پایگاه خبری خانه فوتبال:

چکیده محتوا :در صورت استفاده از پوشش نانو در سطح سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه می توان آن را ضد لک کرد.

سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه از جمله مکان هایی است که تحت عوامل گوناگون دچار آلودگی می شود. به طور کلی این بخش از خانه بیشتر از سایر بخش های ساختمان در معرض آلودگی و رطوبت قرار دارد. به همین دلیل تمیز کردن و ضد لک کردن سنگ کابینت می تواند باعث افزایش طول عمر و دوام سنگ کابینت شود. به طور کلی روش های گوناگونی برای تمیز کردن سنگ کابینت و کانتر وجود دارد که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

برای نگهداری از سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

همانطور که گفته شد، احتمال آسیب دیدگی سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه بسیار زیاد است. به همین دلیل برای جلوگیری از آسیب دیدن آن ها باید به نکات متعددی توجه کرد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پولیش و براق کردن سنگ کابینت و کانتر 

سنگ کابینت عموما با سنگ های طبیعی اجرا می شود و پس‌از گذشت مدتی به دلیل آسیب دیدن سطح سنگ در اثر استفاده از مواد شوینده و ساییده شدن سطح سنگ کابینت توسط اجسام مختلف سنگ به شدت مات می شود و این اتفاق باعث لک پذیرای آسان سنگ می شود ، بنابراین کار براق کردن سنگ کابینت را در اولویت قرار دهید تا با پولیش سنگ در زیبا ماندن آن تاثیر بگذارید . 

عدم ایجاد شوک به سنگ 

از جمله دلایل آسیب دیدن سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه، سرد و گرم شدن بیش از حد است. به طور کلی قرار دادن اجسام داغ بر روی سنگ ها می تواند تا حد قابل توجهی طول عمر سنگ ها را کاهش دهد.

عدم قرار دادن اجسام سنگین روی سنگ 

 نحوه تمیز کردن سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه

از دیگر دلایل آسیب دیدن سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه، قرار دادن اجسام سنگین روی آن ها است. به طور کلی برخی از این سنگ ها در ساختار خود، ترک های ریزی دارند. به همین دلیل در صورتی که تحت نیروی زیادی قرار گیرند، پس از مدتی دچار آسیب دیدگی شده و احتمال شکستگی در آن افزایش پیدا می کند.

انتخاب روش صحیح تمیز کاری 

از دیگر عواملی که در نگهداری سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه تاثیر بسیار زیادی دارد، انتخاب روش صحیح تمیز کاری است. به طور کلی برخی از سنگ هایی که در کابینت و یا کانتر آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند، دارای حفره های متعددی هستند. بنابراین انتخاب روش نامناسب برای تمیز کاری می تواند سبب آسیب رسیدن به آن ها شود‌. از طرفی به منظور تمیز کاری و از بین بردن لکه های سنگ کابینت باید از مواد شوینده مناسبی نیز استفاده کرد. برخی از سنگ ها به مواد شوینده قلیایی و برخی دیگر به مواد شوینده اسیدی حساسیت نشان می دهند‌. بنابراین در انتخاب نوع ماده شوینده نیز باید دقت لازم را به کار بست.

 نحوه تمیز کردن انواع سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه 

به طور کلی سنگ های گوناگونی برای کابینت ها و کانتر آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله مهمترین آن ها می توان به سنگ گرانیت و کورین اشاره کرد. در ادامه به توضیح روش ها تمیزکاری این سنگ ها خواهیم پرداخت:

نحوه تمیز کاری سنگ گرانیت 

در صورتی که سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه گرانیت در نظر گرفته شود، آن آشپزخانه از جلوه و زیبایی خاصی برخوردار خواهد شد. به این ترتیب تمیز کاری مرتبط این سنگ سبب می شود تا همیشه جلوه و زیبایی آشپزخانه شما حفظ شود. به طور کلی سنگ گرانیت، از جمله سنگ هایی است که در برابر آب لیمو و یا به عبارتی اسید مقاومت چندانی از خود نشان نمی دهد‌. بنابراین در صورتی که در دوره های متوالی برای از بین بردن لکه های این سنگ از آب لیمو استفاده شود، احتمال آسیب رسیدن به آن وجود خواهد داشت. عموما برای تمیز کاری این سنگ ها از از مایع ظرفشویی استفاده می شود.

نحوه تمیز کاری سنگ کورین 

از دیگر سنگ هایی که به عنوان سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه در نظر گرفته می شود می توان به سنگ کورین اشاره کرد. به طور کلی این سنگ ها هیچ گونه خلل و یا حفره ای در ساختار خود ندارند. به همین دلیل در ساختار آن ها آلودگی و یا لکه نفوذ پیدا نخواهد کرد‌. به این ترتیب برای تمیز کاری آن ها کافی است از یک دستمال مرطوب استفاده شود.

پاک کردن سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه با لایه برداری

یکی از روش های تمیز کردن سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه، لایه برداری است. که لکه برداری سنگ کابینت به طور کلی در بعضی از مواقع لکه تا عمق نسبتا زیادی از سنگ نفوذ می کند‌. به این ترتیب سطح سنگ قابلیت تمیز کاری با مواد شوینده را نخواهد داشت. در چنین مواقعی برای تمیزی و یکدست شدن سنگ ها عموما از روش لایه برداری استفاده می شود. در این روش یه لایه متناسب با عمق نفوذ لکه، از سطح سنگ برداشته می شود. به طور کلی این روش سبب می شود تا سطح سنگ به طور کامل یکنواخت شده و به طور کامل تمیز گردد.

چگونه می توان سطح سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه را ضد لک کرد؟

نحوه ضد لک کردن سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه

همانطور که گفته شد، آب و مواد اسیدی مانند آبلیمو می تواند تا حد قابل توجهی سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه را دچار آسیب دیدگی کند به همین دلیل امروزه با پیشرفت تکنولوژی، پوشش هایی تولید شده است که از تماس مستقیم مواد آسیب دهنده مانند آب و آبلیمو با سطح سنگ جلوگیری می کند‌. به طور کلی این پوشش ها که تحت عنوان پوشش نانو شناخته می شوند باعث می شود که سطح سنگ کاملا ضد لک شود. از طرفی این پوشش ها می توانند تا حد قابل توجهی طول عمر سنگ ها افزایش پیدا کند. لازم به ذکر است که عموما قیمت ضد لک کردن سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه متناسب با نوع سنگ و میزان لایه برداری تعیین می گردد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: