پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

دوچرخه سواری و کالری سوزی

دوچرخه سواری یک فعالیت بدنی مورد علاقه برای بسیاری از مردم است که هم لذت بخش و هم سودمند برای سلامتی و تناسب اندام است. اما آیا می‌دانستید که دوچرخه سواری همچنین یک روش عالی برای چربی سوزی است؟ بله، با دوچرخه سواری می‌توانید چربی بیشتری را سوزانده و وزن خود را کاهش دهید. وقتی شما دوچرخه سواری می­کنید، عضلات مختلف بدن شما فعال می‌شوند. پدال زدن باعث می‌شود عضلات پاها، به ویژه ران و ساق پا، به طور فزاینده‌ای کار کنند. همچنین، عضلات شکم و پشت نیز برای حفظ تعادل در حین سواری فعال می‌شوند. این همه فعالیت عضلانی باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن می‌شود و در نتیجه چربی سوزی را تسریع می‌کند. شما در حین سواری هوای تازه و آزاد را نفس می کشید و این باعث بهبود تنفس شما می شود و  ورزش هوازی خوبی را تجربه می‌کنید.

دوچرخه سواری و لاغری شکم

اگر شما نیز تصور می­کنید که تاثیر چربی سوزی در دوچرخه سواری فقط در ناحیه پایین تنه خلاصه می شود؛ باید بدانید که تصور شما کاملا اشتباه است. بصورت کلی دوچرخه سواری فشار زیادی بر شکم و پهلو­ها وارد می کند و باعث ایجاد تناسب اندام در بدن شما خواهد شد.

چه افرادی نباید دوچرخه سواری کنند؟

از آنجایی که دوچرخه سواری ورزشی هوازی محسوب می­شود؛ باید توجه داشته باشید که اگر دارای مشکلات قلبی و تنفسی هستید، هرگز در شهرهایی با هوای آلوده همچون تهران این فعالیت را انجام ندهید. افرادی که دارای مشکلات و درد در ناحیه زانو و مچ پا هستند نیز باید از انجام دوچرخه سواری خودداری کنند زیرا سبب تشدید آسیب در این نواحی می­شود. این افراد بهتر است در ابتدا با ورزش های مناسب به تقویت عضلات چهار سر زانو بپردازند و سپس اقدام به دوچرخه سواری کنند.

22

چگونه با دوچرخه سواری لاغر شویم؟

اولین مسئله در چربی سوزی به طور صحیح این است که ورزش را در کنار اصلاح تغذیه داشته باشیم. تغذیه مناسب به حفظ انرژی بدن کمک می­کند و اگر این دو را در کنار هم رعایت نکنید به نتیجه مدنظر خود نخواهید رسید. در ادامه به نکاتی برای چربی سوزی بیشتر در دوچرخه سواری میپردازیم:

اهداف صحیح و دقیق داشته باشید

  • در ابتدا BMI یا همان شاخص توده بدنی خود را محاسبه کنید تا از وزن مناسب برای بدن خود مطلع شوید. توجه کنید که کاهش وزن اگر بیش از حد اتفاق بیوفتد باعث مشکلات بسیاری برای بدن شما خواهد شد، پس در کاهش وزن زیاده روی نکنید.
  • میزان چربی بدن خود را متعادل کنید، اکثر افراد تفاوت بین کاهش وزن به صورت صحیح و غیر صحیح را نمی دانند. به این نکته دقت کنید که اگر تغذیه صحیح و مصرف پروتئین را در برنامه ورزشی خود نداشته باشید، کاهش وزن صحیحی نخواهید داشت و به جای توده چربی در توده عضلانی شما سوخت و ساز اتفاق می افتد و این اتفاق اصلا برای سلامتی شما خوشایند نخواهد بود.

سرعت مناسب داشته باشید

اگر شما قصد دوچرخه سواری برای تثبیت تناسب اندام خود را دارید باید از سرعتی متوسط و مناسب در دوچرخه سواری استفاده کنید. سرعتی برای شما مناسب است که در آن نفس شما نگیرد و به سرعت خسته نشوید.

اما اگر به قصد چربی سوزی دوچرخه سواری می­کنید باید سرعت خود را به طور مداوم کم و زیاد کنید تا ضربان قلب شما افزایش یابد و کالری سوزی داشته باشید. در دوچرخه سواری سعی کنید هر چند مدت یکبار با قمقمه ورزشی خود آب بنوشید زیرا در دوچرخه سواری با سرعت متغیر شما بسیار تشنه خواهید شد و نباید بگذارید از میزان آب بدن شما به علت تعریق، کاسته شود زیرا کمبود آب تاثیر معکوسی در روند چربی سوزی شما خواهد گذاشت.

23

 

تجهیزات لازم برای دوچرخه سواری حرفه ای

برای دوچرخه سواری و چربی سوزی باید مسافت طولانی ای را بصورت مداوم در هفته ها و ماه های پیاپی طی کنید. زیرا چربی سوزی به وسیله دوچرخه سواری فرایندی زمان بر است. برای این که بهترین تجربه ورزشی خود را با دوچرخه سواری داشته باشید نیازمند لوازمی هستید که کار را برای شما آسان کنند. در ادامه به بررسی این موارد می­پردازیم:

انتخاب دوچرخه­

کاهش وزن با دوچرخه سواری یک روش بسیار موثر برای سوزاندن کالری و افزایش فعالیت بدنی است. در زیر تعدادی نکته برای کاهش وزن با دوچرخه سواری را بررسی می‌کنیم:

  • انتخاب دوچرخه مناسب: انتخاب دوچرخه مناسب متناسب با ساختار و ویژگی‌های مدنظر شما بسیار مهم است. بهتر است با متخصصان و فروشندگان ماهر در فروشگاه‌های مرتبط صحبت کنید تا دوچرخه مناسب را بر اساس قد، وزن و سبک سواری‌تان انتخاب کنید.
  • تنظیم مقاومت دوچرخه: تنظیم مقاومت دوچرخه بر اساس هدف و تمرین شما مهم است. برای سوزاندن کالری بیشتر و افزایش استقامت، می‌توانید مقاومت را بالا ببرید. با افزایش مقاومت، میزان تلاش بدن برای پدال زدن و سوزاندن کالری افزایش می‌یابد.

کلاه ایمنی و لباس مناسب

به سر داشتن کلاه ایمنی و لباسی که بتواند از شما در مقابل هرگونه سانحه مراقبت کند بسیار پراهمیت است. پس حتما از کلاه ایمنی مخصوص دوچرخه سواری و لباس های مناسب همچون ست نیم زیپ ، لگینگ و تی شرت هایی با الیاف طبیعی و مناسب فصل استفاده کنید.

 

جمع بندی

در این مطلب به بررسی دوچرخه سواری و فرایند چربی سوزی در آن پرداختیم. دوچرخه سواری روشی دلنشین و آسان برای فرایند کاهش وزن شما خواهد بود. اگر قصد شروع به این فعالیت را دارید حتما از کفش و لباس و لوازم ایمنی با کیفیت استفاده کنید تا از هر خطر احتمالی جلوگیری کرده باشید. برای تهیه لوازم ورزشی با کیفیت و اصل می توانید از سایت هایی نظیر سوت استور خرید داشته باشید. تا می توانید از دوچرخه سواری و بهبود سلامتیتان لذت ببرید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: