پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان برنج که رتبه دهم را در جهان دارد؛ کشور پاکستان است. باتوجه‌به اینکه محصول برنج برای کشت نیاز به خاک حاصلخیز دارد؛ برنج پاکستانی و انواع آن در زمین‌های حاصلخیز دو استان پنجاب و سند کشت می‌شوند. پرفروش‌ترین برنج پاکستانی نوع باسماتی و دانه متوسط آن است که از طعم و عطر فوق‌العاده‌ای برخوردار است. به دلیل بالارفتن قیمت انواع برنج ایرانی، امروزه مردم از برنج‌های باکیفیت پاکستانی که پخت و طعم مشابهی با برنج ایرانی دارند؛ استفاده می‌کنند.

برنج پاکستانی چیست؟

به برنج کشت شده در شهرهای استان‌های پنجاب و سند که به دلیل آمیلاز کمتر، زمان پخت کمتری هم دارد را برنج پاکستانی می‌گویند. طعم و عطر خوب برنج پاکستانی و قیمت مناسب آن نسبت به انواع برنج ایرانی، باعث شده است بین مردم طرفداران زیادی داشته باشد. پرفروش‌ترین برنج پاکستانی، باکیفیت و برندهای مختلف در بازار موجود است. هنگام خرید می‌توانید با استفاده از راهکارهایی برنج پاکستانی باکیفیت را از بین انواع برند آن شناسایی کنید.

روش‌های تشخیص برنج پاکستانی باکیفیت

باتوجه‌به انواع برنج پاکستانی و برندهای مختلف آن لازم است با روش‌های تشخیص برنج پاکستانی باکیفیت آشنا باشید. این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • گذاشتن دانه‌های برنج زیر دندان، در صورت خردشدن تازه و باکیفیت و در غیر این صورت کهنه است.
  • قراردادن دانه‌های برنج پاکستانی کف دست و ها کردن که اگر عطر خوبی به مشام رسید؛ باکیفیت است.
  • برنج پاکستانی به‌صورت یکدست و بدون دانه‌های شکسته شده است.
  • بهترین برنج پاکستانی را از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر خریداری کنید.

ویژگی‌های برنج پاکستانی

ویژگی‌های بهترین و پرفروش‌ترین برنج پاکستانی شامل موارد زیر است:

  • قدکشیدن و ری عالی بعد از پخت
  • ظاهر مجلسی برنج بعد از پخته‌شدن
  • عطر و بوی عالی و خوش طعم بودن
  • فاقد مواد نگهدارنده مضر
  • دارای اسیدهای ضروری بدن، ویتامین‌ها و فیبر بالا
  • دانه‌های نازک و بلند یکدست
  • رنگ گرم و کدرتر نسبت به برنج ایرانی

 

18

انواع برنج پاکستانی

انواع برنج پاکستانی به سه دسته کلی برنج‌های باسماتی، برنج‌های مقاوم به سرما و برنج دانه‌بلند متوسط تقسیم می‌شوند. برنج‌های دانه‌بلند متوسط پرفروش‌ترین و ارزان‌ترین برنج پاکستانی هستند که پخت مناسبی دارند. ناگفته نماند که برنج پاکستانی دانه‌بلند متوسط نسبت به نوع باسماتی، کیفیت کمتری دارد. برنج‌های باسماتی به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • دانه‌بلند ایندیکا
  • دانه‌درشت ایندیکا
  • جاپونیکا

باتوجه‌به تقسیم‌بندی و انواع برنج‌های پاکستانی، توسط برندهای مختلف باکیفیت متفاوت، در بازار عرضه می‌شوند که عبارت‌اند از:

برنج پاکستانی نفیس: دارای دانه‌های بلند و بعد از پخت ظاهر مناسبی دارد. از لحاظ پخت و کیفیت مشابه برنج‌های ایرانی و برای مراسمات مناسب است.

برنج پاکستانی آذرگل: یکی از ارزان‌ترین برنج پاکستانی آذرگل است که در کیسه‌های 10 کیلویی به فروش می‌رسد. طعم، عطر و کیفیت خوبی دارد. بعد از پخت ظاهر عالی و بسیار سبک و خوش خوراک است.

برنج پاکستانی خوشپخت: مرغوب‌ترین نوع برنج پاکستانی است که علاوه بر ظاهر یکدست و عطر بی‌نظیر، ری بسیار خوبی دارد.

برنج پاکستانی باسماتی: نسبت به دیگر انواع برنج پاکستانی آرسنیک کمتری دارد و در کنار خوش‌پخت بودن، طعم و عطر آن بی‌نظیر است. همچنین دانه‌های آن بلندتر و باریک‌تر است.

برنج پاکستانی طبیعت: برنج پاکستانی طبیعت از کیفیت خوبی برخوردار است. دانه‌های برنج یکدست و بدون شکستگی هستند و بعد از پخت علاوه بر قدکشیدن، ری عالی دارد. فیبر بالایی دارد و به‌سلامت افراد کمک می‌کند.

برنج پاکستانی ستایش: این نوع برنج کیفیت عالی، طعم خوب و عطر بی‌نظیری دارد. به دلیل وجود آرسنیک کم، برای افراد مبتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی مناسب است.

برنج پاکستانی الخیال: برنج الخیال بسیار خوش‌پخت است و جزء ارزان‌ترین برنج پاکستانی قرار دارد.

علاوه بر برندهای نام‌برده‌شده برنج پاکستانی، برنج‌های دیگری مانند برنج پاکستانی سوپر باسماتی تایماز و برنج پاکستانی انبه کیسه هم وجود دارد که که می‌توانید با استفاده از گزینه خرید آنلاین برنج آن‌ها را به راحتی سفارش دهید. در این مقاله ما برندهایی که بیشتر توسط مردم استفاده می‌شوند را نام بردیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: