پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

افرادی که به طور حرفه ای ورزش می کنند برای عضله سازی از مکمل بدنسازی استفاده می کنند. یکی از پرکاربردترین مکمل های بدنسازی در دنیا پروتئین وی می باشد که حاوی طیف وسعی از اسیدآمینه های ضروری است که بسیار سریع جذب بدن می شود و به عضله سازی بسیار کمک می کند. در هر یک از وعده های غذایی اصلی ما لبنیات به دلیل اینکه یک منبع غنی از پروتئین است، به چشم می خورد. شیر از آن دسته از محصولات لبنی است که به راحتی در دسترس بوده و مصرف آن از دیرباز ضامن سلامتی انسان در هر سنی است. شیر از دو ماده پروتئینی به نام کازئین و وی تشکیل شده است.

پروتئین وی با اینکه به مقدار کمتری در مواد تشکیل دهنده شیر وجود دارد اما به دلیل خواص و ارزش غذایی بالاتر و قابلیت هضم آسان تر به تنهایی به یک مکمل بدنسازی و منبع سرشار از آمینو اسید خصوصا برای ورزشکاران تبدیل شده است.

پروتئین وی چیست؟

 

در نگاه اول شاید در نظر شما پروتئین وی ماده ای پیچیده و طبق فرایندی سخت تولید شود اما باید بگوییم که اینگونه نیست. این مکمل بدنسازی بسیار در دسترس تر از آن چیزی است که فکرش را کنید!

مایعی که روی ماست و پنیر می بینید، شیری که مصرف می کنید، همه ی این ها سرشار از پروتئین وی است که در طی فرایند هایی مانند فیلتراسیون و خشک کردن تبدیل به پودر پروتئین وی شده اند و امروزه به راحتی به عنوان یک مکمل بدنسازی مورد استفاده قرار می گیرند.

9 اسید آمینه که برای بدن بسیار لازم و ضروری است در پروتئین وی موجود است که کار اسید های آمینه در بدن تولید انرژی می باشد که سبب افزایش میزان فعالیت و در نتیجه حجم دهی به عضلات میگردد. همچنین مقداری لاکتوز نیز در این محصول وجود دارد.این پروتئین سبب افزایش توده های عضلانی و استقامت و توانایی بدن می شود و دارای خواص بی شماری می باشد به همین دلیل است که پروتئین وی یکی از مکمل های محبوب در میان ورزشکاران می باشد.این مکمل با تأثیرگزاری بر روی عملکرد ورزشی سبب افزایش قدرت ورزشکاران می شود و در نتیجه ورزشکاران را برای انجام فعالیت های سنگین آماده می سازد.

مصرف پروتئین وی به جز مزایای فراوانی که برای ورزشکاران دارد و در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت،نقش موثری در کاهش و کنترل دیابت، کاهش و کنترل فشار خون مزمن و کاهش کلسترول خون دارد.

مزایای مصرف مکمل پروتئین وی برای بدنسازی

تاثیر پروتئین وی بر روی بدن در بدنسازی

فواید و ارزش غذایی مکمل پروتئین وی بسیار بالاست و تمام آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن را داراست.

استفاده از پروتئین وی برای بدنسازان دارای مزیت های بی شماری می باشد اما به طور ویژه اگر بخواهیم به مزایای پروتئین وی به عنوان یک مکمل بدنسازی بپردازیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کاهش وزن و لاغری: معمولا وقتی به فکر کاهش وزن و رژیم غذایی میفتیم بیشتر دنبال منابع پروتئینی هستیم تا هم احساس سیری بیشتری داشته باشیم و هم مواد ضروری و مورد نیاز خود را تامین کرده باشیم. مصرف پروتئین وی سبب می شود قسمت هایی از مغز که مربوط به احساس سیری است تحریک شود و با ایجاد حس سیری میزان کالری دریافتی شما کاهش می یابد. برای ورزشکارانی که به دنبال این هستند که بدون از دست دادن عضلات ،وزن خود را کم کنند می توانند با نظر مربی یا مشاور تغذیه خود از مکمل بدنسازی وی استفاده کنند. در روند کاهش وزن عضله سازی بسیار مهم و با ارزش است زیرا سبب افزایش متابولیسم بدن می گردد و در نتیجه با سوخت رسانی به عضلات موجب افزایش میزان چربی سوزی میگردد که به دنبال آن چربی سوزی اتفاق می افتد.

 

  • افزایش حجم عضلات و توده عضلانی: همانطور که اشاره کردیم پروتئین وی قابلیت هضم و جذب آسان و بالایی دارد و همین آن را تبدیل به یک مکمل بدنسازی ممتاز خصوصا در بحث عضله سازی می کند.زیرا هنگامی که بعد از تمرین پروتئین وی را مصرف می کنید، فرایند هضم و جذب این مکمل بدنسازی در مجموع 90 دقیقه طول می کشد و از معده آغاز می شود و در روده کوچک به اتمام می رسد. سپس سریعا جذب شده و محرک رشد عضلات می شود. این فرایند برای پروتئین ها و مکمل های بدنسازی دیر جذب دیگر مثلا پودر پروتئین کازئین تا 7 ساعت ممکن است طول بکشد.استفاده از پروتئین وی بعد ار ورزش ذخیره آمینو اسیدها در عضله ها را افزایش میدهد و در نتیجه از تحلیل رفتن ماهیچه ها جلوگیری می کند. این پروتئین نسبت به پروتئین های دیگر مانند سویا در روند افزایش حجم عضلات مؤثرتر است.

 

  • ریکاوری سریع بدن بعد از تمرینات: پروتئین وی ها منبع غنی از آمینو اسیدهای لازم و ضروری برای بدن هستند و با قدرت جذب و هضم آسانی که دارند به ترمیم و بازسازی عضلات و سلول های آسیب دیده بعد از تمرینات ورزشی سخت می پردازند. این مکمل بدنسازی با جذب سریع در بدن سبب ترمیم سلول های آسیب دیده می شود و بدن را برای تمرینات بعدی آماده می کند.

انواع پروتئین وی

انواع پروتئین وی

پروتئین وی سه نوع است:

  • ایزوله: برای تهیه پودر پروتئین وی طی یک فرآیند پودر آب پنیر را خالص تر می کنند.بنابراین در این نوع پروتئین حدود 90 درصد پروتئین موجود است و این نوع از پروتئین بهترین نوع از پروتئین برای حجم دهی است.
  • کنسانتره: این نوع از پروتئین وی به نسبت پروتئین وی ایزوله دارای درصد کمتری پروتئین و مقدار بشتری چربی و کربوهیدرات می باشد و همچنین مقدار لاکتوز در نوع کنسانتره از ایزوله بیشتر است.
  • هیدرولیزه: بر روی پودر آب پنیر فرآیندهایی انجام میگیرد که جذب اسید های آمینه در آن راحت تر باشد.این نوع پروتئین محصولی است که افراد با مصرف آن دچار علائم گوارشی نخواهند شد.

عوارض پروتئین وی

همه ی محصولات و مکمل ها در کنار فواید بی شماری که دارند ممکن است در برخی افراد سبب ایجاد عوارضی شود البته که در صورت استفاده از این محصول در مقدار و دوز توصیه شده عوارض جانبی خاصی گزارش نشده اما در صورت استفاده از این محصول به مقدار بیش از میزان و دوز توصیه شده ممکن است عوارضی همچون دل درد، حالت تهوع، نفخ شکم، بی‌اشتهایی و سردرد در افراد به وجود بیاید.

پروتئین وی یک مکمل بدنسازی محبوب در بین ورزشکارانی که قصد افزایش حجم عضلات را دارند می باشد که طی فرآیندی از آب پنیر به دست می آید که سرشار آز آمینو اسید ها و ترکیبات مغذی است. با توجه به تغییر روند زندگی های امروزه و اهمیت دادن افراد به ورزش و سلامتی و تناسب اندام استفاده از این مکمل ها نیز افزایش یافته و شرکت های داروسازی و تولید مکمل درصدد تولیدات انبوه و با کیفیت این مکمل ها می باشند.

امروزه رقابت در تولید مکمل های بدنسازی بالاست و مکمل های مختلفی توسط شرکت ها و برندهای مختلفی تولید شده است اما پروتئین وی ها هنوز هم به دلیل کیفیت و ارزش غذایی بالای خود در میان ورزشکاران بسیار محبوب هستند.

برای بدست آوردن نتیجه بهتر از مصرف پروتئین وی معمولا توصیه می شود که سه ماه به صورت مداوم مصرف شود اما قبل از مصرف این مکمل بدنسازی بهتر است با مربی خود مشورت کنید و برنامه مناسبی برای مصرف آن داشته باشید.

شرکت های معتبری مانند کاله، پگاه ،کارن و ... مشغول به تولید پروتئین وی در طعم های متفاوتی هستند که شما می توانید با مقایسه و مشاوره بهترین انتخاب را از میان این مکمل های بدنسازی برای خود داشته باشید.

قیمت و خرید مکمل بدنسازی پروتئین وی

برای خرید انواع پروتئین وی های ایرانی و خارجی می توانید از طریق سایت داروخانه آنلاین داروما اقدام فرمائید. این سایت با دارا بودن تنوع بسیار بالا در انواع مکمل های بدنسازی و قیمت های بسیار مناسب می تواند تنوع بی نظیری را در انتخاب مکمل های پروتئین وی ایرانی و خارجی در اختیار شما عزیزان بگذارد. هم چنین این سایت دارای ارسال رایگان به تمام نقاط ایران نیز می باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: