کد خبر : 22987 / /
/

قیمت دلار | قیمت امروز دلار

آخرین و جدید ترین قیمت دلار در بازار | دلار افزایش یافت؟

آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان معاملات روز گذشته اعلام شد.

آخرین و جدید ترین قیمت دلار در بازار | دلار افزایش یافت؟

قیمت دلار در بازار با توجه به روند مذاکرات و خوش بینی به لغو تحریم ها نوسان شدیدی را تجربه می‌کند. انتظار مردم از دولت جدید، کاهش قیمت دلار در بازار و تحقق نرخ واقعی آن است. قیمت دلار در بازار از 7 تومان در سال 57، به 37 هزار تومان در سال گذشته رسید. این افزایش قیمت دلار در بازار و بی‌ثباتی آن در این سال‌ها موجب مشکلات اقتصادی زیادی برای مردم شده است. اقتصاددانان نظرات متفاوتی درباره قیمت دلار در بازار و نرخ حقیقی ارز دارند. 

قیمت دلار

به گزارش خبر آزاد، آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان روز معاملاتی گذشته به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۴۹۴,۰۰۰ ریال رسید.

۲. انس جهانی طلا به ۱,۷۰۹.۹۷ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۴۹,۳۱۰,۰۰۰ ریال رسید.

۴. هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۴۱,۹۹۰,۰۰۰ ریال رسید.

۵. هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۸۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۵۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۳۰,۷۵۰,۰۰۰ ریال رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا در صرافی ملی به ۲۷۸,۸۰۷ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو در صرافی ملی به ۲۸۹,۲۳۹ ریال و قیمت هر پوند به ۳۸۲,۷۶۰ ریال رسید.

بر اساس نرخ صرافی ملی ایران امروز (۲۸ تیر ۱۴۰۱) هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۷ هزار و ۸۸۹تومان و هر اسکناس یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۹۱۲ تومان به فروش می‌رسد.

قیمت دلار آزاد

قیمت روز ارز در صرافی ملی ایران

نام ارز قیمت (تومان)
دلارآمریکا 27.889
یورو 

28.912

پوند انگلیس 38.290
لیر ترکیه  1.900
یوان چین  4.785
دینار عراق  21
روبل روسیه 565
قیمت دلار

پیش بینی قیمت سکه

در شرایط کنونی برخی از تحلیلگران برای ترکیدن حباب سکه نسخه مهمی در نظر گرفته اند.

به گزارش خبر آزاد ، بازار سکه در چند وقت اخیر به تصرف حباب درآمده و به همین دلیل سکه بازان کمتر در موقعیت خرید قرار می گیرند. حباب سکه در مقاطعی محدوده ۲۰ درصد را هم لمس کرده است.

روز یکشنبه قیمت سکه بین دو کانال ۱۴ و ۱۵ میلیون تومان معامله شد و حباب سکه در روز یاد شده ۱۷ درصد بود.

با فرض اونس ۱۷۱۰ دلاری  قیمت دلار در تهران  باید چندین هزار تومان بالاتر از قیمت فعلی به فروش برسد‌  و اگر اونس طلا تا بالای ۱۸۱۰ دلار هم پیشروی کند باز هم قیمت دلار باید رشد قابل توجه ای را نسبت به نرخ روز یکشنبه ثبت کند.

امیدواری سکه بازان به قیمت دلار

فعالان بازار معتقدند که امیدواری سکه بازان به افزایش قیمت دلار باعث شده که برخی از معامله گران با وجود حباب 17 درصد نسبت به خرید اقدام کنند به عقیده آن ها در صوتی که نرخ دلار عقب نشینی کند  احتمال برگشت سکه تا محدوده 14 میلیون و 800 هزار تومان وجود دارد .

قیمت جهانی طلا امروز ۲۸ تیر ماه

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد افزایش به ۱۷۰۹ دلار و ۵۴ سنت رسید.

به نقل از تسنیم از بلومبرگ، قیمت طلا تحت فشار قدرت گرفتن دلار آمریکا و علیرغم کاهش ارزش دلار نسبت به رکورد هفته گذشته، در حدود 1700 دلار در هر اونس باقی‌مانده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.02 درصد افزایش به 1709 دلار و 54 سنت رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه اجلاس فدرال‌رزرو آمریکا در 26 و 27 ژوئیه هستند. هنوز مشخص نیست این بانک نرخ بهره را چه مقدار برای مقابله با تورم بالا ببرد. جدیدترین اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد سیاست‌گذاران این کشور موافق 75 واحد افزایش نرخ بهره هستند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در مؤسسه اواندا گفت:« احتمالاً لازم نیست فدرال رزرو آمریکا سیاست سختگیرانه‌ای مانند آنچه بازار تصور می‌کرد در پیش بگیرد. اما روند افزایش نرخ بهره تا اوایل سال آینده میلادی ادامه خواهد داشت. ارزش دلار در ابتدای این هفته پائین می‌آید اما تاثیر چندانی بر قیمت طلا نخواهد گذاشت. یعنی طلا احتمالاً به حدود سطح 1750 دلار نزدیک نمی‌شود».

قیمت طلا هفته گذشته برای اولین‌بار از ماه اوت سال گذشته میلادی به کمتر از 1700 دلار رسید و شاخص دلار 0.4 درصد در روز گذشته کاهش یافت، اما تغییر چندانی پس‌از آن نداشته‌است.

قیمت نقره امروز با 1.27 درصد کاهش به 18 دلار و 60 سنت رسید و پلاتین با 0.43 درصد کاهش 863 دلار و 75 سنت معامله می‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.