قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه در بازار

فوری | منتظر ریزش قیمت طلا و سکه باشید | قیمت طلا و سکه کاهش می یابد؟

فوری | منتظر ریزش قیمت طلا و سکه باشید | قیمت طلا و سکه کاهش می یابد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا و سکه در بازار تغییر کرد. قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا و سکه با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا و سکه در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا و سکه امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا و سکه

قیمت طلا

بروزرسانی: پنجشنبه 17 آذر

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 15,662,000
طلای ۲۴ عیار 20,882,000
طلای 18 عیار / 740 15,453,000
طلای دست دوم 15,453,110
آبشده کمتر از کیلو 67,860,000
مثقال طلا 67,810,000
انس طلا 1,771.89

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 174,040,000
سکه بهار آزادی تک فروشی  167,930,000
نیم سکه تک فروشی 100,800,000
ربع سکه تک فروشی 71,200,000
سکه گرمی تک فروشی 37,100,000
تمام سکه (قبل 86) 165,500,000
نیم سکه (قبل 86) 80,000,000
ربع سکه (قبل 86) 40,000,000

پیش بینی از قیمت طلا و سکه در امروز 17 آذر

 در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک میلیون و ۵۷۹ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۶ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۷۷۱ دلار است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه در روز‌های پایانی هفته از شدت نوسان خود کاست و روند نسبتاً باثباتی را طی. شاخص اونس جهانی طلا نیز تغییر خاصی نسبت به روز سه‌شنبه نداشته است.

امروز قیمت طلا و سکه در مدار افزایشی آغاز به کار کرد، اما این روند در میانه روز برای سکه با روند کاهشی همراه شد. قیمت طلا از سرعت صعود خود در هفته‌های گذشته کاست و فقط اندکی افزایش یافت. در لحظه نگارش این گزارش قیمت هر انس طلا در کانال ۱۷۷۲ دلار است.

انس جهانی طلا و قیمت دلار دو عامل اصلی تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه در بازار تهران شناخته می‌شوند. اما در بیش از ۱۰ روز گذشته به‌رغم ثبات در بازار‌های مورد اشاره، قیمت طلا و سکه یک جا ثابت نماند و حتی در روز‌های سقف قیمتی جدیدی را ثبت کرد. به نظر می‌رسد در روز‌های گذشته روند تقاضا بود که برای قیمت سکه و طلا در بازار تعیین‌کننده شد.

پیش بینی جدید از قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه در روزهای پایانی هفته از شدت نوسان خود کاست و روند نسبتاً باثباتی را طی . شاخص انس جهانی طلا نیز تغییر خاصی نسبت به روز سه‌شنبه نداشته است.

امروز قیمت طلا و سکه در مدار افزایشی آغاز به کار کرد، اما این روند در میانه روز برای سکه با روند کاهشی همراه شد. قیمت طلا از سرعت صعود خود در هفته‌های گذشته کاست و فقط اندکی افزایش یافت. در لحظه نگارش این گزارش قیمت هر انس طلا در کانال ۱۷۷۲ دلار است.

انس جهانی طلا و قیمت دلار دو عامل اصلی تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه در بازار تهران شناخته می‌شوند. اما در بیش از ۱۰ روز گذشته به‌رغم ثبات در بازارهای مورد اشاره، قیمت طلا و سکه یک جا ثابت نماند و حتی در روزهای سقف قیمتی جدیدی را ثبت کرد. به نظر می‌رسد در روزهای گذشته روند تقاضا بود که برای قیمت سکه و طلا در بازار تعیین‌کننده شد.

افزایش انتظارات تورمی در بازار

رشد انتظارات تورمی، بازار احتیاطی دلار و تلاش مردم برای انتقال سرمایه‌های ریالی به بازار طلا و سکه و در مقطعی کوتاه نیز رشد انس جهانی طلا، باعث شد قیمت در بازار فلز زرد رشد قابل توجهی داشته باشد و در مقطعی نیز سکه امامی به محدوده ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نیز رسید.

معامله‌گران می‌گویند تا زمانی که بازار ارز از سوی بانک مرکزی کنترل می‌شود مردم تمایل بیشتری به خرید طلا و سکه نشان می‌دهند.

برخی معامله‌گران شکست محدوده قیمتی ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را شروعی برای جهش دوباره قیمت طلا و سکه و کف‌سازی قیمت در کانال‌های بالاتر می‌دانستند، اما روند قیمت دلار در دو روز گذشته کاهشی شد.

هرچند در دو روز گذشته قیمت طلا رشد شارپی نداشت و دلار نیز به پایین‌تر از محدوده ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان راه یافت، اما این کاهش، قیمت سکه را به کانال ۱۶ میلیون تومان بازنگرداند و سایر قطعات سکه نیز در کانال جدید خود باقی ماندند.

برخی فعالان بازار معتقدند محدوده ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای سکه امامی منطقه حمایتی است که اگر این محدوده حفظ شود، قیمت سکه امامی به کانال‌های بالاتر ورود می‌کند.

تردید سکه در مرز افزایش و کاهش قیمت

امروز قیمت طلا و سکه با روند افزایشی در ساعات ابتدایی معاملات آغاز به کار کرد. اما در ادامه روز این روند برای سکه برعکس شد.

قیمت سکه امامی در لحظه نگارش این گزارش نوسان زیادی داشت. در حال حاضر این قطعه از سکه با قیمت ۱۷ میلیون و ۴۴۹ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

سکه بهار آزادی امروز در مرز افزایش و کاهش قیمت در نوسان بود و در برخی ساعات افزایش قیمت محدود ۱۰ هزار تومانی داشت و برخی ساعات نیز به همین نسبت روند کاهشی داشت. این قطعه از سکه که در نیمه ابتدایی هفته وارد کانال ۱۷ میلیون تومانی شده بود امروز با قیمت ۱۶ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان در بازار داد و ستد شد.

قیمت نیم‌سکه هم مانند سکه بهار آزادی روند پرنوسانی در افزایش و کاهش قیمت داشت. امروز نیم‌سکه با قیمت حدودی ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد.

ربع سکه و سکه گرمی هم امروز با روندی باثبات مانند روز گذشته قیمت‌گذاری شدند. امروز ربع‌سکه هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد و سکه گرمی هم به قیمت سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی رسید.

راه طلا از سکه جدا شد

با وجود روند کاهشی بیشتر قطعات سکه اما امروز قیمت طلا رو به افزایش بود هر چند افزایش طلا چندان قابل توجه نبود اما این روند باعث شد روند امروز  قیمت طلا و سکه یکسان نباشد.

قیمت هر مثقال طلا ۸ هزار تومان گران شد. این مقدار طلا با قیمت حدود ۶ میلیون و ۸۲۸ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم امروز یک میلیون و ۵۷۵ هزار تومان شد.

قیمت طلای دست دوم هم یک میلیون و ۵۴۶ هزار تومان شد.

امروز حباب سکه نیز روند نسبتا باثباتی داشت فقط حباب سکه امامی نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان رشد داشت. حباب نیم سکه نیز برخلاف سایر اعضای خانواده خود نزدیک به ۵۰ هزار تومان ارزان شد./ تجارت نیوز

 چه زمانی بالاخره قیمت طلا و سکه ثابت می‌شود؟

رییس اسبق اتحادیه طلا و سکه در پاسخ به این پرسش خبرگزاری خبرآنلاین که چرا سیاست‌های دولت برای کنترل بازار تاکنون موثر نیفتاده است، عنوان کرد: بعضی از مسایل اقتصادی شاخص دارد و عامل بیرونی یا عاملی که بگوییم دست کسی در کار باشد، نیست.

کشتی‌آرای افزود: زمانی که قیمت اونس جهانی طلا افزایش پیدا می‌کند، ارتباطی به دولت یا بانک مرکزی ندارد. قیمت جهانی طلا تحت‌تاثیر عوامل اقتصادی خود است و وقتی با افزایش همراه می‌شود، خود به خود روی بازار طلای ایران اثر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: البته قیمت ارز در اختیار دولت و بانک مرکزی است و آن‌ها هم با شاخص‌های خود، قیمت را تحت مدیریت و کنترل قرار می‌دهند. اگر هم تا الان بانک مرکزی کنترل‌ها را نداشت، به طور مسلم قیمت‌ها خیلی بیشتر می‌شد.

رییس اسبق اتحادیه طلا و سکه عنوان کرد: در حال حاضر بانک مرکزی قیمت‌ها را تحت کنترل دارد و به همین دلیل هم امروز می‌بینیم که قیمت دلار افزایش آن‌چنانی نداشته است. اما عامل قیمت جهانی طلا باعث شد که قیمت طلا و سکه در بازار ایران افزایش یابد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی این قیمت‌ها ثابت می‌ماند؟ گفت: هیچ‌وقت این قیمت‌ها ثابت نخواهد بود. این نوسانات جزئی از بازار است و این اتفاقات در مسایل اقتصادی وجود دارد و ممکن است هر کالای دیگری هم دچار این نوسانات شود.

بازار بی رونق طلا، سکه و ارز

محمد کشتی آرای، کارشناس و نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با «بازار» درباره علل نوسان قیمت ها در بازار طلا و سکه گفت: قیمت ها دراین بازار معمولا با افت و خیز نرخ انس جهانی و قیمت ارز در داخل بالا و پایین می شوند. به طوری که هم اکنون ثبات نسبی قیمت ارز در داخل و رسیدن قیمت دلار آزاد به ۳۵ هزار تومان موجب شده است نرخ طلا و سکه نیز وضعیت نسبتا خوبی داشته باشد و با افزایش قیمت چندانی مواجه نشود. ازطرفی چنانچه تغییرات قیمتی جزیی نیز این روزها در بازار طلا دیده می شود، حاصل نوسانی است که در نرخ انس جهانی اتفاق می افتد و این موضوع بازار داخل را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه بازار طلا و سکه این روزها رونق چندانی ندارد و خالی از مشتری است، افزود: رکود بازار به دلیل کمبود شدید نقدینگی است چرا که خیلی ها بدنبال مسائل و اتفاقات اخیر همچنین بحث تشدید تحریم ها علیه کشورمان به جای توافق برجام و رفع تحریم، نقدینگی خود را تبدیل به دلار و سکه البته از طریق بازار جدید خرید اوراق این کالاها که از سوی بانک مرکزی منتشر شده است کرده اند. این مسئله موجب شده تا بازار سکه و طلا بی رونق شود و واحدهای فروش تقاضای آنچنانی برای خرید نداشته باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید