پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

منظور از پیوند مو به روش FUT چیست؟

ریزش مو تا 85 درصد مردان و 40 درصد زنان را تحت تأثیر قرار می دهد. پیوند مو واحد فولیکولی (FUT) و سایر کاشت‌های مو، جراحی‌های کم تهاجمی برای کمک به پوشاندن نقاط طاسی ناشی از ریزش مو هستند.کاشت مو حداقل به سال 1939 در ژاپن باز می گردد. در روزهای اولیه، نتایج معمولاً غیرطبیعی به نظر می رسید و ظاهری شبیه پلاگین می داد. در سال 1995 تا زمانی که جراحان برای اولین بار کاشت فولیکول های موی منفرد (همچنین به عنوان واحدهای فولیکولی شناخته می شوند) را شروع کردند که کاشت مو شروع به ارائه نتایج طبیعی کرد.دکتر مرجان همتی در این مطلب در رابطه با پیوند مو به روش واحد فولیکولی FUT کاملا توضیح می دهند.

 

در حال حاضر دو نوع روش کاشت مو وجود دارد:

استخراج واحد فولیکولی (FUE)

پیوند واحد فولیکولی (FUT)

در جراحی FUT، جراح نواری از پوست را از پشت یا کنار سر شما بریده و تک تک فولیکول‌های مو را استخراج می‌کند. سپس این فولیکول‌ها به قسمت‌های طاسی پوست سر شما وارد می‌شوند. این جراحی در پوشاندن خط موی عقب‌رفته ناشی از طاسی با الگوی مردانه بهترین کار را دارد.در ادامه توضیحات متوجه می شوید در طول جراحی FUT چه انتظاراتی می توانید داشته باشید، بهترین کاندیدها چه کسانی هستند و تفاوت FUT با FUE چیست.ما در مجموعه زیبایی آدینا بهترین روش کاشت و با بالاترین تراکم و بدون بازگشت را با ضمانت برای شما انجام می دهیم.

نحوه عملکرد پیوند واحد فولیکولی یا FUT

در طی پیوند به روش FUT، جراح نواری از پوست سر شما را، معمولاً از پشت سر شما می‌برد. اندازه دقیق نوار بستگی به تعداد فولیکول های مورد نیاز برای پوشاندن نقاط طاس دارد. عرض نوار معمولاً از 1 تا 1.5 سانتی متر (0.4 تا 0.6 اینچ) تجاوز نمی کند. هنگامی که تک تک فولیکول ها از نوار برداشته می شوند، دوباره در پوست سر شما قرار می گیرند.جراحی های کاشت مو بین 4 تا 8 ساعت طول می کشد. جراحی FUT عموما سریعتر از جراحی FUE است. اکثر افراد در طول جراحی با بی حسی موضعی بیدار می مانند که پوست سر آنها را بی حس می کند.

مراحل انجام عمل کاشت به روش FUT

جراح متخصص در مجموعه زیبایی آدینا در تهران خط موی شما را دوباره ترسیم می کند، ناحیه استخراج مو را مشخص می کند و برای پرونده پزشکی شما عکس می گیرد. ممکن است قبل از جراحی، این گزینه را داشته باشید که از یک مسکن استفاده کنید. بی حسی موضعی روی پوست سر شما اعمال می شود تا آن را بی حس کند.این کارها را در مرحله مراقبت های پیش از عمل برای ریباجو انجام می شود.

موهای ناحیه اهدا کننده، جایی که موهای شما از آن برداشته می شود، تا حدود دو میلی متر کوتاه می شود.جراح نوار پوست را با فولیکول های مو که به عنوان پیوند استفاده می شود، برش می دهد. در طول جراحی بیدار خواهید ماند.یک تکنسین تک تک فولیکول های مو را از نوار جدا کرده و آنها را برای پیوند آماده می کند.جراح پوست سر شما را با بخیه می بندد.

سپس فولیکول‌های مو در قسمت‌های طاسی پوست سر شما با الگویی طبیعی وارد می‌شوند.این قسمت دوم در هنگام عمل کاشت است.

آنتی بیوتیک و بانداژ روی پوست سر شما اعمال می شود.اکثر افراد نتایج جراحی را در 6 تا 9 ماه می بینند. برخی افراد باید یک سال صبر کنند تا نتیجه را ببینند.این آخرین مرحله و مراقبت های بعد از عمل محسوب می شود.این سه مرحله در مجموعه زیبایی آدینا برای زیباجو به دقت انجام می شود.

کاشت مو FUT در مقابل FUE

FUT و FUE هر دو شامل پیوند فولیکول‌های موی فردی هستند. در طی جراحی FUT، جراح نواری از پوست را از پشت یا کنار سر شما بریده و سپس فولیکول های مو را استخراج می کند. در جراحی FUE، جراح شما به جای برداشتن نواری از پوست سر، تک تک فولیکول های مو را مستقیماً از پوست سر شما برمی دارد.FUE در حال حاضر رایج‌ترین عمل جراحی منبع مورد اعتماد است.هر دو روش در مجموعه زیبایی آدینا در تهران با مجرب ترین متخصصان در انجام می شود.

مزایای FUE عبارتند از:

زمان بهبودی سریعتر

درد کمتر بعد از جراحی

اسکار قابل توجهی ایجاد نمی کند

می توان از موهای سایر قسمت های بدن استفاده کرد

حتی اگر تراکم مو ضعیفی دارید قابل استفاده است.

مزایای FUT عبارتند از:

اگر به تعداد زیادی فولیکول مو نیاز دارید، ممکن است گزینه بهتری باشد.

زمان عملیات کوتاه تر جراحی ارزان تر.

با توجه به بانک مو باید بهترین روش را انتخاب کنید.اما نکته اصلی انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو می باشد.این مسئله به اندازه ای مهم است که نتیجه کار تا 40 درصد متفاوت شده.بسیاری افراد با تجربه کم خود را متخصص می دانند و باعث ایجاد عفونت در زیباجو می شوند.

 

 

برچسب ها : کاشت مو,بهتزین کلینیک کاشت مو,کلینیک آدینا تهران,دکتر مرجان همتی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: