پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

مفتول گالوانیزه چیست ؟

مفتول گالوانیزه از گالوانیزاسیون مفتول سیاه بدست می آید. این نوع مفتول قابل استفاده برای محیط های مرطوب می باشد. مفتول گالوانیزه به دو صورت گالوانیزه گرم و سرد تولید می گردد. مفتول گالوانیزه سرد کاملا یکپارچه و براق می باشد و به طور کلی می توان گفت کیفیت مفتول گالوانیزه سرد نسبت به مفتول گالوانیزه گرم پایین تر است .

قیمت مفتول گالوانیزه به صورت روزانه دچار نوسانات قیمت می شود ، به همین منظور بهتر است براس استعلام قیمت دقیق و لحظه ای این محصول با کارشناسان فروش فولادین تماس حاصل نمایید .

هنگامی که سیم مفتول سیاه را در وان مذاب از فلز روی غوطه ور می کنند و گالوانیزاسیون با عمق زیادی در سطح فلز اعمال می گردد. این محصول را سیم مفتول گالوانیزه گرم می نامند . مفتول گالوانیزه انعطاف پذیری خوبی دارد و پوشش روی آن می تواند 100، 200 و 300 گرم در متر مربع باشد .

مفتول گالوانیزه گرم در فرآیند کشاورزی، به عنوان سیم بافندگی در صنعت توری بافی، به عنوان ماده ای برای بسته بندی محصولات و سایر مصارف روزمره کاربرد دارد .

 

18

 

قیمت سیم آرماتور بندی یا مفتول سیاه

همان گونه که اشاره گردید مفتول سیاه را می‌توان در بخش‌های مختلفی مورد استفاده قرار داد. اولین و پر استفاده‌ترین بخش تولید انواع توری‌های مرغی و حصاری است. علاوه بر این، توری‌های مختلف دیگری نیز همانند توری پرسی، میخ، پرچ، پانل، الکترود، مش و … نیز از مفتول سیاه تهیه می‌شوند. یکی دیگر از بخش‌هایی که در آن از این نوع مفتول‌ها استفاده می‌گردد، مصارفی نظیر آرماتور‌بندی و قالب‌بندی است که در صنعت ساختمان کاربرد فراوانی دارد .

قیمت مفتول سیاه یا همان سیم آرماتور بندی به عواملی مانند قیمت ارز ، شرایط اقتصادی ، عرضه و تقاضا و ... بستگی دارد .

مفتول سیاه در ساخت وسایل تزئینی که در منازل و دکوراسیون‌های داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز کاربرد دارد. همچنین برای افرادی که در زمینه کشاورزی فعالیت می‌کنند، در ساخت انواع قفس‌ها و حصار کشی زمین‌ کشاورزی، استفاده از مفتول سیاه گزینه ای مناسب بشمار می‌آید .

 

19

 

مفتول مسوار یا سیم مسی

مفتول مسوار آلیاژی است که از ترکیب آهن و مس به دست می آید. مسوار، نامی است که از رنگ مسی این آلیاژ الهام گرفته شده است. مفتول مسوار بسیار انعطاف پذیر می باشد و قابلیت چکش خواری بالایی دارد. ترکیبات مس، آنتیموان و قلع در سیم مسوار، باعث گردیده است که در هر سبک کاری دوام و مقاومت بالایی از خود نشان دهد .

مفتول مسوار (pewter wire) نوعی سیم مفتول است که به سبب تولید آن با فلز مس، نام مسوار را به خود گرفته است. آلیاژ مسوار از دو فلز قلع و مس تشکیل شده و فلز مس در این آلیاژ نقش سخت کننده را دارد. رنگ سیم مفتول مسوار بین زرد و قرمز (شبیه مس) است. آلیاژهای فلزی مسوار، خاصیت چکش خوار و انعطاف پذیری بالایی دارند و معمولا در ساختار آن حدود 85 درصد قلع، 5 تا 10 درصد آنتیموآن، 2 درصد مس، بیسموت و یا نقره استفاده می شود. جالب است بدانید گاهی اوقات مفتول مسوار می تواند حدود 75 درصد مس باشد .

قیمت مفتول مسوار با توجه به قطر آن از 0.7 میلی متر تا 9 میلی متر متفاوت می باشد . ضخامت 1.2 میلی متر تا 6 میلی متر پرکاربردترین این محصول می باشد .

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: