پایگاه خبری خانه فوتبال:

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مرحله عملیاتی شدن است که این امر سرعت بخشیده شود .

علی حدادی روز چهارشنبه در دیدار با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود: رفاه و تأمین اجتماعی از جمله شاخص های مهمی است که با تکیه بر آن می توان کیفیت عادلانه بودن جوامع را مورد ارزیابی قرار داد و این امر مستلزم هدف گذاری وبهره مندی ارائه بهبود خدمات و توجه جدی به مردم عزیز می باشد .

حقوق بازنشستگان مجددا افزایش خواهد یافت؟

وزیر آموزش و پرورش افزود: اما الحمدالله با اصلاحاتی که در قانون صورت گرفت، درحال حاضر قریب ۸۱۰ هزارنفر از معلمان عزیز، مشمول رتبه‌بندی فرهنگیان خواهند شد.

گمانه زنی ها و تحلیل ها درباره نتیجه مذاکارت احیای توافق هسته ای در وین همچنان از موضوعات خبری پرمخاطب این روزهاست.

در همین رابطه میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین در توییتی نوشت: تحریم‌ها علیه ایران ممکن است به‌زودی برداشته شوند. اما در مورد تحریم‌ها علیه روسیه نمی‌شود چنین گفت. تنها بخشی از آنها مربوط به اوکراین است. غرب، خط مشی مستقل روسیه را یک چالش راهبردی می‌داند و به سختی اعمال تحریم‌ها را کنار می‌گذارد.

نماینده روسیه در مذاکرات وین همچنین درباره روند مذاکرات وین گفته است که در صورت پیشرفت مطلوب اوضاع، حصول توافق نهایی درخصوص احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تا هفته آینده ممکن است. البته، این در شرایطی ممکن است که تمام طرف‌های شرکت‌کننده در مذاکرات وین با نسخه پیش‌نویسی که از سوی هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در هشتم اوت ارائه شد، موافقت کنند. اکنون باید منتظر آغاز هفته آینده باشیم.

این در حالیست که در ادامه رویکرد خصمانه مقامات آمریکایی درقبال کشورمان برخی سناتورهای آمریکا با طرح ادعاهایی علیه ایران در رابطه با حمله اخیر به سلمان رشدی تلاش کردند مذاکرات دولت بایدن برای احیای برجام را زیر سوال ببرند.

لزوم ایجاد اجماع داخلی در مورد توافق احتمالی هسته‌ای، از نکات مورد تاکید یک تحلیلگر مسائل سیاسی کشور بود.

ناصر ایمانی که نسبت به ایجاد اجماع ملی مورد انتظار، ناامید است می گوید: واقعیت این است که درباره این توافق بزرگ کشور با سایر قدرت های دنیا باید اجماع داخلی شکل بگیرد، ولو از نظر برخی جناح های سیاسی این توافق ایراد داشته باشد. من با شناختی که از جناح های سیاسی دارم، امکان ایجاد اجماع ملی را ضعیف می‌دانم درحالیکه همه جناح های سیاسی باید پشت توافق باشند..

حسن بهشتی‌پور کارشناس مسایل بین‌الملل ضمن انتقاد از ضعف دولت‌ها و دستگاه سیاست خارجی در دیپلماسی عمومی به ویژه در رابطه با مذاکرات هسته‌ای، معتقد است: مسئولان باید اطلاعات بیشتری از روند مذاکرات احیای برجام و آنچه انتظار است احتمالا شاهد آن باشیم، منتشر کنند. نباید صرفا اخبار از طریق رسانه‌های خارجی در اختیار مردم قرار گیرد.

انتشار بیانیه اخیر میرحسین موسوی که حاوی مطالبی علیه سردار همدانی و شهدای مدافع حرم بود از دیگر موضوعاتی است که این روزها واکنش های بسیاری را در پی داشته است.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه هر ایرانی منصفی با سلیقه های سیاسی مختلف به این باور رسید که مدافعان حرم فقط پاسداران حریم اهل بیت عصمت و طهارت نیستند، بلکه نگهبان امنیت و ناموس کشور عزیزمان نیز هستند، گفت: تعرض به قهرمانان ملی که پای جنایتکارانی همچون داعش را از سرزمین عزیزمان کوتاه کردند، خاک پاشیدن به آفتاب است که جز رسوایی و بی اعتباری برای تعرض کنندگان و حامیان آنها نتیجه ای ندارد.

در همین رابطه سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در حاشیه مراسمی در جمع خبرنگاران گفت: چهره نورانی شهید همدانی با صحبت های فردی ورشکسته، سیاسی و عقیدتی خدشه دار نمی شود، این فرد توهم پیدا کرده است.

حجت الاسلام سید محمدرضا میر تاج‌الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم با بیان اینکه هرچه خائنان و منافقان به شهدای مدافع حرم و سردار همدانی بتازند نمی‌توانند افتخارات و رشادت‌های آنها را زیر سوال ببرند، افزود: بنده خطاب به آنها می‌گویم که اگر ۸ سال به مسند نخست وزیری کشور تکیه زده بودید مشروعیت آن با ولایت فقیه بود شهدای مدافع حرم نیز تحت پرچم ولایت فقیه و در دفاع از حرم آل‌الله و امنیت کشور به شهادت رسیدند. خائنان و منافقان بدانند که قطار انقلاب به مسیر خود ادامه می‌دهد.

همچنین یعقوب رضازاده نماینده سلماس و دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اهانت به ساحت نظام و مدافعان حرم را محکوم کرد و افزود: اظهارات سخیف و اهانت‌آمیز فتنه‌گران و رهبران آنها به ساحت مقدس نظام و مدافعان حرم به ویژه از سردار شهید سلیمانی و سردار شهید همدانی و همسویی با داعش جنایتکار را محکوم می کنم.

حقوق بازنشستگان

تعیین تکلیف متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع دولت در تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و گروه هدف این سازمان شد.

گفته شده حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش ۳۸ درصدی داشته باشد. افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید متناسب با تورم باشد. حقوق بازنشستگان در چند هفته اخیر اعتراض های زیادی را برانگیخته است. پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان خرداد ماه بالغ بر سه و نیم میلیون خانوار بازنشسته و مستمری‌بگیر از ۲۶ خرداد ماه آغاز شد. اخبار مربوط به حقوق بازنشستگان را دنبال کنید.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع دولت در تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و گروه هدف این سازمان شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: