پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

مانتو از پرکاربرد‌ترین لباس‌های زنانه است که در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شود و تنوع بسیار زیادی دارد. از اصلی‌ترین ویژگی‌های مانتو‌ها می‌توان به ترکیب رنگ، جذابیت، پارچه مرغوب و نوع دوخت متناسب با کاربرد آن اشاره کرد.

در واقع با رعایت این موارد مانتو جذابیت بسیار زیادی خواهد داشت. به­طور معمول در هنگام خرید مانتو باید رنگ، طرح و مدل و پارچه آن بررسی شود تا در نهایت بتوان نمونه مناسبی انتخاب کرد.

به­طور کلی تمام انواع روپوش­ها باید تن­خوری مناسبی داشته باشند. همچنین بتوان آن‌ها را بر اساس اندام افراد انتخاب کرد تا افراد چاق یا قد بلند نیز روپوش متناسبی برای خود انتخاب کنند. در نتیجه آشنایی با ویژگی‌های مختلف مانتو می‌تواند برای بانوان در هنگام خرید کاربردی باشد.

ویژگی‌های مانتو مناسب

در استایل بانوان شیک پوش مانتو از مهم­ترین شاخص‌هایی است که به چشم می‌خورد. به همین دلیل باید در انتخاب آن ویژگی‌های مختلفی مد نظر قرار بگیرد. در ادامه انواع ویژگی‌های مانتو مناسب را به طور کامل بررسی می‌کنیم.

مدل مانتو

مانتو انتخاب شده باید از نظر مدل در تناسب با اندام فرد باشد. در واقع افرادی که بدن آن‌ها چاق باشد بهتر است از مانتو‌های چین­دار و گشاد استفاده کنند. افراد دارای اندام متناسب می‌توانند از انواع مختلف مدل‌ها استفاده کنند.

میزان بلندی مانتو نیز باید بر اساس قد افراد انتخاب شود و به­طور معمول تا روی زانو یا پایین‌تر از آن برسد. به­طور مثال در انتخاب مدل مانتو اداری باید سایز و راحتی را در اولویت قرار دهید؛ چراکه این لباس برای استفاده روزمره است و راحت بودن در آن حرف اول را می‌زند.

 

 

رنگ مانتو

انتخاب رنگ مانتو به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد؛ اما برخی از رنگ‌ها که خنثی یا تیره باشند مثل مشکی، طوسی، قهوه‌ای، سرمه‌ای، کرمی یا آبی مناسب‌تر هستند. این موارد برای داشتن استایل جذاب بسیار مناسب هستند و به­راحتی کثیف نمی‌شوند. البته بر اساس نوع استفاده از مانتو می‌توانید آن را از رنگ‌های موردعلاقه خودتان نیز انتخاب کنید. به­ویژه در انتخاب مانتو بهاره رنگ‌های شاد حرف اول را می‌زنند.

 

 

جنس مانتو

جنس مانتو انتخابی باید به نحوی باشد که پس از استفاده مکرر چروک نشود و نیاز کمتری به اتو داشته باشد؛ چرا که اتو زدن تأثیر زیادی در کاهش عمر مانتو دارد و از طرف دیگر استفاده از لباس چروک موردپسند هیچکس نیست.

انتخاب جنس مانتویی که کرک یا پرز بدهد برای لباسی مثل مانتو اسپرت که برای روزمره استفاده می‌شود، مناسب نیست؛ بنابراین بهتر است قبل از خرید مانتو پارچه‌های مختلف آن را بشناسید. در دوخت مانتو از انواع پارچه‌های ریون، پرشیا، جین، نخی، پشمی، پنبه، ویسکوز، کتان، فاستونی، چرم، تریکو، کودری، دیور، پرادا، شانتون و ساتن استفاده می‌شود.

ضخامت مانتو

بر اساس فصل موردنظر برای استفاده از مانتو باید ضخامت پارچه آن را در نظر بگیرید. به ویژه در فصل زمستان که مانتو زمستانی بیشتر مورداستقبال است، باید پارچه روپوش ضخامت بیشتری داشته باشد و در مقابل برای مانتو تابستانی استفاده از پارچه نخی و نازک بهتر است.

8

سادگی یا طرح‌دار بودن مانتو

هنگام خرید مانتو به پارچه ساده یا طرح­دار آن نیز باید دقت داشته باشید. انتخاب پارچه طرح­دار و چاپی برای مانتو مجلسی مناسب‌تر است و در مقابل استفاده از پارچه‌های ساده برای مانتو روزمره کاربردی‌تر است و می‌توان در همه موقعیت‌ها از آن‌ها استفاده کرد.

9

نوع الیاف مانتو

مانتو‌ها از پارچه‌های مختلفی تهیه می‌شوند که در دو نوع الیاف نخی یا پلاستیکی هستند. الیاف نخی به­صورت طبیعی هستند و استفاده از آن‌ها در لباس باعث ایجاد مشکلات تنفسی و... نمی‌شود اما الیاف مصنوعی یا پلاستیکی مضرات بسیار زیادی برای بدن دارد و بسیاری از افراد نسبت به این نوع پارچه‌ها حساسیت دارند. در نتیجه هنگام خرید مانتو یا پالتو به این موارد توجه داشته باشید و لباسی با الیاف طبیعی انتخاب کنید.

ثبات و کیفیت رنگ پارچه مانتو

یکی دیگر از ویژگی‌های یک مانتو مناسب ثبات رنگ پارچه آن است. این مورد در انتخاب مانتو اسپرت و اداری اهمیت بسیار زیادی دارد؛ این لباس‌ها به­دلیل استفاده مکرر بیشتر شستشو می‌شوند و در نتیجه پارچه آن‌ها باید از نظر رنگ کیفیت زیادی داشته باشد. البته می‌توانید در هنگام انتخاب رنگ مانتو به ویژگی‌های ظاهری خودتان و نوع رنگ پوست یا مو‌ها توجه داشته باشید.

 

 

انتخاب مانتو بر اساس سن

ویژگی‌های مانتو انتخابی برای افراد میانسال با زنان جوان مقداری متفاوت است. به­طور مثال استفاده از مانتو اسپرت برای خانم‌های میانسال مناسب نیست و باید لباس انتخابی سرسنگین‌تر باشد. مانتو مزونی کارشده یا ساده برای بانوان میانسال مناسب‌تر است و همچنین مانتو مجلسی طرح­دار نیز می‌تواند برای آن‌ها کاربردی باشد. نوع رنگ انتخابی برای این خانم‌ها به علایق شخصی آن‌ها بستگی دارد.

در مقابل دختران جوان و نوجوان می‌توانند از انواع مانتو ساده بلند و کوتاه یا طرح‌های سنتی و فانتزی استفاده کنند. نمونه ساده مانتو دخترانه دارای مدل‌های بدون یقه است و از پارچه‌های شل تهیه می‌شود. همچنین می‌توان از طرح‌های نامتقارن هم برای مدل مانتو دخترانه استفاده کرد. انتخاب لباس با رنگ شاد و فانتزی برای این افراد مناسب‌تر است.

 

10

نکات مهم برای خرید مانتو مناسب

برای اینکه مانتو خریداری شده جذاب و شیک باشد، بهتر است نکاتی را برای انتخاب آن رعایت کنید. قبل از اقدام برای خرید با انواع مدل مانتو آشنا شوید و طرح و رنگ موردعلاقه خودتان را انتخاب کنید. همچنین بهتر است انواع پارچه مانتو را بشناسید و نسبت به اجناس مورداستفاده خودتان اطلاعات کافی به دست ‌آورید.

رنگ و مدل‌های مختلف را ببینید و آن را بر اساس اندام خودتان ارزیابی کنید. در انتخاب روپوش مناسب به فصلی در آن قرار دارید توجه داشته باشید و میزان ضخامت پارچه مانتو را بر اساس آن تعیین کنید. قیمت مانتو را از سایت‌های مختلف اینترنتی بررسی کنید و یک محصول باکیفیت و مقرون­به­صرفه انتخاب کنید.

نتیجه‌گیری

انتخاب مانتو به­دلیل استفاده روزمره از آن اهمیت زیادی برای بانوان دارد. به همین دلیل انتخاب روپوش مناسب باید با توجه به ویژگی‌های خاصی انجام شود و عوامل مختلفی در انتخاب آن مد نظر قرار بگیرد. شما می‌توانید برای انجام خرید اینترنتی به فروشگاه مانتو میرداماد مراجعه کنید و محصولات مختلف آن را ببینید.

در صفحات مجازی و سایت این مجموعه تمام انواع مدل‌های روپوش متناسب با سلایق افراد وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را ببینید و ویژگی‌های هر یک را به­صورت دقیق بررسی کنید. تنوع محصولات این فروشگاه بسیار زیاد است و می‌تواند رضایت مشتریان زیادی را جلب کند. برای بررسی بیشتر محصولات این مجموعه به سایت فروشگاه اینترنتی مانتو میرداماد مراجعه کنید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: