پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

همه ما به دنبال اسرار زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر هستیم. به همین دلیل، برخی از ما ورزش کردن را انتخاب می‌کنیم. ما ورزش می‌کنیم تا خوش‌اندام به نظر برسیم، سالم‌تر باشیم و از نظر روانی احساس بهتری داشته باشیم. به طور خلاصه، همه سعی می‌کنند با انتخاب رشته ورزشی مناسب به رویا‌های خود برای داشتن اندامی متناسب و زندگی سالم جامه عمل بپوشانند. اما آیا همه لباس‌های ورزشی مناسب خود را می‌شناسند؟ ما در این مطلب چند پیشنهاد گردآوری کرده‌ایم که می‌تواند به شما در مورد نحوه انتخاب لباس ورزشی کمک کند.

سایز مناسب لباس

کسانی که مشکل وزن ندارند این شانس را دارند که با شلوارک‌های اسپرت شیک به نظر برسند. اگر به دنبال خرید یک شلوارک ورزشی زنانه هستید با انتخاب‌های بسیار مختلفی که در فروشگاه‌ها و سایت‌های فروش لباس مانند «مل اند موژ» وجود دارد، شاید انتخاب یک شلوارک ورزشی برای شما سخت باشد.

لباس ورزشی نباید خیلی گشاد یا خیلی تنگ باشد، باید حالت راحتی داشته باشد. لباس ورزشی گشاد، تحرک پا و ساق پا را محدود می‌کند. از طرف دیگر لباس‌هایی که بیش‌ازحد به بدن می‌چسبند باعث تعریق بیشتر شما می‌شوند. و گردش خون را کند می‌کند.

با انتخاب لباس متناسب با سایز بدنی خود می‌توانید ظاهری آراسته و خوش اندام داشته باشید. به لطف جوراب شلواری که به مچ پا ختم می‌شود، دور باسن می‌پیچد و کمر را سفت نمی‌کند، می‌توان آزادی حرکت را در حین تمرین فراهم کرد. برای کسانی که در ورزش‌هایی مانند دویدن فعالیت داشته و باسن پر دارند، لباس‌های ورزشی که تا پا‌ها ادامه می‌یابند نقش نجات دهنده‌ای دارند. برای کسانی که باسن باریک و شکم پهن دارند، جوراب شلواری کمر بلند که شکم را جمع می‌کند جایگزین خوبی است.

از سوی دیگر، آن‌هایی که قسمت بالایی پهن دارند، مدل‌های تی‌شرت‌های ساخته شده از پارچه‌های هوشمند ترجیح خوبی هستند و ظاهری متناسب‌تر ارائه می‌دهند.

برای آقایان نیز یک شلوارک ورزشی مردانه راحت با آستر می‌تواند بهترین انتخاب باشد. برای محدود کردن گزینه‌های خرید خود، ابتدا در نظر بگیرید که کدام پارچه و جنس بیشترین راحتی و عملکرد را به شما می‌دهد، سپس سبک و رنگی را انتخاب کنید که حس مد شما را تکمیل کند.

جنس پارچه لباس ورزشی

21

مهم نیست چه ورزشی انجام می‌دهیم، بسیاری از اندام‌های بدن ما حرکات بسیار متفاوتی را انجام می‌دهند. از این حیث هنگام ورزش تمام بدنمان عرق می‌کند و لباس به ما می‌چسبد. به‌این‌ترتیب، خرید لباس ورزشی با بافت و کیفیتی که اجازه می‌دهد عرق ما به‌سرعت خشک شود، مهم است.

عرق کردن در حین ورزش بسیار طبیعی است، اما اگر موادی که لباس‌های ما از آن ساخته می‌شوند قابل‌تنفس باشند، زیاد عرق نمی‌کنیم. به لطف لباس‌هایی که اجازه تنفس را می‌دهد، تعادل گرمایی بدن ما نیز حفظ می‌شود. هنگامی‌که دمای بدن ما بیش‌ازحد افزایش می‌یابد، قلب ما خون بسیار بیشتری پمپاژ می‌کند و در مدت کوتاهی خسته می‌شویم. از این نظر، عملکرد ورزشی بالای ما به قابلیت تنفس لباسی که می‌پوشیم نیز بستگی دارد.

محصولات تنفس‌پذیری وجود دارد که با فناوری‌های جدید تولید می‌شوند. محصولات موردعلاقه من در میان این محصولات نایک دری فیت هستند، این محصولات ضد عرق و تنفس به شما این امکان را می‌دهند که تمرین خود را در حین دویدن یا تمرین، بدون خیس شدن ادامه دهید، حتی اگر عرق کنید، بدون سرد شدن سریع خشک می‌شوند.

تناسب لباس خریداری شده با نوع ورزش

خرید لباس ورزشی باید متناسب برای محل انجام ورزش باشد. برای مثال لباس‌های نازک‌تر و سبک‌تر در داخل خانه، لباس‌هایی که در برابر شرایط نامساعد جوی مانند باد و باران در فضای باز محافظت می‌کند، لباس‌هایی که عرق را به‌سرعت روی تردمیل جذب می‌کند و به بدن اجازه تنفس می‌دهد.

انتخاب لباس با توجه به فصل

همیشه در انتخاب لباس به فصل آن توجه کنید. اگر قصد ورزش در فصل تابستان را دارید، اولین نکته‌ای که در انتخاب لباس باید به آن توجه کنید این است که آیا لایه‌های خاصی در برابر تعریق دارند یا خیر. یک لباس ورزشی خوب باید ویژگی‌هایی داشته باشد که به سرعت خشک شود. اگر قصد دارید ست گرمکن بپوشید، باید چیزی را انتخاب کنید که انعطاف‌پذیر باشد و برای تبادل حرارت مناسب باشد.

اگر قصد ورزش در فصل زمستان را دارید، در هنگام انتخاب لباس باید دقت داشته باشید که لباس‌های سبک و گرم با عملکرد تنظیم حرارت انتخاب کنید. با استفاده از لباس‌هایی که عایق حرارتی هستند و به پوست شما اجازه تنفس می‌دهند، می‌توانید عملکرد خود را افزایش دهید.

انتخاب رنگ لباس ورزشی

22

انتخاب رنگ برای لباس ورزشی بیشتر سلیقه‌ای است. اما ذکر دو نکته ضروری است که لباس‌های ورزشی به رنگ طیف‌های آبی به آرامش بیشتر در حین تحرک کمک می‌کند و همچنین در عرصه ورزش ثابت شده است که رنگ قرمز در لباس ورزشکاران آن‌ها را در یک مزیت متمایز قرار می‌دهد. در سال ۲۰۰۵، روانشناسان ورزشی مطالعه‌ای را انجام دادند که تأثیر رنگ قرمز را در مسابقات بوکس، تکواندو، کشتی فرنگی و رومی یونانی و کشتی آزاد در سال ۲۰۰۴ بررسی و ثابت کرد که تأثیر مشخصی دارد.

سخن پایانی:

ورزش منظم برای داشتن یک زندگی سالم و تناسب‌اندام ضروری و برای همه گروه‌های سنی مهم است. بهترین لباس‌های ورزشی آن‌هایی هستند که با آن احساس راحتی می‌کنید. لباسی که به خوبی با اندام شما تناسب داشته باشد و برای فعالیت‌هایی که از آن لذت می‌برید مناسب باشد به شما احساس راحتی و اعتماد به نفس می‌دهد. بنابراین، اگرچه مهم است که ظاهر محصولی را که خریداری می‌کنید دوست داشته باشید، اما این نباید تنها استاندارد شما باشد. مل اند موژ یکی از بهترین تولیدکننده‌های لباس ورزشی در ایران است که مجموعه‌ای کامل از انواع پوشاک ورزشی با کیفیت را می‌توانید از آن تهیه کنید.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: