پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، مهدی تاج، امروز ۲۵ آذر ماه در مجمع انتخابات هیات فوتبال استان کردستان که با تک کاندید این هیات برگزار شد، اظهار کرد: نبود منابع مالی و امکانات کافی موانع اصلی برای رشد این رشته در کردستان شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه استان کردستان از نبود کارخانجات و عدم سرمایه گذار قوی رنج می برد، عنوان کرد: کردستان از لحاظ امکانات و منابع سخت افزاری دچار کمبود است بر همین اساس تیم داری و باشگاه داری در این استان با مشکل مواجه می شود و فدراسیون مجبور است به خاطر کمک به توسعه این رشته هزینه ورودی تیم های فوتبال در مسابقات کشوری را رایگان کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: هیات و جامعه فوتبال باید به پیشکسوتان احترام بگذارند و تنها این رشته را مختص به خود ندانند و تمامی حرف های آنها را گوش فرا دهند.

تاج افزود: برای رسیدن به رشد و توسعه باید از موانع زیادی عبور کرد چون کسی که به دنبال عسل باشد نباید از نیش زنبور بترسد.

وی با بیان اینکه در کردستان محدودیت ها زیاد است، ذکر کرد: خوشبختانه فوتبال کردستان در بخش بانوان و فوتسال جایگاه مطلوبی دارد و این نشان از این است با کمترین امکانات می توان بیشترین بهره را برد.

رئیس فدراسیون فوتبال به قرارداد با صدا و سیما اشاره و خاطرنشان کرد: پس از چالش‌های زیاد، قرارداد بسیار خوبی در زمینه تقسیم درآمد حاصل از پخش مسابقات فوتبال (حق پخش تلویزیونی) با صدا و سیما بستیم که جزییات آن به زودی اعلام می‌شود.

براساس این قرارداد، ۳۵ درصد درآمد حاصل از حق پخش مسابقات به صدا و سیما و ۶۵ درصد آن به حوزه فوتبال اختصاص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه جزییات این قراداد تا ۱۵ روز آینده اعلام می‌شود، اضافه کرد: امیدواریم با این کار، زمینه توسعه هر چه بیشتر فوتبال در کشور فراهم شود ضمن اینکه به طور قطع کمک بسیار خوبی از لحاظ مالی برای این ورزش خواهد بود.

تاج در پایان به مشکلات و فضاهای ایجاد شده مربوط به تیم ملی و انصراف سرمربی بلژیکی از ادامه همکاری اشاره کرد و یادآور شد: قرارداد با سرمربی تیم ملی قطعی نبود و ما تا سه ماه زمان داریم که قرارداد را فسخ کنیم و از این بابت نگرانی وجود ندارد بنابراین ایجاد فضای مغشوش و پخش شایعات به نفع فوتبال کشور نیست.

در ادامه این نشست مدیرکل ورزش و جوانان نسبت به حواشی پیش آمده نسبت به برگزاری این انتخابات گفت: اداره ورزش و جوانان طبق اساسنامه عمل کرده و هیچ گونه خلافی در آن وجود نداتشه است.

جولایی افزود: پیشکسوتان جایگاه ویژه ای در ورزش دارند و رئیس هیات باید تجربیات آنها را به طور مطلوب و در راه توسعه استفاده بکند.

وی با بیان اینکه اساسنامه فوتبال با مابقی رشته های دیگر تفاوت دارد، گفت: از افرادی که نسبت به ما اعتراض دارند می خواهم که اساسنامه را به درستی مطالعه کنند و به غلط تهمت نزنند.

مدیرکل ورزش و جوانان تصریح کرد: افرادی که دلسوز فوتبال هستند جلو بیاییند و کار کنند نه آنکه تنها از دور صحبت کنند چون هیچ گاه دلسوزی با حرف زدن میسر نمی شود بلکه باید فعالیت کرد.

جولایی در پایان از مهدی تاج رئیس فدراسیون خواست باتوجه به اینکه شرایط مالی فوتبال کردستان مناسب نیست، شرایطی فراهم شود که تیم های کردستانی از دادن حق ورودی مسابقات معاف شوند.

لازم به ذکر است: قبل از برگزاری مجمع انتخابات هیات فوتبال، پیشکسوتان معترض به این انتخابات در دفتر مدیرکل ورزش و جوانان جمع شدند و اعتراضات خود را نسبت به برگزاری آن به سمع و نظر رئیس فدراسیون رساندند.

گفتنی است: دراین مجمع رضا رحمانی با کسب ۲۲ رای ماخوذه پس از کش و قوس های فراوان برای بار دوم و به مدت ۴ سال بر صندلی ریاست هیات فوتبال کردستان نشست.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: