پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

امروزه با وجود مشغله‌های فراوان زندگی ما ترجیح می‌دهیم برای آسان‌تر کردن امور از لوازمی کمک بگیریم که کارها را سریعتر پیش ببرند. یکی از این لوازم که بسیار پرکاربرد نیز هست ماشین لباسشویی می‌باشد. با از میان رفتن روش‌های شستشوی دستی همه ما به طور هفتگی از ماشین لباسشویی برای شستشوی البسه کثیف خود استفاده می‌کنیم. بنابراین هرگونه ایراد و خرابی در ماشین لباسشویی می‌تواند به معنای تلمبار شدن مقدار زیادی لباس بر روی هم باشد. البته استفاده اصولی و نگهداری درست از ماشین لباسشویی می‌تواند عمر مفید دستگاه را افزایش دهد اما در این میان حتی با وجود مراقبت‌های صحیح ممکن است ماشین لباسشویی شما دچار ایراداتی شود که شما را کلافه و سردرگم می‌کند. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب به بررسی دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی بپردازیم تا شما برای رفع این مشکل چار‌ه ای بیاندیشید. البته چنانچه قادر به رفع مشکل نبودید تیم تخصصی تعمیر لباسشویی دوو در مشهد همواره آماده کمک به شما همشهریان محترم می‌باشد.

 

دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی و تعمیر لباسشویی دوو در مشهد

همان طور که گفته شد روشن نشدن ماشین لباسشویی می‌تواند بسیار دردسرساز باشد. بنابراین در ادامه این مطلب به بررسی دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت تا شما با نحوه رفع این مشکل آشنا شوید.

اتصال نادرست ماشین لباسشویی دوو به برق

ماشین لباسشویی شما روشن نمی‌شود در اولین گام باید بررسی کنید که آیا برق ساختمان درست کار می کند یا خیر. در صورتی که ساختمان شما برق دارد باید پریزی که دستگاه به آن متصل است را بررسی نمایید تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. سپس باید مطمئن شوید که برق به درستی به ماشین لباسشویی شما وارد می‌شود. برای این کار باید از یک مولتی متر یا فازمتر کمک بگیرید. همچنین ولتاژ ورودی برق ماشین لباسشویی باید توسط مولتی متر بررسی شود. چنانچه مشکلی در این قسمت وجود داشت بهتر است از تکنسین تعمیر لباسشویی دوو در مشهد کمک بگیرید.

معیوب شدن سوئیچ درب ماشین لباسشویی دوو

خراب شدن سوئیچ و زبانه درب می‌تواند یکی دیگر از دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی باشد. همچنین چنانچه درب دستگاه باز باشد فرایند شست و شو شروع نخواهد شد. بنابراین بهتر است ابتدا اطمینان حاصل کنید که درب دستگاه به درستی بسته شده است. سپس سوئیچ درب لباسشویی را که یک قطعه کوچک پلاستیکی در دستگاه است بررسی کنید. چنانچه این قطعه مشکلی داشت از تکنسین تعمیر لباسشویی دوو در مشهد بخواهید آن را تعویض کند.

15

وجود ایراد در موتور ماشین لباسشویی دوو

تمامی ماشین‌های لباسشویی یک موتور دارند که در واقع قلب دستگاه است و هرگونه ایراد در موتور می‌تواند مانع روشن نشدن دستگاه شود. وظیفه این موتور چرخاندن دیگ شستشو است. بنابراین چنانچه موتور شروع به کار نمی‌کند یا صدای وزوز مانند از داخل آن شنیده می‌شود نشان دهنده وجود ایراد در موتور ماشین لباسشویی است. رفع این مشکل تنها توسط تکنسین تعمیر لباسشویی دوو در مشهد انجام خواهد شد.

وجود ایراد در تایمر ماشین لباسشویی دوو

تایمر ماشین لباسشویی یکی از قطعات مهم و اساسی دستگاه است. زمانی که دکمه شروع به کار دستگاه را بفشارید دکمه تایمر شروع به کار خواهد کرد. برای بررسی عملکرد صحیح این قطعه می‌توانید از مولتی متر استفاده کنید. بدین ترتیب که ابتدا دستگاه را از برق جدا کرده و تمامی قسمت‌های تایمر را با مولتی متر بررسی کنید. همچنین کلید شروع به کار که در قسمت پنل دستگاه قرار دارد باید بررسی شود. چنانچه هر کدام از این قطعات مشکل داشت تکنسین تعمیر لباسشویی دوو در مشهد‌ آن را تعویض خواهد کرد.

وجود ایراد در حسگر سطح آب ماشین لباسشویی دوو

هنگامی که دستگاه روشن می‌شود آب از طریق شیر برقی وارد دیگ شستشو خواهد شد. سپس زمانی که سطح آب به اندازه مورد نظر رسید حسگر سطح آب با قطع شیر برقی مانع ورود آب اضافی به دستگاه می‌شود و در همین زمان موتور را نیز فعال می‌کند. بنابراین در صورتی که روشن نشدن ماشین لباسشویی به دلیل خرابی سنسور سطح آب باشد لازم است که این قطعه توسط تعمیرکار مجرب تعمیر لباسشویی دوو در مشهد تعویض گردد.

16

ایجاد گرمای بیش از حد در ماشین لباسشویی دوو

استفاده مداوم از ماشین لباسشویی می‌تواند گرمای بیش از حد‌ تولید کرده و باعث جلوگیری از روشن شدن ماشین لباسشویی شود. برای رفع این مشکل بهتر است به دستگاه مدت زمانی فرصت بدهید تا کاملا خنک شود. سپس دوباره آن را امتحان کنید. اگر دستگاه خوب کار کرد مشکل به دلیل استفاده مداوم بوده و بهتر است که بین هر دو بار استفاده از دستگاه زمانی را برای خنک شدن ماشین لباسشویی در نظر بگیرید. اما چنانچه مشکل رفع نشد دستگاه شما باید به طور تخصصی توسط تکنسین تعمیر لباسشویی دوو در مشهد بررسی و عیب یابی شود.

ایراد در برد الکترونیکی ماشین لباسشویی دوو

چنانچه با بررسی موارد قبلی مشکل حل نشد ایراد می‌تواند در برد الکترونیکی دستگاه باشد. وظیفه برد الکترونیکی کنترل تمام اجزای ماشین لباسشویی است. بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل برای برد الکترونیکی ممکن است ماشین لباسشویی روشن نشود. برای رفع مشکل باید برد الکترونیکی توسط تکنسین تعمیر لباسشویی دوو در مشهد بررسی و عیب یابی شود.

17

ایراد در سنسور المنت ماشین لباسشویی دوو

سنسور المنت وظیفه تشخیص دمای آب در دستگاه را به عهده دارد. سوختن این سنسور به قفل شدن درب و متوقف شدن کار ماشین لباسشویی نیز منجر خواهد شد. بنابراین چنانچه ماشین لباسشویی شما روشن نمی‌شود یا در حین کار خاموش می‌شود ممکن است ایراد از سنسور المنت باشد که برای رفع مشکل بهتر است با تیم تعمیر لباسشویی دوو در مشهد تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری و رفع مشکل طبق نظر تیم تعمیر لباسشویی دوو در مشهد

اختراع ماشین لباسشویی منجر به آسان ساختن پروسه شستشوی البسه کثیف شده و تحولی بزرگ در صنعت لوازم خانگی ایجاد کرده است. این دستگاه همانند سایر لوازم خانگی ممکن است گاهی دچار ایراداتی شود که عملکرد صحیح دستگاه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. برای رفع این مشکل در این مطلب به بررسی دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی پرداختیم. در صورتی که با بررسی موارد بالا موفق به رفع مشکل نشدید می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با تیم تخصصی تعمیر لباسشویی دوو در مشهد تماس بگیرید.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: