پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

اگر شما هم به این زندگی در این کشور علاقه‌مند هستید، بدون شک می‌دانید که یکی از محبوب‌ترین مسیرهای پیش رو چیزی نیست جز سرمایه گذاری. این اقدام از طریق روش‌های مختلفی قابل انجام است که برخی از آنها منجر به گرفتن اقامت توسط افراد خواهد شد.

یکی از اموری که در مناطق مختلف جهان به عنوان investment شناخته می‌شود و عده زیادی هم به دنبال استفاده از آن برای گرفتن اقامت هستند، تهیه مستقلات به حساب می‌رود. آیا مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک و مراحل پیش رو برای انجام آن نظر شما را به خود جلب کرده است؟ در این صورت توصیه می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک

کشورهای اروپایی مختلفی بستر مورد نیاز برای سرمایه گذاری از طریق مستقلات و به دست آوردن اقامت را برای علاقه‌مندان طی شرایطی خاص فراهم کرده‌اند. با اطلاع از این موضوع، عده زیادی به دنبال آن خواهند بود تا از وضعیت این مسیر و مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک آگاه شوند؛ زیرا پیش نیازهای موجود در آن نسبت به سایر مسیرها معمولاً ساده‌تر است.

در همین ابتدا باید بگوییم که به صرف تهیه آپارتمان یا سایر املاک نمی‌توانید ویزای مقصد مورد بحث را به دست آورید. اگر به دنبال آن هستید تا خود را از شر پرداخت اجاره خانه راحت کنید و محلی مناسب را برای سکونتتان فراهم نمایید، می‌توانید تحت شرایطی خاص دست به اقدام بیان شده بزنید؛ اما در کل مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک امکان پذیر نیست.

شرایط خرید ملک در استرالیا

همان‌طور که در بخش قبلی بیان کردیم، مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک هدفی دست نیافتنی بوده و این اقدام را تنها با داشتن شرایطی خاص و به منظور رسیدن به برخی اهداف می‌توانید انجام دهید. برای آن که بتوانید مستقلات مد نظر خود را تهیه کنید، ابتدا باید بودجه بندی درستی داشته باشید؛ سپس با تعیین گزینه یا گزینه‌های انتخابی، قصد خود را تحت پیشنهادی به FRIB ارائه دهید.

این سازمان وظیفه بررسی سرمایه گذاری‌هایی را دارد که توسط مهاجران و افراد خارجی انجام می‌شوند. اگر بتوانید نظر نهاد بیان شده را جلب کنید و تاییدیه‌ای از آن بگیرید، مجاز به خرید ملک در استرالیا خواهید بود. آیا به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در مورد سازمان مورد بحث هستید؟ در این صورت بخش بعدی را از دست ندهید؛ زیرا به طور کلی در آن توضیحاتی را پیرامونش بیان خواهیم کرد.

FRIB و تاثیرش بر خرید ملک در استرالیا

FRIB مخفف The Foreign Investment Review Board بوده و همان‌طور که در بخش قبلی بیان کردیم، نهادی است که وظیفه نظارت بر سرمایه گذاری‌های خارجی را دارد. شاید برای شما سوال شده باشد که نحوه کار این مجموعه چگونه است؟ برای بررسی این موضوع، ابتدا بهتر است اشاره‌ای به تاریخچه راه اندازی آن داشته باشیم. در سال 1976 و به دلیل افزایش درخواست‌های افراد غیر مقیم به منظور انجام سرمایه گذاری‌های مختلف در این کشور، دولت تصمیم گرفت نهادی را به منظور کمک به خزانه داری راه اندازی کند.

این مجموعه در حال حاضر با عنوان هیئت بازبینی سرمایه گذاری خارجی شناخته می‌شود و از تاریخ بیان شده تا کنون، اقدامات مشورتی را به سازمان اصلی ارائه می‌دهد. با توجه به توضیحاتی که بیان کردیم بدون شک متوجه شده‌اید که تقاضای خرید ملک در استرالیا ابتدا توسط FRIB مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و سپس داده‌های مورد نیاز برای تصمیم گیری نهایی به خزانه داری داده خواهند شد. اگر بتوانید تاییدیه نهایی را در روند بیان شده به دست آورید، مجاز به خرید ملک در استرالیا خواهید بود.

4

 

هنگام خرید ملک در استرالیا باید چه گام‌هایی را پشت سر گذاشت؟

افرادی که به دنبال مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک یا کلاً تهیه مستقلاتی در این کشور هستند، باید ابتدا شرایط و  چارچوب‌های تعیین شده توسط FRIB را به دقت مطالعه نمایند تا با محدودیت‌های موجود آشنایی پیدا کنند. برای این کار توصیه می‌کنیم به سایت این سازمان مراجعه نمایید. در گام بعدی و با تکیه بر داده‌های به دست آمده، زمان آن می‌رسد تا به جست و جوی گزینه متناسبی با بودجه و امکانات مد نظرتان در شهر مورد علاقه خود بگردید.

پس از آن که به جمع بندی نهایی رسیدید، درخواست خود را برای خرید ملک در استرالیا به The Foreign Investment Review Board ارائه دهید. پس از گرفتن تاییدیه، نوبت آن می‌رسد تا امور مربوط به تهیه و پرداخت مبلغ مستقلات مد نظر را انجام دهید. به دلیل پیچیدگی زیاد این روند توصیه می‌کنیم برای مواجه نشدن با مشکلات مختلف و راحت‌تر کردن روند پیش روی خود، از افرادی خبره و وکلای رسمی مهاجرتی کمک بگیرید.

آیا می‌توان برای مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک از وام استفاده کرد؟

اگر بتوانید تاییدیه FRIB را به دست آورید، می‌توانید برای مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک و به طور کلی تهیه مستقلات از تسهیلات استفاده کنید. بانک‌ها و موسسات مالی مختلفی در این کشور مشغول به فعالیت هستند که هر یک از آنها طبق شرایط خاص خود، وام‌هایی با مدت زمان و مبالغ متفاوتی را در اختیارتان قرار می‌دهند.

اگر بخواهیم به طور کلی در ارتباط با این موضوع صحبت کنیم، باید بگوییم که معمولاً مدت بازپرداخت وام خرید ملک در استرالیا معمولاً 10 ساله بوده و سودی که باید برای آن بپردازید 2 تا 4 درصد است. میزان بهره بیان شده بسته به بانکی که سراغ خدمات گیری از آن می‌روید، احتمالاً بیشتر هم خواهد شد.

بهترین منطقه برای مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک

زمانی که صحبت مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک به میان میاید، ذهن بسیاری از افراد به این سمت می‌رود که کدام منطقه برای سرمایه گذاری از این روش مناسب‌تر است؟ در ارتباط با این موضوع باید بگوییم نرخ رشد قیمت مسکن و نوسانات آن در کشور مورد بحث تا حدود زیادی پایین بوده و توصیه نمی‌کنیم با هدف بیان شده سراغش بروید.

با توجه به توضیحاتی که بیان کردیم، برای آن که بتوانید محیطی ایده آل را برای تهیه مستقلات برگزینید باید به فاکتورهای دیگری توجه داشته باشید. موقعیت‌های شغلی موجود، اقتصاد و صنایع پر رونق، امکانات رفاهی و اجتماعی، دسترسی به سیستم حمل و نقل و مراکز علمی در منطقه را می‌توان به عنوان مهم‌ترین شاخصه‌هایی معرفی کرد که هنگام انتخاب بهترین محیط برای مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک باید به آنها توجه داشته باشید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: