پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

دلایل مهاجرت ورزشکاران به خارج از کشور

بسیاری از ورزشکاران با اهداف مختلف تصمیم به مهاجرت می‌گیرند. اما آنچه هدف اصلی آن‌ها است رسیدن به موقعیت و فرصت‌هایی است که شاید در کشور برای آن‌ها وجود نداشته باشد. بیکاری، تورم، نامساعد بودن شرایط جامعه، درآمد پایین و فرصت‌های شغلی محدود از مهمترین عواملی است که آن‌ها را راهی کشورهای پیشرفته در زمینه ورزشی می‌کند. بسیاری از ورزشکاران بخاطر نگرانی از آینده حرفه‌ای و بیکاری ترجیح می‌دهند در شرایطی که از نظر حرفه‌ای در نقطه خوبی قرار دارند، گزینه‌های مهاجرتی خود را انتخاب کنند.

ورزشکاران نیز برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری باید معیارهای مختلفی را در نظر بگیرند.

شرایط مهاجرت ورزشکاران

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید، این است که ورزشکاران نیز مانند سایر اقشار دیگر برای این که بتوانند به کشورهای خارجی مهاجرت کنند، باید حائز شرایط خاصی باشند که در ادامه به آن اشاره می‌شود:

  • داشتن سوابق کاری و حرفه‌ای قابل قبول
  • داشتن مدرک زبان رسمی کشور مقصد
  • داشتن تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌های زندگی

اگر قصد دارید به عنوان یک ورزشکار یا کسی که علاقمند به رشته‌های ورزشی است و قصد پیشرفت در این زمینه را دارد، به کشورهای پیشرفته ورزشی جهان مهاجرت کنید، گزینه‌های مختلفی پیش رو دارید. اما بهترین گزینه برای ورزشکاران حرفه‌ای و دارای سوابق زیاد، خود اشتغالی بهترین گزینه است.

برای این که بتوانید از طریق خوداشتغالی ویزای کشور مقصد را به دست آورید باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • داشتن دو سال سابقه ورزشی و کاری در این زمینه
  • داشتن حداقل 2 سال سابقه ورزشی در سطح جهانی
  • داشتن حداقل یک سال فعالیت ورزشی در کشور مبدا و یک سال سابقه ورزشی در سطح بین‌المللی
  • اثبات فعالیت ورزشی در کشور مقصد پس از مهاجرت و توسعه و پیشرفت زمینه‌های ورزشی کشور مقصد

5کشور برتر با مربیان تراز اول ورزشی

 در میان کشورهای مختلفی که در جهان پذیرای ورزشکاران هستند، در ادامه به 5 کشور برتر جهان با مربیان تراز اول ورزشی اشاره می‌کنیم:

کانادا : بهترین کشور برای ورزشکاران ایرانی

یکی از کشورهای ایده آل برای ورزشکاران کانادا است. این کشور تقریبا در تمامی زمینه‌ها بهترین مقصد مهاجرتی برای ایرانی‌ها به شمار می‌آید. در ورزش نیز برای پذیرش ورزشکاران ایرانی مقصد ایده آلی می‌باشد. پایین بودن هزینه‌های مهاجرت ورزشکاران به این کشور از مهمترین مزایای کانادا به شمار می‌آید. فرایند دریافت این ویزا برای ورزشکاران از طریق خوداشتغالی است، مشروط بر این که بتوانند اثبات کنند توان تامین هزینه‌های زندگی خود را از طریق ورزش دارا هستند. از همین رو باید با ارائه انگیزه نامه مناسب قصد خود از راه اندازی کسب و کار ورزشی و توسعه ورزش در این کشور را بیان کنند. داشتن شرایط زیر برای دریافت ویزای خوداشتغالی کانادا برای ورزشکاران ضروری است:

  • اثبات راه اندازی کسب و کار ورزشی و توسعه رونق اقتصاد ورزشی کانادا
  • داشتن سوابق حرفه‌ای ورزشی به مدت 2 سال
  • آزاد بودن فرد برای تردد به کانادا
  • کسب حداقل 35 امتیاز برای دریافت ویزای خود اشتغالی
  • داشتن شرایط تحصیلی، سوابق کار حرفه‌ای، مدرک مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه و نیز سازگاری با کشور مقصد

متوسط درآمد فعالان در زمینه تربیت بدنی در این کشور 70 هزار دلار در سال است که با توجه به سوابق حرفه‌ای فرد این رقم می‌تواند تا 100 هزار دلار در سال نیز افزایش پیدا کند.

 

اسپانیا: سرزمین فوتبال!

این کشور مهد ورزش جهان است. این کشور ورزشکاران حرفه‌ای زیادی دررشته‌های مختلف دارد که فوتبال این کشور نمونه بارز ورزش حرفه‌ای می‌باشد. برای این که بتوانید به عنوان یک ورزشکار به این کشور مهاجرت کنید یکی از روش‌های زیر مناسب است:

دریافت ویزای ورزشی: این ویزا برای کسانی است که موفق به دریافت دعوتنامه از یک کارفرمای اسپانیایی شده‌اند. اگر پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای اسپانیایی کنید می‌توایند ا کار و فعالیت در رشته‌های ورزشی در این کشور موفق به دریافت ویزا شوید.

داشتن دستاوردهای جهانی: اگر به عنوان یک ورزشکار دارای دستاوردها و مدال‌های جهانی باشید، می‌توانید از این طریق اقامت دائم اسپانیا را دریافت کنید. یکی از بهترین روش‌ها و بی‌دردسرترین روش‌های مهاجرت برای این نوع مهاجرت به اسپانیا می‌باشد.

 

آلمان: بهشت اروپا برای ورزشکاران

آلمان همانطور که در زمینه‌های علمی و اقتصادی و صنعتی در جهان شهرت دارد، در زمینه ورزشی نیز یکی از بهترین‌ها به شمار می‌آید. اگر فرد بخواهد به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای به این کشور مهاجرت کند، داشتن جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای آلمانی بهترین روش است. آلمان آغوش بازی برای پذیرش و جذب ورزشکاران و مربیان ورزشی جهان دارد از همین رو کافی است فرد موفق به دریافت جاب آفر شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن راهی آلمان شود.

 

دانمارک: لوکس ترین کشور اروپا برای ورزشکاران

در میان کشورهای اروپایی دانمارک نیز به عنوان یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی تمایل زیادی به جذب ورزشکاران حرفه‌ای دارد. برای این که فرد بتواند به عنوان یک ورزشکار، مربی یا داور به این کشور مهاجرت کند کافی است پیشنهاد کاری از باشگاه‌های مختلف و معتبر در این کشور دریافت کند. این جاب آفر باید متناسب با استانداردهای اداره کار دانمارک باشد و حقوق و دستمزد فرد بالاتر از قانون کار این کشور باشد.

 

آمریکا: محبوب ترین کشور دنیا برای ورزشکاران

یکی از بهترین کشورهایی که پذیرای ورزشکاران حرفه‌ای و ملی ایرانی است، کشور آمریکا می‌باشد. در صورتی که فرد دستاوردهای ملی و بین‌المللی خاصی را بدست آورده باشد، می‌تواند برای مهاجرت حرفه‌ای به آمریکا اقدام کند. شرایط کاری، درآمدی و حرفه‌ای در این کشور برای ورزشکاران به ویژه ورزشکاران حرفه‌ای بسیار عالی می‌باشد.

اگر بخواهید از طریق ورزشی به آمریکا مهاجرت کنید یکی از انواع ویزاهای ورزشی این کشور را می‌توانید دریافت کنید:

  • ویزای ورزشی p1: این ویزا ویژه ورزشکاران بین‌المللی و جهانی است که توانسته‌اند در مسابقات جهانی رتبه و مدال کس کنند. کسانی که می‌خواهند برای شرکت در مسابقات و رویدادهای جهانی شرکت کنند و قصد اقامت طولانی و فعالیت ورزشی در این کشور را دارند، می‌توانند از طریق این ویزا به آمریکا مهاجرت نمایند.
  • ویزای p2: این ویزا برای ورزشکارانی که قصد شرکت در مسابقات برای کشور مبدا را دارند، صادر می‌شود. در صورتی که مسابقات در آمریکا برگزار شود صدور این ویزا برای ورزشکاران انجام می‌شود.
  • ویزای p3: این نوع ویزا نیز برای ورزشکارانی که قصد شرکت یا اجرای برنامه‌های ورزشی و یا حتی تدریس تخصصی ورزش در این کشور را دارند، صادر می‌شود.

انواع ویزای ورزشی برای مهاجرت

برای این که بتوانید به کشورهای مختلف ورزشی دنیا مهاجرت کنید، باید یکی از انواع ویزاهای زیر را دریافت کنید:

  • موقت: این ویزای برای کسانی است که از طرف سازمان‌ها و نهادهای مختلف خارجی برای حضور در مسابقات ورزشی یا رویدادهای خاص دعوت می‌شوند. در صورتی که افراد ورزشکار دارای توانمندی‌ها و مهارت‌های خاص ورزشی و آمادگی جسمانی باشند از طریق این ویزا می‌توانند در مسابقات بین‌المللی و رویدادهای جهانی شرکت کنند. اگر کسی بخواهد موفق به دریافت این ویزا شود داشتن سوابق ورزشی حرفه‌ای ضروری است.
  • دائم: برخی از ورزشکاران که قصد مهاجرت دائمی به کشورهای دیگر را دارند باید دارای دستاوردهای ملی و بین‌المللی ومدال‌های خارجی باشند. در این شرایط فرد می‌تواند برای دریافت ویزای کشورهای برتر جهان در زمینه ورزشی اقدام کنند. داشتن مدرک دانشگاهی در زمینه حوزه‌های تخصصی ورزشی نیز می‌تواند امتیاز بالایی برای بدست آوردن این ویزا باشد.

دریافت بورسیه ورزشی

یکی دیگر از روش‌هایی که ورزشکاران حرفه‌ای می‌توانند از طریق آن به کشورهای دیگر مهاجرت کنند، دریافت بورسیه است. این بورسیه در واقع کمک هزینه‌ای است که بابت ادامه تحصیل ورزشکاران حرفه‌ای در کشورهای خارجی اعطا می‌شود. اگر این افراد بخواهند در مدارس، کالج و دانشگاه‌های کشورهای برتر ورزشی ادامه تحصیل دهند، با داشتن سوابق حرفه‌ای بین‌المللی می‌توانند برای دریافت این ویزا اقدام کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: