پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، علی فروغی که نامش بعد از اختلاف با عادل فردوسی پور و کنارگذاشتن این مجری توانمند شبکه سه به شهرت رسیده بود، به عنوان رئیس شورای تخصصی ورزش سازمان صدا و سیما انتخاب شد تا دوران فدرتمنایی خود را بیش از پیش ادامه دهد.

طی حکمی از سوی علی عسگری ریاست سازمان صدا و سیما، علی فروغی به عنوان رئیس شورای تخصصی ورزش سازمان صداوسیما منصوب شد. پیش از این صحبت های زیادی درباره نسبت فامیلی این مدیر بسیار جوان با یکی از چهره های سیاسی بانفوذ کشور منتشر شده بود که توسط رسانه ها تایید هم شد.

حالا رییس سازمان صدا و سیما که می گفت مخالف تعطیلی برنامه نود است و در پی بازگشت فردوسی پور به روی آنتن بوده، علی فروغی را به عنوان رئیس شورای تخصصی ورزش این سازمان منصوب کرده است تا دامنه نفوذ این مدیر جنجال ساز بیشتر شود و مشخص باشد که فردوسی پور بیش از پیش با بازگشت برنامه نود فاصله گرفته است مگر سیاست های جدیدی از سوی نهادهای بالادستی ابلاغ و اجرا شود.

سیاستی که از دفع نیروهای داخلی صداوسیما پرهیز کرده و در پی بازگشت چهره های محبوب تلویزیون به قاب تصویر باشد. برخی اصطکاک های پرسروصدا در تلویزیون ایران موجب شده است که بسیاری از چهره های شاخص رسانه ملی از برنامه سازی کناره بگیرند و حتی برخی از آنها مثل مزدک میرزایی گزارشگر سرشناس و پرسابقه تلویزیون ایران هم به رسان های فارسی زبان خارج نشین بپیوندند. این مهاجرت ها اخیر فشار زیادی روی مدیران جام جم وارد کرده است اما به نظر می رسد علی عسگری تصمیم گیرنده اصلی در زیرمجموعه اش نیست و قدرت اشخاصی همچون فروغی از جایی دیگر نشات می گیرد.

در بخشی از حکم امروز علی عسگری آمده است: «انتظار دارد در راستای تحقق وظایف محوله ضمن مطالعه و توجه به سیاست‌های کلان کشور و رسانه ملی، در عرصه ورزش و جوانان نسبت به برنامه ریزی و سامان دهی و نظارت بر برنامه ورزشی رادیو و تلویزیون اهتمام جدی نمایید.» علی فروغی در حال حاضر ریاست شبکه سوم سیما را برعهده دارد و قرار است با حفظ سمت در پست جدید فعال باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: