پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش سایت خبرآزاد،  در این طرح کالابرگ الکترونیکی که در حال حاضر اجرای آن به صورت نسبی در استان هرمزگان آغاز شده است، معادل یارانه نقدی هر خانوار، حدود یکماه زودتر روی کارت بانکی سرپرست خانوار اعتبار شارژ می‌شود و با این اعتبار، می توان از فروشگاه‌های زنجیره ای و برخی دیگر از فروشگاه‌های مشخص اقدام به خرید کالاهای اساسی کرد.

هر میزان خریدی که از این محل انجام شود، در واریز یارانه نقدی بعدی، از مبلغ یارانه نقدی خانوار کسر خواهد شد.

از آنجا که تاکنون مردم تمایل بیشتری به دریافت یارانه نقدی نشان داده‌اند،‌ به نظر می رسد دولت نیز با اجرای طرح کالابرگ الکترونکی به این نحو، این اختیار را به سرپرستان خانوار داده است تا آنگونه که خود صلاح می دانند،‌ نسبت به دریافت یارانه نقدی یا کالایی اقدام کنند.

در این زمنیه وزیر رفاه نیز تأکید کرده است این طرح برای یارانه‌بگیران اختیاری است و پس از اعلام رسمی می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر این اساس یارانه نقدی هیچ استانی قطع نمی شود.

همچنین مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان نیز در این باره به همشهری آنلاین گفت: بهره‌مندی خانوارها از کالابرگ الکترونیکی اختیاری است و مردم استان هرمزگان می‌توانند با آغاز اجرای طرح از مزایای آن بهره‌مند شوند. این امکان برای تمام جامعه یارانه‌بگیر استان هرمزگان پس از اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌های کشوری و استانی فعال خواهد شد و نیاز به هیچ اقدامی نیست و در صورتی که نتایج آن موفقیت‌آمیز باشد به‌زودی در سراسر کشور پیاده‌سازی می‌شود، همچنین جزئیات مهم این طرح طی هفته جاری از سوی وزارت رفاه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: