باشیم.

استادیوم‌های جام جهانی 2022 قطر که دارای گواهینامه رسمی از سیستم ارزیابی پایداری جهانی در آسیا هستند، به شرح زیرند :

  • ورزشگاه البیت : تنها استادیوم سرپوشیده قطر با ظرفیت 60 هزار نفر
  • ورزشگاه ملی لوسیل : با ظرفیت 80 هزار نفر
  • ورزشگاه 974 : یکی از استادیوم‌های موقت قطر در دوحه با ظرفیت 40 هزار نفر
  • ورزشگاه الثمامه : دیگر استادیوم دوحه با ظرفیت 40 هزار نفر
  • ورزشگاه شهر آموزش : یکی از استادیوم‌هایی که فقط برای جام جهانی 2022 ساخته شده با ظرفیت 45.350 نفر
  • ورزشگاه احمدبن‌علی : یا استادیوم الریان با ظرفیت 44.740 نفر
  • ورزشگاه الجنوب : یا استادیوم الوکره با ظرفیت 40 هزار نفر
  • ورزشگاه بین‌المللی خلیفه : تنها استادیوم ملی قطر با ظرفیت 40 هزار نفر

 

حواشی جام جهانی 2022 (H2)

مسابقات قطر 2022 مانند هر رویداد دیگری، سروصداهای زیادی به پا کرده و شایعه‌های مختلفی در گوشه‌ و کنار به گوش می‌رسد.

رشوه قطر برای دریافت میزبانی جام جهانی (H3)

طبق آمار مرگ‌ومیر کارگران خارجی، گروه‌های مردم‌نهاد زیادی درباره برخورد غیرانسانی قطر با کارگران به فیفا اطلاع داده و درخواست محرومیت وی از میزبانی جام جهانی 2022 را داشته‌اند. همچنین مدتی شایعه شده بود که قطر با پرداخت رشوه و فساد مالی توانسته میزبانی مسابقات جام را عهده‌دار شود. البته این اتهامات با بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده توسط فیفا، رد شد.

حذف تیم ملی روسیه (H3)

پس از حمله روسیه به اوکراین در ماه ژانویه، فیفا این کشور را از شرکت در مسابقات جام جهانی 2022 محروم کرد. روسیه که برای بازی‌های مقدماتی باید به مصاف لهستان می‌رفت، بدون هیچ رقابتی از دور مسابقات حذف شد و لهستان با نتیجه 3 – 0 صعود کرد. همچنین به دلیل شرایط ویژه اوکراین، بازی‌های مقدماتی تیم ملی این کشور به تعویق افتاد تا در شرایط بهتری برگزار شود.

انصراف کره شمالی (H3)

به دلیل برگزاری مسابقات مقدماتی در دوران همه‌گیری کرونا، در خیلی از بازی‌ها تماشاگر حضور نداشته و تعدادی از فوتبالیست‌ها نیز به این بیماری مبتلا شدند. به همین دلیل تیم ملی کره شمالی از حضور در جام جهانی 2022 انصراف داد.

 

سخن آخر (H2)

متشکریم که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید و امیدواریم که به سوال‌هایتان درباره مسابقات جام جهانی پاسخ داده باشیم.

برای دسترسی به اخبار  و تازه های جام جهانی قطر با جزئیات کامل، به وبسایت تخصصی arzcredit.com  یا https://www.arzcredit.com/worldcup مراجعه کنید.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: