پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

بازارکار پی ال سی به چه شکل است؟

امروزه اکثر فرایندهای صنعتی به صورت خودکار انجام شده و اتوماسیون سیستم های مختلف در تمامی صنایع روز به روز در حال پیشرفت و گسترش است. در مرکزیت اتوماسیون کنترلرهای هوشمند برنامه پذیری تحت عنوان plc قرار دارند. متخصصین پی ال سی  با توجه به فرایند و هدف پروژه، آنها را برنامه نویسی میکنند. در واقع  پی ال سی من با نوشتن برنامه میتواند صفر تا صد فرایند را کنترل کند.

از کنترل خطوط تولیدی مختلف مانند لبنیات ، پارچه و ...گرفته تا صنایع نفت و گاز. بازار کار plc در تمام جهان همواره پردرامد و پرطرفدار است. کشورهای صنعتی و توسعه یافته که حرف اول صنعت را در جهان میزنند روز به روز در حال ترقی هستند و نیازمند نیروی متخصص برای بهبود صنایع خود میباشند. زیرا اتوماسیون هرگز تکراری و یا حذف نمیشود بلکه همواره در حال به روز شدن است. کشورهای در حال توسعه نیز درمرحله ساخت و شکل گیری صنایع بسیار زیاد و مختلفی هستند. در نتیجه نیازمند افرادی که دارای تجربه و مهارت کافی هستند میباشند بنابراین پی ال سی رشته تخصصی و پر درامدی است که در سرتاسر جهان موقعیت های شغلی بسیار زیادی برای افراد وجود دارد.

درامد پی ال سی کار چقدر است؟

معمولا برنامه نویسان پی ال سی به دو طریق کار میکنند. عده از افراد پس از مطالعه و کسب مهارت های ضروری روزمه کاری خود را نوشته و با ارائه آنها به شرکت های مختلف و مطرح تلاش در استخدام شدن در آن شرکت را دارند. این راه درامد خیلی زیاد و قابل توجهی ندارد. اما از طرفی میتواند فرصت خوبی برای افراد تازه کار ایجاد کند تا تجربه لازم را بدست بیاورند. زیرا نام شرکت شناخته شده است و دغدغه پبدا کردن مشتری را ندارند.

اما دسته دوم افردی هستند که برای خودشان کار میکنند و تحت نظر برند و یا شرکت خاصی نیستند. معمولا این اشخاص در این زمینه حرفه ای و با تجربه هستند. درامد این قشر بالا و قابل توجه بوده اما دغدغه پیدا کردن پروژه و جلب اعتماد کارفرما وجود دارد. بعلاوه این افراد همواره علاقه دارند نامشان شناخته شود و برند سازی کنند.

در هرکدام از این حالت ها هرچه تخصص و توانایی بالاتری داشته باشید درآمد بیشتری هم خواهید داشت.

پیشنهاد میکنیم برای شروع یادگیری پی ال سی، با آموزش پی ال سی دلتا کار را شروع کنید.

درآمد پی ال سی کار در ایران

درامد پی ال سی کارها با توجه به مهارت و تجربه ای که دارند متفاوت است. درامد شخصی که در شرکت استخدام میشود بین 10 تا 30 میلیون با توجه به تخصص فرد متغیر است. هر چه برنامه نویسی حرفه ای تر باشد، درامد بالاتر میرود. اما درامد افرادی که به صورت شخصی کار میکنند بسیار بالاتر است. گاها ممکن است شخص هیچ گونه درامدی نداشته باشد و یا زمانی درامد بسیار بالا داشته باشد. این رقم با توجه به پروژه و شرایط آن از 50 میلیون تومان گرفته تا 500 میلیون تومان متفاوت است. لازم به ذکر است این عدد سقف محدودی ندارد و با توجه به سنگینی پروژه قیمت بالا تر میرود.

درآمد پی ال سی کار در خارج از ایران

طبق آمارها و بر اساس گزارشات (سایت indeed) درامد برنامه نویسان پی ال سی در کشورهای مختلف متفاوت است. در کشور امریکا درامد آنها از کم ترین مقدار سالانه63 هزار دلار تا متوسط درامد 86 هزار دلار در سال بوده این عدد در بهترین حالت به 120 هزار دلار در سال هم میرسد. در کشور آلمان نیز متوسط درامد سالانه بین 60 تا 80 هزار دلار در سال بوده و همان طور که گقته شد این درامد با توجه به تخصص فرد متفاوت است

یادگیری پی ال سی را از کجا شروع کنیم؟

لازم به ذکر است برای شروغ این کار باید تصمیم جدی گرفته و در این راه کاملا مصمم باشید. صبر و تلاش دو فاکتور مهم در این حرفه است که باید داشته باشید تا به بالا ترین نقاط برسید برای شروع یادگیری plc بهتر است علاوه بر داشتن کم ترین پیش نیازها، یعنی آشنایی با برق و تجهیزات ابتدایی ، دوره های آمورشی با کیفیت و اصولی را پشت سر بگذارید. دوره شما باید علاوه بر اموزش های تئوری کار عملی داشته باشد تا با به صورت کامل مباحث را درک کنید.

آموزش اتوماسیون صنعتی مجموعه نیک صنعت علاوه بر آموزش های تئوری کامل و اصولی پی ال سی های مختلف از برند های زیمنس ، دلتا و فتک را در اختیار کارآموزان خود قرار میدهد تا با آنها کار کنند و پروژه هایی که برنامه نویسی کرده اند را تست بگیرند. علاوه بر این پس از دوره نیز دانش پذیر خود را پشتیبانی کرده و همواره پاسخگوی سوالات و چالش های او است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: