پایگاه خبری خانه فوتبال:

عشق واقعی یک حس جادویی و عرفانی است، حس فوق العاده ای که بی شک فراتر از واژه هایی است که برای توصیف آن استفاده می کنیم. با این حال می توانیم تعریفی برای طعم شیرین عشق واقعی داشته باشیم.

اگر کنجکاو هستید در این باره بیشتر بدانید، در ادامه به ده نکته جالب درباره عشق حقیقی و راستین اشاره کرده ایم، با ما همراه شوید.

عشق واقعی این نیست که خودت را در دیگری پیدا کنی

اگر هدف تان از عاشق شدن این است که خودتان را در شخص دیگر جستجو کنید یا تنها به این دلیل که احساس می کنید خودتان را در دیگری یافته اید فکر می کنید عاشق شده اید، بهتر است اصلا عاشق نشوید!

به خاطر داشته باشید هویت واقعی شما در "نیمه دیگر شخص دیگر بودن" شکل نمی گیرد بلکه باید خودتان باشید. نباید آن قدر در شریک زندگی تان غرق شوید که به خود او تبدیل شوید. لازم نیست طرفدار پر و پا قرص خواننده مورد علاقه اش باشید یا تمام کتاب هایی که خوانده را مطالعه کنید.

در عشق واقعی، شما علایق و سرگرمی های خاص خودتان مثل خواندن طالع بینی روزانه را دارید و اصلا به همین دلیل است که برای طرف مقابل جالب تر و خواستنی تر می شوید.

عشق ورزیدن به خود بهترین راه تجربه عشق واقعی است

شاید این مورد کلیشه ای به نظر برسد چون همان حرفی است که هر بار که قلب تان شکسته، مادرتان یا دوست تان برای دلداری دادن به شما گفته است اما خواهی نخواهی یک حقیقت محض است.

بله! قبل از این که بتوانید دیگران را دوست داشته باشید باید خودتان را از عشق و محبت نسبت به خود لبریز کنید و با خودتان حتی در روزهای سخت زندگی راحت باشید. بدانید که واقعا چه کسی هستید و می خواهید با زندگی خود چه کنید.

عاشق خود بودن و زندگی کردن به شیوه درست نه تنها به طرز باور نکردنی رضایت بخش است بلکه می تواند برای شریک زندگی تان نیز بسیار جذاب باشد.

عشق واقعی به تغییر اجبار نمی کند

اگر شریک زندگی تان واقعا شما را دوست داشته باشد هرگز نباید از شما بخواهد که خودتان را تغییر دهید، شما نیز همین طور زیرا هر دوی شما به این دلیل وارد رابطه شده اید که یکدیگر را همان طور که هستید دوست داشته اید، پس چرا باید بخواهید کسی را که خیلی دوستش دارید تغییر دهید؟

عشق و همسرتان را همان طور که هست بپذیرید تا شما نیز همان گونه که واقعا هستید توسط او پذیرفته شوید.

عشق واقعی به شما این امکان را می دهد تا خودتان باشید

خودتان بودن در مقابل همسرتان در ابتدا ممکن است ترسناک به نظر برسد.

این که صبح ها بدون آرایش از خواب بیدار شوید و موهای تان به هم ریخته باشد یا در دوران بیماری با وضعیتی آشفته، آب ریزش بینی، چشمان قرمز و غیره مقابل او ظاهر شوید، همگی مواردی هستند که تا جای ممکن می خواهید از آن ها اجتناب کنید اما نباید چنین احساسی داشته باشید.

زمانی که عاشق هستید حتی بدترین بیماری ها نیز یک تجربه زیبا هستند. این که در نا به سامانی ها و آشفتگی ها کنار هم باشید گامی بزرگ به سوی آینده شما است و نشان می دهد چقدر یکدیگر را دوست دارید.

عشق واقعی به طور طبیعی به وجود می آید

آیا در مورد این که شخص مورد نظر برای شما مناسب است یا خیر شک دارید و این ابهام باعث شده مدام خودتان را سوال پیچ کنید؟

اگر دائما در مورد شریک زندگی، رابطه و آینده مشترک تان دچار تردید هستید و از خود سوال می پرسید احتمالا عاشق نیستید زیرا یک عاشق واقعی هیچ چیز را زیر سوال نمی برد.

زمانی که واقعا کسی را دوست دارید، بودن در کنار او برای شما طبیعی است و می دانید می توانید برای رسیدن به آینده ای که آرزویش را دارید در هر کاری تلاش کنید.

برای دریافت عشق باید عشق ببخشید

تردیدی نیست اگر این قانون را رعایت نکنید نمی توانید رابطه عاشقانه ایده آل تان را تجربه کنید.

این طور نباشد که "دوستت دارم" های خود را برای زمان هایی که همسرتان به شما کمک می کند کنار بگذارید و در لحظاتی که دچار اشتباه می شود با سردی با او رفتار کنید.

شما باید همیشه و در هر شرایطی، صرف نظر از گفتار و رفتاری که از خود بروز می دهد او را دوست داشته باشید زیرا عشق واقعی بی قید و شرط است و فراموش نکنید هر اندازه به همسرتان عشق بورزید، بی شک به همان اندازه و حتی بیشتر دریافت خواهید کرد.

عشق واقعی مبتنی بر دوستی است

حتما در سریال های تلویزیونی دیده اید که بیشتر روابط عاشقانه از دوستی های قدیمی شروع شده و به رابطه ای ایده آل می انجامند، این نوع رابطه بی شک رویای زیبایی است اما زندگی یک سریال تلویزیونی نیست و برای ماندگار بودن عشق نیز نیاز نیست شما از زمان مهد کودک بهترین دوست همسرتان بوده باشید.

با این حال دوستی یکی از عناصر مهم روابط عاشقانه است. شما باید با شریک زندگی تان دوست باشید، باید بتوانید با هم گفتگو کنید، جوک بگویید و از همراهی با هم لذت ببرید.

با گذشت زمان تمایلات جنسی کاهش می یابد و آن چه تا ابد باقی می ماند یک دوستی واقعی است.

عشق واقعی ماندگار است

به آن روابط معمولی و ناپایداری فکر کنید که با یک بهانه کوچک، مثلا این که عشق تان بینی اش را با حوله حمام شما پاک کرده، توانستید به رابطه تان برای همیشه پایان دهید.

چنین روابطی بی شک روابط خام هستند و هر احساسی که در آن ها تجربه کرده اید عشق واقعی نبوده است، زیرا زمانی که از صمیم قلب عاشق هستید مسائلی از این دست تنها دست اندازهای کوچکی هستند که در جاده زندگی مشترک شما ظاهر می شوند.

در یک رابطه عاشقانه هیچ مشکلی غیر قابل حل به نظر نمی رسد و شما بیش از هر چیز دوست دارید در کنار عشق تان باشید.

عشق واقعی بر اساس تعهد است

این طبیعت انسان است که مجذوب افراد مختلف شود و این مسئله درباره همه ما صدق می کند. با این حال تا زمانی که به شریک زندگی تان متعهد هستید رابطه شما دچار مشکل نمی شود.

زمانی که واقعا عاشق هستید نمی خواهید زندگی تان را با هیچ کس دیگر جز عشق تان سهیم باشید و بودن در کنار شخص دیگر به جز او، حتی برای یک لحظه قابل تصور نخواهد بود.

شما عشق زندگی تان هستید

همان طور که قبلا اشاره کردیم برای چشیدن طعم عشق واقعی باید خودتان را دوست داشته باشید. عشق ورزیدن نسبت به خود مهم است اما این طور نیست که به آن برسید و زمانی که با شریک زندگی تان هستید آن را کنار بگذارید.

شما باید تا پایان عمر عاشق خودتان باشید. اگر از خودتان یا کاری که می کنید بیزار هستید باید آن قدر تغییر کنید که به مسیر درست برگشته، به خودتان وفادار بمانید و عاشق خودتان باشید.

منبع: lifehack

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: