پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

پیچ گوشتی یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که در هر جعبه ابزاری پیدا می‌شود. چراکه کاربردهای گوناگونی دارد و می‌تواند به‌عنوان یک ابزار همه‌کاره مورداستفاده قرار بگیرد. شاید تصور کنید کاربرد انواع پیچگوشتی فقط برای باز و بسته کردن پیچ‌ها باشد، اما این‌طور نیست.

برای خرید جعبه ابزار و لوازم مربوط به آن به سایت ابزارمال مراجعه نمایید.

پیچ گوشتی ها علاوه بر باز کردن و بستن پیچ، برای متصل نمودن قطعات مختلف، تعمیر لوازم برقی، نصب تابلوهای خانه، محکم کردن انواع وسایل چوبی، پلاستیکی و ... کاربرد دارند. به همین خاطر خرید پیچ گوشتی برای استفاده در منزل مورد نیاز است. چراکه ممکن است گاهی اوقات برای باز و بسته کردن پیچ‌های کوچک به پیچ گوشتی های کوچک نیاز داشته باشید، اما گاهی اوقات یک پیچ گوشتی بزرگ برای شما لازم باشد. چهارسو یا دو بودن پیچ گوشتی هم باعث تغییر کاربری آن می‌شود؛ بنابراین بهتر است با پیچ گوشتی ها آشنا باشید و بدانید کاربرد انواع پیچگوشتی چیست.

 

انواع پیچگوشتی

همه ما وقتی صحبت از پیچ گوشتی به میان می آید فقط به پیچ گوشتی های دستی فکر می کنیم که دارای اندازه های مختلفی هستند و به دو شکل چهار سو و دوسو ساخته می‌شوند، اما پیچ گوشتی ها دارای انواع برقی و شارژی هم هستند که برای انجام تعمیر های تخصصی، توسط تعمیرکاران مورداستفاده قرار می گیرند.

سفت کردن پیچ وسایل مختلف با استفاده از پیچ گوشتی های شارژی بیشتر برای تعمیرکاران حرفه ای که کارشان تعمیر است، کاربرد دارد. انواع برقی مانند دریل شارژی یا پیچ گوشتی های شارژی هم دارای توان بالایی هستند و به درد تعمیرکار ها می خورند؛ اما پیچ گوشتی های دستی که خودشان به چند دسته دیگر تقسیم می شوند، جزو ابزارهای مورد نیاز در منازل هستند که ما به آن ها اشاره می کنیم و کاربرد هر یک را توضیح می‌دهیم.

2

انواع پیچ گوشتی دستی و کاربرد آن ها

پیچ گوشتی دستی جزو ابزارهای ساده و پر کاربردی است که با کمک نیروی دست انسان کار می کند. این پیچ گوشتی ها دارای چند نوع مختلف هستند و هر یک برای کار خاصی استفاده می شوند. از جمله پیچ گوشتی های دستی می توان موارد زیر را نام برد.

پیچ گوشتی دوسو

پیچگوشتی دو سو، یکی از مدل های ساده پیچ گوشتی است که برای باز کردن و بستن انواع پیچ‌های معمولی استفاده می‌شود. این پیچ گوشتی ها دارای سایز های مختلفی هستند و شما می توانید برای باز کردن پیچ‌های کوچک و بزرگ از اندازه های مختلف آن استفاده کنید.

3

پیچ گوشتی چهار سو

پیچگوشتی چهار سو، برای باز کردن پیچ‌هایی استفاده می‌شود که در قسمت سر آن ها، یک شیار چهار طرفه وجود دارد. کار با این پیچ گوشتی ها بسیار ساده است. چراکه می توان به راحتی روی پیچ گوشتی کنترل داشت.

 

پیچ گوشتی تخت

کاربرد انواع پیچگوشتی تخت، برای باز کردن یا بستن پیچ‌های دو گوش است.

 

پیچ گوشتی ساعتی

همانطور که اشاره کردیم انواع پیچ گوشتی با سایز های مختلفی تولید می شوند که هر یک کاربردهای گوناگونی دارند. پیچ گوشتی های ساعتی بیشتر برای انجام کارهایی که ظریف هستند، استفاده می‌شوند. این پیچ گوشتی ها می توانند پیچ‌های بسیار ریز را باز و بسته کنند. به همین خاطر به آن ها پیچ گوشتی ساعتی گفته می‌شود. چراکه می توان با استفاده از آن ها، پیچ‌های ظریف انواع ساعت را هم باز کرد.

 

پیچ گوشتی چکش خوار

پیچ گوشتی چکش خوار در واقع علاوه بر اینکه به‌عنوان پیچ گوشتی کاربرد دارد، در قسمت انتهایی خود هم یک بخش فلزی دارد که می توانید با استفاده از چکش روی آن ضربه بزنید و از پیچ گوشتی به‌عنوان قلم بنایی هم استفاده داشته باشید.

 

پیچ گوشتی مُشتی

پیچ گوشتی های کوچک که به راحتی داخل مشت جا می شوند، یکی از پرکاربردترین ابزار ها محسوب می شوند. این پیچ گوشتی ها بیشتر به درد استفاده در جاهایی می خورند که نمی توان پیچ گوشتی دسته بلند استفاده کرد و فضای کافی برای استفاده از یک پیچ گوشتی دسته بلند وجود ندارد.

پیچ گوشتی دسته T

کاربرد انواع پیچگوشتی به ظاهر آن ها هم بستگی دارد. پیچ گوشتی هایی که شکل آن ها شباهت بسیاری به حرف انگلیسی T دارند، به راحتی می توانند برای باز و بسته کردن پیچ‌ها استفاده شوند. چراکه کاربر می تواند از نیروی گشتاور زیادی برای باز کردن پیچ استفاده کند و فرم T شکل، این اجازه را به کاربر می‌دهد تا نیروی بیشتری به پیچ وارد کرده و آن را باز و بسته نماید.

 

پیچ گوشتی ۹۰ درجه

کاربرد انواع پیچگوشتی ۹۰ درجه هم برای زمان هایی است که شما در یک فضای بسیار کم در حال تعمیر هستید و نیاز دارید با چرخش ۹۰ درجه، پیچ‌ها را باز و بسته کنید. این پیچ گوشتی ها هم دارای دو مدل معمولی و جغجغه ای هستند.

 

پیچ گوشتی جغجغه ای

همانطور که از نامش پیداست، این پیچ گوشتی دارای سر و صدای زیادی است. دلیل آن هم این است که پیچ گوشتی جغجغه ای، تنها به یک طرف می چرخد و برای شل کردن پیچ‌ها از آن استفاده می‌شود. به همین خاطر دیگر نیازی ندارید که این پیچ گوشتی را به هر دو طرف بچرخانید.

 

پیچ گوشتی همه‌کاره

پیچگوشتی همه کار مناسب باز کردن انواع پیچ‌ها است. این پیچ گوشتی دارای یک دسته است که انواع میله های پیچ گوشتی های مختلف روی آن بسته می‌شود. به همین خاطر می توانید با آن انواع پیچ‌ها را باز کنید.

 

پیچ گوشتی عایق

پیچ گوشتی های عایق برای استفاده در مکان هایی کاربرد دارند که خطر برق گرفتگی وجود دارد. این پیچ گوشتی ها یک روکش عایق دارند که باعث می‌شود از انتقال جریان برق جلوگیری کند.

 

کلام پایانی

ابزار مال، یکی از فروشگاه های اینترنتی عرضه کننده بهترین ابزار دستی و پیچگوشتی است که می‌تواند ابزارهای مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهد. در صورتی که درباره انواع پیچ گوشتی و کاربرد های آن ها سؤالی دارید و یا برای خرید پیچ گوشتی نیاز به مشاوره دارید، می توانید به وبسایت ابزارمال مراجعه نمایید و سؤالات خودتان را با کارشناسان این مجموعه در میان بگذارید.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: