پایگاه خبری خانه فوتبال:

در هر کشوری نمادی وجود دارد که حرف های زیادی از تاریخ ، مردمان، وضعیت زندگی و معیشت آن دیار را در دل خود جای داده است.تنگه بسفر در شهر استانبول و در کشور ترکیه یکی از نمادهای بسیار زیبا و روح بخش می باشد که در این مقاله سعی خواهیم کرد درباره آن با شما عزیزان صحبت نماییم.

تنگه بسفر(بسفروس)

تنگه بسفر که به تنگه استانبول نیز مشهور است یکی از نقاط دیدنی و جذاب شهر استانبول می باشد.این تنگه در واقع جدا کننده دو قاره اروپا و آسیا از یکدیگر است. ایت تنگه طولی در حدود 32 کیلومتر و عرض آن به 500 متر و در بیشترین حالت به 3 کیلومتر خواهد رسید.عمق تنگه متفاوت است و بین 50 تا 150 متر متغیر می باشد.این تنگه به نوعی متصل کننده دو دریای مرمره و سیاه به یکدیگر می باشد.این تنگه در شمال غربی  ترکیه واقع شده است و پل بسیار زیبایی بر روی آن ساخته شده است که خود معماری بسیاری جذابی دارد و می توان صحبت های فراوانی از آن را برای شما نقل کرد.

این تنگه زیبا 2 تونل دارد .یکی بنام مارمارای ( (marmarayکه  بین محله های uskudar و yenikapi  قرار دارد.یک تونل ریلی که در واقع مسیر رفت و آمد بین منطقه آسیایی و اروپایی شهر استانبول می باشد و تونل دوم که به تونل اوراسیا نامگذاری شده است.این تونل اجازه ورود ماشین ها و مینی بوس ها را می دهد.

تنگه بسفر یکی از پرترددترین گذرگاههای آبی جهان محسوب می شود و طبق تخمینی که زده شده سالانه 48000 کشتی در این تنگه پهلو می گیرند.در تور استانبول که شما مسافر عزیز خریداری می کنید پیشنهاد می شود حتما بازدید از این تنگه فراموش نشود.شما می توانید سوار قایق های تفریحی تنگه بشوید و به جزایر زیبای اطراف تنگه بروید و از تفریحاتی که در تورهای کشتی برای شما عزیزان فراهم می آورند لذت ببرید.

29

تفریحات اطراف تنگه بسفر

تورهای ترکیه جذابیت های زیادی برای مسافران دارد و یکی از شهرهای اصلی آن که مهد تمدن ثمانی نیز می باشد شهر استانبول است و استانبول مملو از تفرج گاه زیبا و آثار باستانی و مراکز خرید است اما تنگه بسفر مانند مرواریدی در این شهر میدرخشد و دل هر توریستی را می برد.

کشتی سواری بر روی تنگه بسفر

کشتی سواری بر روی تنگه بسفر و دیدن مناظر زیبای اطراف این تنگه رویایی برنامه ای است که به نظر من هیچ یک از مسافران نباید از دست بدهند.کشتی ها و قایق های تفریحی فراوانی بصورت روزانه مسافران و توریست ها را بر روی تنگه جابجا می کنند و برنامه های تفریحی جانبی از جمله بازدید از جزایر اطراف و همچنین نمایش سازه های باستانی اطراف تنگه را برای مسافران خود به نمایش می گذارند. گروه های موسیقی نیز در داخل کشتی به اجرای برنامه می پردازند و با نوشیدنی و شام و ناهار از مسافران پذیرایی می شود. اطراف تنگه بسفر پر از رستوران های معمولی و همچنین رستوران های لوکس و با کیفیت می باشد که از مسافران به نحو احسنت پذیرایی می کنند.

30

جزایر اطراف تنگه بسفر

حدود 9 جزیره کوچک و بزرگ در دریای مرمره واقع شده که فقط 4 تا از آنها مقصد گردشگری در ترکیه محسوب می شود که مختصرا توضیحاتی درباره آنها می دهیم.این جزایر که بعضی از آنها را با همان تور کشتی روزانه که در تنگه بسفر انجام می دهید می توانید مشاهده کنید و بعضی از آنها قابل سکونت می باشند و مسافران در این جزایر پیاده می شوند ، قهوه ترک می نوشند و از دیدن دریای مرمره لذت می برند.

جزیره بیوک آدا که در واقع بزرگترین جزیره از میان جزایر پرنس ترکیه محسوب شده و جزو زیباترین جزایر استانبول محسوب می شود.ویلاهای رنگارنگ پلکانی زیبایی در این جزیره ساخته شده است که با گذشت 20 سال همچنان رنگ و لعاب اولیه را دارند.جالب است بدانید در این جزیره خبری از سوخت و بنزین و این آلاینده ها نیست و مردم ساکن در این جزیره با دوچرخه و کالسکه تردد می کنند.

31

جزیره هیبلی آدا دومین جزیره از لحاظ وسعت محسوب می شود که باز هم مردم با دوچرخه در آن تردد می کنند و از جاذبه های دیدنی آن می توان به کلیساهای قدیمی و باستانی آن اشاره کرد.

کینالی آدا یکی دیگر از جزایر زیبای ترکیه محسوب می شود که در واقع بهشتی درون دریای مرمره است و از جاذبه های دیدنی آن می توان به صومعه هریس تویس اشاره کرد و محل دفن امپراطوری رومی است که به این جزیره تبعید شده است.رستوران ها و مراکز خرید فراوانی در این جزیره برای استفاده عموم ساخته شده است.

جزیره یاسی آدا یا جزیره آزادی استانبول نیز جزو جزایر دریای مرمره محسوب می شود که حدود 5 سال است که مجددا مرمت شده و قابل بازدید برای گردشگران می باشد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم هر آنچه در خصوص تنگه بسفر و زیبایی های اطراف آن برای شما مسافران و گردشگران محترم بیان کنیم .نروز فرصتی است که شما مسافران محترم می توانید برنامه ریزی کرده و از تور استانبول نوروز کمال استفاده و بهره را ببرید.شرکت مسافرتی و گردشگری آریسا پرواز پارسه مجری مستقیم تورهای ترکیه آماده پاسخگویی و مشاوره به شما گردشگر محترم در زمینه رزرو هتل، پرواز و خدمات در ترکیه می باشد.امید است لحاظ زیبایی را در کنار خانواده در این شهر زیبا و در این کشور مفرح سپری نمایید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: