پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

امروزه برای اجرای بسیاری از پروژه‌های عمرانی، صنعتی، توسعه‌ای، گردشگری و غیره از سازه‌های پیش ساخته برای استقرار مدیریت، پرسنل، حراست و غیره استفاده می‌شود. درواقع هنگام اجرای طرح‌های ساختمان‌سازی، زیرساخت‌ها به‌گونه‌ای نیست که بتوان کارکنان را در محیط باکیفیت و همیشه در دسترس قرار داد. به همین سبب، با تهیۀ کانکس پیش ساخته و استقرار آن در محل، زمینۀ مناسبی برای اسکان و اقامت موقت یا دائم کادر مدیریت، اجرایی، کارگران و غیره فراهم می‌گردد. در این میان کانکس مدیریتی ازجمله سازه‌هایی است که صرفاً برای حضور دائم مدیریت و تیم او در محل، طراحی و ساخته شده‌است.

از آنجایی‌ که مدیر وظایف و مسئولیت سنگینی برعهده دارد، محل کار و استراحت او نیز باید از امکانات کافی برخوردار باشد. بر همین اساس یک محیط باعنوان کانکس مدیریتی برای او در نظر گرفته شده‌است. کانکس درواقع یک ساختمان پیش ساخته است که بیشتر قسمت‌های آن از فلز با لایه‌های عایق سرما و گرما تولید شده‌است و جهت کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اهمیت و ضرورت استفاده از این سازه و جایگاه ویژۀ آن در پروژه‌های مختلف، قصد داریم شما را با کانکس مدیریتی و انواع آن آشنا کنیم.

 

کانکس مدیریتی چیست؟

به‌طورکلی کانکس‌های مدیریتی محوطه‌ای شبیه سالن با مدل و طرح‌های مختلف هستند. درواقع طراحی داخلی این نوع از ساختمان پیش ساخته با سایر کانکس‌ها فرق می‌کند و بسیار زیبا و شکیل است. علاوه‌بر این امکانات و تجهیزات متعددی در کانکس مدیریتی تعبیه شده‌است و شباهت زیادی با دفاتر مدیران در سایر مراکز و ادارات دارد. از بین مهم‌ترین امکانات داخلی این نوع از کانکس می‌توان به سرویس بهداشتی، آشپرخانه، نمازخانه و سالن کنفرانس اشاره کرد. البته باید گفت که قیمت کانکس پیش ساخته مدیریتی به دلیل برخورداری از این امکانات، به‌نسبت بیشتر از سایر کانکس‌های مشابه است و در بسیاری از پروژه‌های صنعتی و غیرصنعتی به‌کار برده می‌شود.

نحوۀ طراحی کانکس پیش ساخته مدیریتی چگونه است؟

در رابطه با طراحی کانکس‌های مدیریتی نمی‌توان یک نوع طراحی ثابت و مشخص را تعریف کنید، زیرا این نوع از سازه‌های پیش ساخته براساس نیاز، نوع مواد اولیه، کیفیت ساخت و امکانات، طراحی‌های متفاوتی دارند و به‌تبع آن قیمت تولید و عرضۀ آن‌ها نیز تغییر پیدا می‌کند. به‌عبارت دیگر با افزایش ابعاد، کیفیت و امکانات، قیمت خرید کانکس مدیریتی نیز افزایش می‌یابد. بر همین اساس هنگام انتخاب و خرید این نوع از کانکس، می‌بایست تمامی جوانب را مدنظر قرار دهید و سپس مناسب‌ترین محصول را انتخاب کنید و مورد استفاده قرار دهید.

قیمت خرید کانکس مدیریتی

امکانات رفاهی و تجهیزات موجود در کانکس‌های مدیریتی

همان‌طور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، کانکس‌های مدیریتی صرفاً برای مدیران، مهندسان و سرگروه‌های یک تیم عملیاتی در نظر گرفته شده‌است، از‌این‌رو امکانات و تجهیزات آن‌ها به‌نسبت با کانکس نگهبانی، اقامتگاه، آزمایشگاه و غیره فرق می‌کند. به همین سبب مصرف‌کنندگان می‌بایست ضمن مدنظر قرار دادن تمامی جوانب، مناسب‌ترین نوع کانکس را برای استقرار مدیریت و تیم همراه او تهیه کنند. بعضی از مهم‌ترین امکانات رفاهی و تجهیزات در کانکس پیش ساخته مدیریتی به شرح زیر عبارت است از:

۱. اتاق کنفرانس

همواره ارائه گزارش و تبادل نظر از بخش‌های مهم انجام پروژه‌های مختلف است. با توجه به اینکه تمامی این مراحل به دستور مدیریت و زیرنظر او انجام می‌شود، در کانکس‌ها یک بخش به نام اتاق کنفرانس در نظر گرفته شده‌است و تمامی گردهمایی‌ها و جلسات بین کارکنان شرکت و تیم مدیریت در آن برگزار می‌شود.

۲. اتاق جلسات

مدیریت هر پروژه موظف است تا برای اشراف کامل بر تمامی بخش‌های پروژه و همچنین نظارت دقیق بر نحوۀ انجام فعالیت‌ها، بعضی از افراد را به‌عنوان کارکنان ارشد مشخص کند و در قسمت‌های مختلف به‌کار بگیرد. درواقع هدف از این کار، افزایش سرعت انجام کار و بهبود عملکرد مدیریت است. به همین سبب هرچند مدت یک‌بار، کارمندان ارشد باید گزارشات خود را طی یک جلسه به مدیر ارائه دهند. تمامی این جلسه‌ها در اتاق جلسات ساختمان پیش ساخته مدیریت برگزار می‌شود. به‌عبارتی می‌توان گفت یک بخش اصلی از کانکس مدیریت برای برگزاری جلسات مختلف در نظر گرفته شده‌است و پس از هماهنگی‌های لازم، هرچند مدت یک‌بار، جلسه‌ای با موضوع خاص برگزار می‌گردد.

قیمت خرید کانکس مدیریتی

۳. آبدارخانه

با توجه به اینکه مدیران همواره پذیرای میهمانان و مدعوین جلسات مختلف هستند، یک بخش از کانکس مدیریتی به آبدارخانه اختصاص یافته‌است و تمامی لوازم پذیرایی نظیر ظروف، لیوان، قاشق، چنگال، کابینت، گاز، یخچال، هود و غیره در آن قرار داده شده‌است. بدین ترتیب با خرید کانکس مدیریتی هر آنچه را که یک مدیر متخصص و کارآمد نیاز دارد، در اختیار خواهید داشت و می‌توانید از امکانات و مزایای این نوع از کانکس پیش ساخته نهایت بهره را ببرید.

۴. سرویس بهداشتی

برای حفظ سلامتی و بهداشت عمومی تیم مدیریتی و سایر کارکنان، در کانکس پیش ساخته مدیریتی یک بخش به‌عنوان سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده‌است و در صورت صلاحدید مدیریت، کارکنان می‌توانند از این قسمت استفاده کنند. البته به یاد داشته باشید که با افزایش این امکانات و تجهیزات، به‌نسبت قیمت کانکس پیش ساخته مدیریتی نیز بیشتر می‌شود.

۵. اتاق منشی

این روزها تمامی مدیران و مسئولان برای هماهنگی امور دفتر کار خود، از منشی استفاده می‌کنند. بر همین اساس در کانکس مدیریتی یک بخش برای اتاق منشی در نظر گرفته شده‌است. منشی نیز با قرار گرفتن در این اتاق، کلیۀ امور محوله نظیر هماهنگی‌های کاری و اداری و همچنین تعیین وقت برای قرار ملاقات‌ها را برعهده دارد.

قیمت خرید کانکس مدیریتی

۶. اتاق انتظار

در بعضی از کانکس‌های مدیریتی، به‌لحاظ در اختیار داشتن فضای کافی، یک اتاق برای انتظار مراجعین در نظر گرفته شده‌است تا برای جلوگیری از ازدهام مراجعه‌کنندگان جلوی درب مدیریت و ایجاد نظم از آن استفاده شود. درواقع اتاق انتظار باهدف برقراری نظم در فضای شرکت‌ها و مؤسسات مختلف به‌وجود آمده‌است و پس از یک‌ بار استفاده خواهید دید که چه تأثیر بسزایی در کاهش سروصدا و ازدهام در محیط‌های کاری مختلف دارد.

شایان ذکر است که هر یک از این امکانات، صرفاً نیازمند در اختیار داشتن فضای کافی است. در غیر این‌ صورت تنها می‌توان اتاق‌های اصلی را راه‌اندازی کرد و مورد استفاده قرار داد. در این‌ خصوص نیز با افزایش تعداد اتاق‌ها، امکانات و تجهیزات موجود، به‌نسبت قیمت خرید کانکس مدیریتی نیز بیشتر خواهد شد، بنابراین هنگام انتخاب و تهیۀ کانکس مدیریتی، به این نکته توجۀ ویژه داشته باشید و با توجه به آن، اقدام به ثبت سفارش و خرید این دسته از ساختمان پیش ساخته مدیریتی کنید.

انواع کانکس‌های مدیریتی

کانکس‌های پیش ساخته مدیریتی نیز براساس ابعاد، اندازه، تعداد اتاق‌ها و امکانات به مدل‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که هر یک از این مدل‌ها، قیمت‌های متفاوتی دارند و توسط کاربران در پروژه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. بعضی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین کانکس‌های مدیریتی به ترتیب زیر است:

  • کانکس مدیریتی سالنی

این نوع از ساختمان پیش ساخته اغلب مساحتی بالغ بر 12 متر دارد و تنها می‌توان چندین میز، صندلی و کمد را در آن جای داد. علاوه‌بر این برای استفاده به‌عنوان انبار و بایگانی نیز گزینۀ مناسبی است. درصورتی‌که صرفاً قصد راه‌اندازی اتاق مدیریت را دارید و میزان امکانات و تجهیزات آن برای شما اهمیت چندانی ندارد، این مدل از کانکس‌های مدیریتی، گزینۀ مناسبی خواهد بود. البته این نوع از ساختمان پیش ساخته در بعضی مواقع به‌عنوان کانکس نگهبانی نیز استفاده می‌گردد.

  • کانکس‌های مدیریتی دو اتاقه

این کانکس‌ها از دو اتاق بزرگ و کاملاً مجزا تشکیل شده‌اند. هر یک از اتاق‌ها به امکانات اولیه نظیر برق، تلفن، کولر و بخاری مجهز گردیده‌است. علاوه‌بر این یک درب مشترک برای این دو اتاق در نظر گرفته شده‌است که به‌وسیلۀ آن می‌توان از محیط کانکس خارج شد.

  • کانکس‌های مدیریتی دو اتاقه با آبدارخانه

این نوع از ساختمان پیش ساخته مدیریتی نیز مانند مدل قبل از دو اتاق تشکیل شده‌است. با این تفاوت که برای رفاه حال حاضرین در کانکس و بهبود کیفیت جلسات، یک بخش دیگر به‌عنوان آبدارخانه به آن اضافه شده‌است و تجهیزاتی نظیر لوله‌کشی آب، کابینت، سینک ظرف‌شویی و غیره در آن قرار گرفته‌است.

  • کانکس مدیریتی دو اتاقه به‌همراه آبدارخانه و سرویس بهداشتی

این نوع از کانکس پیش ساخته مدیریتی، مجهزترین و به‌روزترین کانکس است و از تمامی امکاناتی که افراد به آن نیاز دارند برخوردار است. بدین صورت که در آن دو اتاق بزرگ برای محل استقرار مدیریت و برگزاری جلسات و کنفرانس در نظر گرفته‌اند و یک اتاق دیگر نیز به آبدارخانه اختصاص یافته‌است. علاوه‌بر این یک بخش بهداشتی مجهز با تمامی امکانات برای راحتی پرسنل در نظر گرفته شده‌است و می‌توانند از آن استفاده کنند. درواقع باید گفت که این ساختمان پیش ساخته نمونۀ کامل از یک واحد اداری است و در سال‌های اخیر نیز شاهد افزایش استفاده از آن هستیم.

قیمت خرید کانکس مدیریتی

جمع‌بندی

کانکس مدیریتی ازجمله کاربردی‌ترین ساختمان پیش ساخته است که در بسیاری از پروژه‌ها به‌کار برده می‌شود. در این راستا مدل‌های مختلفی از این کانکس در قالب کانکس نگهبانی، انبار، خوابگاه و غیره تولید شده‌است و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. البته باید توجه داشته باشید که قیمت کانکس پیش ساخته مدیریتی با توجه به کیفیت ساخت، ابعاد، امکانات و تجهیزات رفاهی متفاوت است. به نحوی که با افزایش این مؤلفه‌ها قیمت خرید کانکس مدیریتی نیز بیشتر می‌شود، ازاین‌رو جهت خرید باکیفیت‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین کانکس‌ها حتماً به این موارد توجۀ ویژه داشته باشید و سپس اقدام به خرید کنید. شرکت البرزکانتین یکی از برترین تولیدکنندگان انواع کانکس پیش ساخته با تجربه بالا و قیمت عالی آماده همکاری با شما عزیزان می باشد.

  • 09125273560
  • 02188079742

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: