پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

آگاهی از راه های تحصیل در کانادا از این جهت اهمیت دارد که کانادا یکی از بزرگ ترین کشورهای جهان و هدف و مقصود بسیار مهمی برای دانشجویان از سر تا سر جهان می باشد. تحصیل در مدارس کانادا نیز آرزوی خیلی از دانش آموزان می باشد چرا که راهی برای پیشرفت آن ها باز می شود. به همین دلیل در این نوشتار در مورد تحصیل در کانادا و راه های رسیدن به آن گفتگو خواهیم کرد.

کشور کانادا چگونه است؟

کانادا کشوری است که از لحاظ اقتصادی و صنعتی جزء هشت کشور برتر دنیا محسوب می شود و همچنین برای سیستم آموزشی خود و افزایش سطح کیفی آن بودجه زیادی در نظر می گیرد. البته باید گفت که هزینه تحصیل در این کشور تقریبا زیاد است و برخی آن را یکی از گران ترین کشورها می دانند‌. اما با این وجود باز هم از محبوب ترین مقصد ها برای تحصیل و زندگی به حساب می آید. در کنار هیجانات زندگی و تحصیل در کانادا، قوانین و اصولی نیز وجود دارد که دانشجویان و متقاضیان باید از آن ها آگاهی داشته باشند. پیشرفته بودن این کشور و مزایای زیاد برای دانشجویان از سوی دانشگاه ها و موسسات، باعث شده که رنکینگ جهانی بسیار خوبی داشته باشند. در این مقاله برای آگاهی بیشتر شما راه های تحصیل در کانادا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

راه های تحصیل در کانادا از طریق ویزای دانش آموزی چگونه است؟

یکی از راه های تحصیل در کانادا اقدام کردن از طریق ویزای دانش آموزی می باشد. کانادا در رتبه بندی همیشه از بهترین کشورهای جهان به حساب می آید. سیستم آموزشی این کشور بسیار با کیفیت و فوق العاده می باشد و در رنکینگ سوم جهان قرار دارد. از این رو سالیانه تعداد زیادی از سراسر جهان برای تحصیل در مدارس کانادا اقدام می کنند. این ویزای دانش آموزی برای افراد زیر ۱۸ سال صادر می شود. ویزای تحصیلی کانادا این مزیت بسیار مهم‌ را دارد که به محض فارغ تحصیلی شخص می تواند برای ویزای کار اقدام نماید و آن را دریافت کند و در آن کشور مشغول به کار شود. در این شرایط و همزمان با تحصیل نیز شخص مجاز است که در هفته بیست ساعت را به کار بپردازد و درآمد داشته باشد. این نکته را باید یادآور شویم که کودکانی که به سن قانونی نرسیده باشند نمی توانند بدون اجازه و همراهی پدر و مادر به تحصیل بپردازند. پدر و مادر باید این توانایی را داشته باشند که هزینه های تحصیل را بپردازند.

ویزای دانشجویی و تحصیل در کانادا چگونه است؟

اگر به دنبال راه های تحصیل در کانادا باشید، می توانید از طریق ویزای دانشجویی اقدام نمایید. دانشجویان در این کشور شرایط بسیار خوبی دارند و متقاضیان زیادی از همه جای دنیا به دنبال این موقعیت هستند. در این مورد باید گفت که‌ شخص با ویزای دانشجویی می تواند اقامت موقت این کشور را دریافت کند و به تحصیل دانشگاه ادامه دهد. با ویزای تحصیلی افراد خارجی این امکان را دارند که در دانشگاه های این کشور تحصیل نمایند.

آیا ارائه تمکن مالی برای تحصیل در کانادا نیاز است؟

یکی از شرایطی که شخص باید داشته باشد و یه تحصیل در کانادا بپردازد، تمکن مالی می باشد. طبق آمارهای داده شده یرای یک سال زندگی دانشجویی در کانادا شخص باید مبلغ ۱۰۰۰۰ دلار و ماهیانه حدود ۸۸۳ دلار در نظر بگیرد.

ویزای تحصیلی کانادا و داشتن مدرک زبان چگونه امکان پذیر است؟

برخی از افراد و دانشجویان برای تحصیل در کانادا هیچ مدرکی از زبان ندارند. این گونه دانشجویان باید هم زمان با تحصیل باید دوره های آموزش زبان را نیز طی کنند. در کل باید گفت که داشتن یک حداقل مدرک زبان مثل آیلتس آکادمیک برای تحصیل در این کشور لازم می باشد.

مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

پس از این که متقاضی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام می نماید، اداره مهاجرت با درخواست او موافقت می نماید. در این صورت برای شخص متقاضی ویزای موقت را صادر می کنند. شخص با این ویزا وارد خاک کانادا می شود. پس از این که وارد این کشور شود و بخواهد تحصیل خود را آغاز نماید ویزای تحصیلی او‌ نیز صادر می شود‌. با توجه به رشته تحصیلی و مقطع آن مدت اعتبار این ویزا متفاوت است. اما اصولا تا پایان دوره تحصیل این ویزا معتبر است. حتی می توان گفت که تا نود روز پس از اتمام تحصیل نیز ویزا اعتبار دارد. برای تمدید می توان در دوره های مطالعاتی ثبت نام نمود یا وارد بازار کار در کانادا شود‌. به این صورت ویزا تمدید می شود. این راه های تحصیل در کانادا برای متقاضیان بسیار اهمیت دارد.

سخن پایانی

در راستای انجام اقدامات لازم برای گرفتن ویزا برای کانادا باید با راه های تحصیل در کانادا آشنا شوید. با این روش می توان موقعیت های تحصیل در کانادا را جور نمود‌. برای این کار می توانید با کارشناسان ما در پیوند دوک صحبت بفرمایید و با شرایط آشنا شوید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: