پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

کنکور سراسری یکی از مسائل حائز اهمیتی است که ذهن داوطلبان و خانواده های آن ها را به خود مشغول کرده است، به همین جهت هر فردی در پی یافتن راهی است که بتواند به بهترین روش ممکن به هدف خود برسد. امکان دریافت بهترین مشاوره کنکور به صورت آنلاین یا تلفنی و یا مشاور خصوصی کنکور با کمترین هزینه برای این عزیزان فراهم شده است. شما می توانید با انتخاب بهترین مرکز مشاوره کنکور به این موضوع جامه ی عمل بپوشانید. دریافت مشاوره کنکور با توجه به اهمیت آزمون ورودی دانشگاه ها و همین طور مشکل بودن این آزمون، برای هر داوطلب کنکور از واجبات می باشد. چه بسیار افرادی بوده اند که در طول سالیان گذشته، با دریافت مشاوره کنکور در ردیف رتبه های برتر قرار گرفته اند و پیشرفت و موفقیت را از آن خود کرده اند. جالب است بدانید که در مجموعه ی گاماس ۲۰ سوالات پیشنهادی را به شما عزیزان ارائه می کنند.

در زمان دریافت انواع مشاوره کنکور باید به قیمت مشاوره کنکور نیز توجه داشته باشید و در پی مرکزی باشید که بهترین قیمت را به شما پیشنهاد کند. با دریافت بهترین مشاوره کنکور، از ده مشاور کنکور می توانید به قبولی تضمینی در کنکور سراسری برسید و موفق در این برهه از زندگی تان عمل کنید.

اهمیت استفاده از مشاوره کنکور

کسانی که قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند، گاهی از تجربه و تخصص کافی در زمینه شیوه ی مطالعه دروس، شیوه درست تست زنی، بهترین منابع کنکور، چگونگی مدیریت زمان، اهمیت جمع بندی و مرور در ماه های پایانی، بودجه بندی کنکور و شیوه ی درست تطابق با آن و… برخوردار نمی باشند و نیازمند راهنمایی افراد متبحر در این زمینه خواهند داشت.

استفاده از مشاوره کنکور یکی از بهترین و توصیه شده ترین راه های کسب اطلاعات کمکی پیرامون آزمون سراسری با هدف پیشرفت تحصیلی است که در آن، داوطلبان به مشاوران مدارس، موسسات کنکوری، مراکز مشاوره ای تحصیلی، رتبه های برتر کنکور سال های گذشته و… مراجعه می نمایند و از تجربیات مفید این افراد در برنامه درسی و مطالعاتی خود نهایت بهره را می برند.

17

مشاوره تحصیلی کنکور می تواند جامعه آماری بزرگ متقاضیان شرکت در آزمون سراسری را در مراحل متفاوت کمک کند. دانش آموزان دبیرستانی، داوطلبان پشت کنکوری، دانشجویان انصرافی دانشگاه ها، افراد میانسالی که سودای ادامه تحصیل دارند و…، همگی مستلزم کمک گرفتن از این نوع مشاوره می باشند و می توانند در دوران آماده سازی کنکور، زمان جمع بندی، ایام انتخاب رشته و… با استفاده از توصیه های ارزشمند مشاوران، خود را برای رویارویی موثر با آن مرحله آماده کنند.

مهم ترین تغییرات کنکور 1402 نسبت به دوره های گذشته:

همان طور که احتمالا در جریان هستید، قرار است از کنکور 1402 به بعد فرآیند این آزمون دچار تغییرات اساسی گردد که البته این موضوع بر کاهش هر چه بیشتر استرس داوطلبان تاثیرگذار خواهد بود و البته اطلاع از جزئیات آن قطعا تاثیر مهمی بر مسیر برنامه ریزی برای مطالعه کنکور سراسری می گذارد. بنابر آخرین اخبار منتشر شده در این زمینه و اطلاعیه های رسمی شورای عالی انقلاب فرهنگی، مهم ترین تغییرات کنکور 1402 به شکل زیر است:

اول، مقرر شده که از سال 1402، کنکور سراسری 2  بار در سال برگزار گردد. به همین خاطر قدم اول این آزمون برای سال آینده دی ماه 1401 و همچنین مرحله دوم آن تیر ماه 1402 صورت گرفته و در ضمن در نهایت بهترین نتیجه برای داوطلب لحاظ می شود.

دوم، همچنین لازم است بدانید که، نتایج حاصل شده در این آزمون ها تا دو سال اعتبار دارند و شرکت کنندگان می توانند در صورت لزوم تا پایان این مدت برای ثبت نام در دانشگاه صبر نمایند.

سوم، همچنین تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1402 به بعد به شکل 40 درصد قطعی می شود و 60  درصد مابقی به بررسی نمره آزمون اختصاصی کنکور سراسری اختصاص پیدا می کند. این بدان معنی است که اطلاعات موجود تا این لحظه، خبر از حذف دروس عمومی از کنکور سال آینده خواهد داد. در پی حذف منابع عمومی از کنکور، 26  درصد از تاثیر سوابق تحصیلی به این دروس اختصاص می گیرد و نمرات دروس اختصاصی فقط تاثیر 14  درصدی بر روی رتبه قبولی می گذارند.

نحوه برنامه ریزی کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور را می توان به یک نقشه راه تشبیه نمود که هر چه دقیق تر ترسیم شده باشد، مخاطبان خود را با آگاهی بیشتری به سمت هدف رهنمون می کند. در این باره بهتر است که دروس عمومی و اختصاصی خود را به چند بخش مختلف تقسیم نمایید و آن ها را به نحوی هوشمندانه در برنامه زمانی خود جای دهید. حضور دروس عمومی در بین ساعات مطالعه دروس تخصصی می تواند سبب استراحت ذهن داوطلب و آمادگی آن برای مطالعه مجدد محتویات سنگین آموزشی شود.

18

فراموش نکنید که یک برنامه ریزی استاندارد، توازنی متعادل بین ساعات مطالعاتی و ساعات استراحت فرد می باشد. بدین معنا که حتما باید در برنامه درسی خود، جایی برای استراحت، تفریح، تغذیه کافی، گذراندن اوقات با خانواده و دوستان، مسافرت و… داشته باشید.

مطالعه ی سنگین و بدون استراحت، نتیجه ای جز خستگی جسم و ذهن داوطلب را به همراه نداشته باشد و سرعت حرکت او به سمت اهداف خود را به طرز قابل توجهی کم می کند. همچنین در نظر داشتن زمان کوتاهی در برنامه برای جبران زمان های تلف شده، نکته ای قابل توجه است.

چرا داوطلبان و دانش‌آموزان قبل از کنکور استرس دارند؟

مطالعات علمی و تحقیقات نشان می‌دهد که دانش‌آموزان و داوطلبان به دلایل زیر پیش از استرس کنکور دارند:

  • اول، داوطلبان برای کنکور احساس آمادگی لازم را ندارند.
  • دوم، آن‌ ها فقط در پی یافتن بهترین و عالی‌ترین نتیجه می باشند.
  • سوم، داوطلبان زمان زیادی برای مطالعه و مرور نداشتند.
  • چهارم،‌ آن‌ها در پی یافتن یک نتیجه خاص و منحصر به ‌فرد می باشند.
  • پنجم، داوطلبان در خیال خود به این مسئله فکر می‌ کنند که آن‌ها نتیجه خوبی به دست نخواهند آورد.
  • ششم، مفاهیم و مطالب را به خوبی فرا نمی ‌گیرند.
  • هفتم، از سمت خانواده خود برای کسب نمرات بالا تحت فشار می باشند.
  • هشتم، احساس می ‌کنند که باید با دیگران رقابت نمایند.
  • نهم، اتفاقات بدی در زندگی آن‌ها اتفاق می افتد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: