پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

مقدمه

در گذشته های نه چندان دور برای اینکه زوجین بتوانند مراسم ازدواج خود را برپا کنند کمک‌های نقدی و غیرنقدی که به آن‌ها اهدا می‌شد معمولاً از طرف اقوام و خویشاوندان درجه یک اتفاق می‌افتد ولی هم اکنون با رشد هزینه های جاری زندگی و نیاز انسان برای داشتن یک زندگی مرفه و بهتر وام ازدواج توسط دولت‌ها پرداخت می‌شود تا کمک هزینه ای باشد برای ایجاد یک پیوند بین زن و مرد تا شاخص های انسانی بتواند رو به جلو حرکت کند و این امر حتی به اقتصاد کشور در درازمدت کمک کرده باشد.

در این مقاله خواهیم گفت که مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۲ چقدر است؟ شرایط دریافت و مدت بازپرداخت آن چیست؟ و چه مدارکی باید به بانک برای گرفتن وام ازدواج باید تحویل دهیم!

در کشور ما ایران برای اینکه بتوان از تسهیلات وام ازدواج بهره برد شرایطی نیاز است که هر یک از زوجین برای دریافت وام ازدواج خود می‌بایست از آن تبعیت کنند تا بتوانند وام ازدواج خود را از سیستم بانکی دریافت کنند، این شرایط به در بندهای بعدی مقاله در اختیار شما قرار گرفته است تا بتوانید با علم و آگاهی بیشتری نسبت به این ثبت نام وام ازدواج خود اقدام کنید.

شرایط دریافت وام ازدواج

 

برای متقاضیان دریافت وام ازدواج شرایطی وجود دارد که به تفصیل در مورد آن توضیح داده شده است و  می‌توانید در زیر با آن‌ها آشنا شوید:

 

  • پرداخت وام ازدواج برای دختران از سن ۱۳ سال و برای پسران از سن ۱۵ سال مجاز است.
  • مبلغ وام ازدواج برای پسران زیر ۲۵ سال و دختران ۲۳ سال ۲۲۰ میلیون تومان و بالاتر از این سنین ۱۸۰ میلیون تومان می‌باشد. (۳۰ میلیون تومان به هر فرد زیر ۲۵ و ۲۳ سال مرد و زن به عنوان مشوق پرداخت می‌شود)
  • متقاضیان می‌توانند تا سه سال بعد از عقد رسمی خود اقدام به دریافت وام ازدواج کنند برای نمونه در سال ۱۴۰۲ افرادی که بعد از تاریخ اول فروردین ماه سال ۱۳۹۸ عقدشان رسمی شده باشد می‌تواند نسبت به ثبت نام وام ازدواج خود اقدام کنند.
  • مدت زمان پرداخت وام توسط بانکی که ثبت نام خود را برای آن ثبت کرده اید عموماً ۳ ماه بوده ولی مدت زمان آن به صورت کلی به منابع مالی و تعداد افراد در صف وام ازدواج بانک بستگی دارد.
  • زوجین هر کدام به تنهایی می‌بایست نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند اما برای تعیین شعبه می‌توانند کد ملی خود را برای یک بانک و شعبه ثبت کنند تا در یک شعبه وام خود را دریافت کنند.
  • عموم بانک‌هایی که وام ازدواج را پرداخت می‌کنند برای این وام ۴ درصد سود در نظر گرفته اند.
  • برای دریافت وام ازدواج خود به یک ضامن رسمی نیاز است.

پس از اینکه دانستیم شرایط دریافت وام ازدواج چیست می‌بایست بدانیم که مدت بازپرداخت آن چند ماه است که با برنامه ریزی بهتری برای وام ازدواج خود اقدام کنیم.

مدت بازپرداخت وام ازدواج

مدت بازپرداخت وام ازدواج ۱۲۰ ماه است.

برای دریافت وام ازدواج زوجین نیاز است که مدارکی  را بعد از تایید شعبه به متصدی بانک جهت دریافت وام خود واگذار نمایند که مدارک در ادامه آورده شده است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام ازدواج

  • اصل و کپی سند ازدواج
  • شناسنامه زوجین
  • کارت ملی هر دو نفر و مدارک ضامن‌ها

منبع: vamezdevaj

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: