پایگاه خبری خانه فوتبال:

شیراز، شهر باغ و عمارت و نارنج، دیدنی‌های جذاب و زیبا کم ندارد. برای همین در ادامه به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم تا در سفر به شیراز، بازدیدشان را از قلم نیاندازید و سفری هم به تاریخ و گذشته داشته باشید.

 

خانه‌ صابر

این خانه، قدیمی‌ترین خانه تاریخی شیراز به‌شمار می‌رود و برای تاجری به نام حسن علی صابر سنگری در دوران زندیه ساخته شده. در حال حاضر این مکان دیدنی، به موزه لباس‌های سنتی و آیینی هم شناخته می‌شود. برای بازدید از خانه صابر شیراز، باید به سمت شاهچراغ و مرکز شهر بروید و در بن‌بست کدخدا آن را پیدا خواهید کرد.

خانه زینت الملک شیراز

یکی از خانه‌های قجری معروف شیراز، خانه زینت‌الملک یا زینت‌الملوک است. خانه نزدیک به عمارت قوام قرار گرفته و گفته می‌شود افراد خانه از راه زیرزمینی که این دو خانه را بهم متصل می‌کرده، رفت و آمد داشته‌اند. نقاشی‌های چشم‌نواز و نوری که از شیشه‌های رنگی خانه عبور و به داخل تابیده می‌شود، دل هر بازدید کننده‌ای را می‌برد. برای دیدن خانه زینت‌الملک باید به مرکز شهر و نزدیک مسجد نصیرالملک بروید.

خانه فروغ الملک

موزه مشکین فام یا خانه فروغ‌الملک قوامی، با سبک معماری قاجار یکی از دیدنی‌های شیراز است. مانند بسیاری دیگر از خانه‌های اعیانی دارای حیاط اندرونی و بیرونی، پنچره‌های مشبکی، آینه‌کاری‌ها، و نقاشی‌های زیباست. علاوه بر خانه، از بخش‌های نقاشی، خوشنویسی، و کتابخانه هم می‌توانید دیدن کنید. خانه فروغ‌الملک در محله سنگ سیاه واقع شده است.

 خانه سعادت

اگر گذرتان به محله سنگ سیاه و بافت قدیم شیراز افتاد، حتما سری به خانه سعادت بزنید. خانه مسکونی که متعلق به حاج میرزا آقا سعادت بوده و همچنان زیبایی و اصالت خودش را حفظ کرده است. ستون‌های گچ‌بری، حیاط دلباز، و آجرکاری‌های خاص خانه تنها بخشی از دلایلی هستند که بسیاری برای بازدید از آن می‌روند.

سفر به شیراز

برای سفر راحت و بی‌دردسر به شیراز، تنها کافیست هتل و اقامتگاه مورد نظرتان را رزرو کنید و بلیط هواپیما را در چند دقیقه بخرید. سایت اسنپ‌تریپ اینکار را برایتان سریع‌تر و آسان‌تر هم کرده است؛ با جستجوی مبدا و مقصد، قیمت بلیط هواپیما و ایرلاین‌های ارائه دهنده پرواز را به سادگی می‌توانید مقایسه، و ارزان‌ترین تاریخ را برای سفر از تقویم قیمتی پیدا و انتخاب کنید. در لیست پروازها هم بلیط هواپیما تهران شیراز را با فیلترهای متنوعی مانند ایرلاین، قیمت، و بیشترین تخفیف می‌توانید مرتب کنید و خرید بهترین گزینه را انجام دهید. پشتیبانی اسنپ‌تریپ به صورت 24 ساعته در دسترس است تا پاسخگو و راهنمای سوالات شما درباره خرید بلیط هواپیما مشهد تهران باشند.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: