پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

قیمت قفسه بندی انبار وابسته به گزینه‌های بسیاری است که یکی از مهم‌ترین آنها، نوع قفسه‌بندی انبار است. قفسه‌های انبار با توجه به وزن و حجم تجهیزاتی که قرار است روی آنها قرار گیرد، طراحی می‌شوند. در واقع این قفسه‌ها از فلزات مختلف، با استحکام و مقاومت متفاوت ساخته می‌شوند. همین نکته بیشترین تاثیر را در قیمت قفسه‌بندی دارد.

قیمت قفسه بندی انبار صنعتی و نیمه‌صنعتی:

انواع مختلفی از قفسه‌بندی انبار طراحی و ساخته شده است که قیمت هریک با دیگری متفاوت است. در یک تقسیم‌بندی کلی، می‌توانیم قفسه‌بندی انبار را به دو گروه دسته‌بندی کنیم:

* قفسه‌بندی انبار صنعتی:

برخی از قفسه‌بندی‌های انبار مخصوص نگهداری از وسایل و تجهیزات صنعتی هستند. از ویژگی‌های قفسه‌بندی انبار صنعتی باید به موارد مختلفی اشاره کنیم:

* بدنه قفسه‌بندی مخصوص انبارهای صنعتی از بهترین و مقاوم‌ترین فلزات ساخته شده‌اند. این قفسه‌ها سنگین‌تر و مقاوم‌تر از انواع دیگر قفسه‌بندی هستند و به قفسه‌بندی سنگین هم معروفند.

* قفسه‌های صنعتی انبار با اتصالات محکم روی زمین و دیوار نصب می‌شوند. استحکام قفسه‌بندی‌های صنعتی به‌اندازه‌ای است که تحمل وزن سنگین‌ترین وسایل و تجهیزات را دارند.

* قفسه‌های صنعتی، حتی در صورت برخورد با لیفتراک هم آسیب نمی‌بینند و در جای خود ثابت هستند.

* قیمت قفسه بندی انبار از نوع سنگین یا صنعتی بالاتر از قیمت انواع دیگر قفسه‌بندی است. قفسه‌بندی انبار صنعتی انواع گوناگون، و قیمت‌های متفاوتی دارند.

* قفسه‌بندی انبار نیمه‌صنعتی:

وزن و استحکام قفسه‌بندی انبار نیمه صنعتی یا سبک کمتر از نوع صنعتی است. این دسته قفسه‌ها برای تحمل وزن وسایل و تجهیزاتی با وزن کمتر ساخته شده‌اند. قفسه‌های نیمه‌صنعتی در خانه‌ها، فروشگاه‌ها، کارگاه‌ها و کارخانه‌های بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تاثیر نوع قفسه‌بندی در قیمت قفسه بندی انبار:

همان‌طور که اشاره شد، نوع قفسه‌بندی انبار یکی از مهم‌ترین گزینه‌های موثر در قیمت آنها به شمار می‌رود. انواع گوناگونی از قفسه‌های انبار وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

1- قیمت قفسه بندی انبار پالت راک:

یکی از کاربردی‌ترین قفسه‌بندی‌های انبار، قفسه‌های پالت راک است. این قفسه‌ها از قاب، ستون، مهاربندی‌های ضربدری و افقی، قفل بازوها، رابط‌ها و البته از پالت‌های مختلفی تشکیل شده‌اند. همه این بخش‌ها فلزی هستند، اما اندازه و عمق پالت‌ها در انواع مختلف با یکدیگر متفاوتند. پالت راک‌ها انواع مختلفی دارند:

* قیمت پالت تخت فلزی:

یکی از انواع قفسه‌های پالت راک مخصوص نگهداری قطعه‌های یدکی و وسایل سنگین دیگر است. این قفسه‌ها که در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، تخت هستند و در تعداد کم یا زیاد به هم وصل می‌شوند. ابزار و تجهیزات مختلف روی این قفسه‌ها قرار می‌گیرد و دسترسی شما را به همه آنها آسان می‌سازد. سردخانه‌ها و بسیاری از انبارهای دیگر نیز از این نوع قفسه‌بندی استفاده می‌کنند. قیمت قفسه‌های انبار از نوع پالت‌های تخت فلزی با توجه به اندازه، نوع فلز به‌کاررفته در آنها و استحکام آنها تعیین می‌شود.

* قیمت پالت قفسه بندی انبار ویژه لاستیک:

پالت‌های ویژه لاستیک یکی از پرکاربردترین قفسه‌ها در انبارهای صنعتی و نیمه‌صنعتی به شمار می‌روند. این پالت‌ها در اندازه‌های مختلف، و برای نگهداری لاستیک خودروهای گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. لاستیک فوق سنگین، سنگین یا سبکی که روی این پالت‌ها قرار می‌گیرد، استحکام آنها را تعیین می‌کند. همین نکته نیز روی قیمت قفسه بندی انبار، ویژه لاستیک‌ها تاثیرگذار است.

* قیمت پالت قفسه بندی انبار ویژه بشکه:

بشکه‌ها هم نیاز به قفسه‌بندی مخصوص به خود دارند. برخی از قفسه‌ها تخت هستند و بشکه‌ها به شکل عمودی روی آنها قرار می‌گیرند. بعضی نیز به شکلی ساخته می‌شوند که دربرگیرنده بشکه‌های خوابیده یا افقی باشند.

2- قیمت قفسه‌بندی انبار درایوین یا خودراهرو:

قفسه‌های خودراهرو یکی از کارآمدترین انواع قفسه‌بندی انبار است. در این نوع قفسه‌بندی، راهروها حذف شده‌اند و به این ترتیب بهترین استفاده از فضا صورت گرفته است. قفسه‌بندی درایوین کاربردهای مختلف صنعتی و نیمه‌صنعتی دارد. قیمت این قفسه‌ها نیز با توجه به اندازه، جنس و کاربرد آنها متفاوت است.

3- قیمت قفسه بندی انبار راهروباریک:

پهنای راهروهای قفسه‌بندی راهرو باریک نسبت به قفسه‌های دیگر کمتر است. به همین دلیل تنها لیچتراک می‌تواند از بین آنها بگذرد. از قفسه‌های انبار راهروباریک برای چیدمان وسایل خانگی بزرگ، وسایل صنعتی و نیمه‌صنعتی، وسایل مختلف فروشگاهی و حتی مواد خوراکی تازه مانند میوه و سبزی استفاده می‌شود.

4- قیمت قفسه‌بندی انبار بازویی:

قفسه‌های کانتی لور (Cantilever) یا بازویی نوع دیگری از قفسه‌بندی انبار، و مناسب چیدن کالاهای رول‌مانند هستند. فرش، موکت، لوله‌ها، الوار، چوب، لاستیک و کالاهایی شبیه به آنها نیاز به قفسه‌بندی بازویی دارند. قیمت این قفسه‌های انبار هم نسبت به اندازه، جنس، استحکام و حتی نام برند آنها مشخص می‌شود.

5- قیمت قفسه بندی انبار نیم طبقه:

قفسه‌بندی نیم‌طبقه یا مزنین (Mezzanine) نوع دیگری از انواع قفسه‌بندی انبار است که فضایی شبیه به نیم‌طبقه در ساختمان شما پدید می‌آورد. قفسه‌بندی مزنین دارای انواع مختلف صنعتی و نیمه‌صنعتی است. طبیعی است هرکدام از این دو نوع قدرت تحمل متفاوتی دارند. ظرفیت، اندازه و کیفیت قفسه‌بندی نیم‌طبقه روی قیمت نهایی آنها اثرگذار است.

11

6- قیمت قفسه‌بندی انبار مشبک:

قفسه‌های مشبک یکی از معمول‌ترین قفسه‌ها است که در فروشگاه‌های بزرگ و کوچک، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها استفاده می‌شوند. قفسه‌های مشبک از نوع قفسه‌های سبک، و مناسب کالاها و وسایل سبک و نیمه‌سنگین هستند. قیمت قفسه‌بندی انبار مشبک ارزان‌تر از قیمت قفسه‌های سنگین صنعتی است.

7- قیمت قفسه بندی انبار متحرک:

بایگانی شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف و برخی فضاهای دیگر نیاز به نوعی قفسه‌بندی دارند که بتوان آنها را حرکت داد. قفسه‌های متحرک که روی ریل جابه‌جا می‌شوند، بهترین نوع قفسه‌ها برای این فضاها به حساب می‌آیند. قیمت این نوع قفسه‌ها نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد.

سخن پایانی:

فرقی نمی‌کند در جست‌وجوی چه نوع از قفسه‌بندی انبار باشید. اگر به دنبال قفسه‌های سنگین صنعتی هستید، یا حتی قفسه‌های نیمه‌صنعتی مناسب شماست، با ما در شرکت جهان دژ تماس بگیرید. شاید هم نیاز به قفسه‌های سبک انبار برای فروشگاه‌ها و هایپرمارکت‌ها دارید. در این صورت نیز قیمت قفسه‌بندی انبار را از ما بپرسید و نوع قفسه‌بندی مناسب کاروکسب خود را سفارش دهید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: