پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، مهدی شیری مدافع راست فیکس پرسپولیس در لیگ نوزدهم است. او که فصل گذشته با نظر برانکو به جمع سرخپوشان اضافه شد، حالا شرایط خوبی در این تیم دارد و در بازی با سایپا نیز درخشش قابل توجهی داشت. شیری در این مسابقه یک پاس گل داد و در ادامه دقایق هم عملکرد خوبی داشت تا به تیم هفته ورزش سه نیز راه یابد.

 

شیری 28 ساله در گفتگو با خبرنگار ما به سوالات مختلفی پاسخ داده که در ادامه می‌خوانید:

 

* بازی با سایپا را بردید و به میانگین 2 امتیاز در هر بازی رسیدید.

 

خداراشکر می‌کنم که توانستیم این بازی سخت و سنگین را ببریم. سایپا تیم جوانی بود و بازیکنان این تیم تلاش زیادی انجام دادند و دوندگی زیادی داشتند اما ما توانستیم 3 امتیاز را کسب کنیم و به روند خوب خود ادامه دهیم.

 

* خودت هم یک پاس گل دادی و به تیم هفته رسیدی.

مهم موفقیت است اما دوست دارم در کنار موفقیت تیم عملکرد خودم هم روند رو به رشدی داشته باشد و این روند را حفظ کنم. خوشحالم از این که پاسم به امیری رسید و او توانست گلزنی کند.

 

* فکر می‌کردی ضربه امیری گل شود؟

حقیقت را بگویم نه! اما من سانتر را انجام دادم تا برای تیم موثر باشم و به این چیزها فکر نمی‌کردم. به هر حال خوشحالم از این که توپ گل شد البته بخت و اقبال هم با امیری یار بود. زمین ورزشگاه شهر قدس اصلا کیفیت خوبی ندارد و در بازی جام شهدا هم ما یک گل این چنینی خوردیم.

 

* کالدرون در ابتدای فصل با موجی از انتقادات روبرو بود. اما حالا تیم را به شرایط خوبی رسانده.

بالاخره هر مربی ای که می‌آید نیاز به زمان دارد. آقای کالدرون هم مربی بزرگی است. ایشان تازه به لیگ ما آمده بودند و وقت می‌خواستند تا با ترکیب تیم و بازیکنان و لیگ ما آشنا شوند و رفته رفته این آشنایی بیشتر شد و خدا رو شکر امتیازهایی که گرفتیم می‌شود گفت که قابل قبول است. امیدوارم این روند را بتوانیم ادامه دهیم و آخر فصل هم هوادارانمان را خوشحال کنیم.

 

* این روزها باشگاه ها همه مشکلات مالی دارند، شما هم از پارسال و امسال چیزی طلب دارید؟

طبیعتا مشکلات مالی وجود دارد و ما هم مستثنی نیستیم. بعضی از بازیکنان 30 درصد از سال قبل طلب دارند اما من 20 درصد. امسال هم 20 یا 25 درصد پرداختی داشته اند تا اینجای کار.

 

* حتی می‌گویند احتمال جدایی کالدرون و بشار رسن هم وجود دارد!

مسئولین باید یک فکر اساسی کنند. برای فوتبال ایران خوب نیست که این اتفاقات بیفتد و امیدوارم که همه سنجیده عمل کنند و مشکلی برای کادر فنی و بازیکنان پیش نیاید.

 

* خیلی ها می‌گویند وزیر پرسپولیسی است و فلانی استقلالی. این حرف ها به گوش شما هم می‌رسد؟

می‌رسد و عامل تاسف است. ما این مدت سکوت کردیم اما ما هم در تیم خیلی مشکلات داریم. از نظر مالی گرفته تا زمین تمرین و این مشکلات همیشه هستند. ما بازیکنان باید تلاش کنیم تا با وجود همه این مشکلات بهترین عملکرد را داشته باشیم. ما صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته ایم و این حرف های خجالت آور باید تمام شوند.

 

* از حواشی که فاصله بگیریم می‌رسیم به بازی با پارس؛ هدفتان در این بازی چیست؟

بازی با پارس، بازی سختی است. تیم پارس تیم خوب و قابل احترامی است اما ما هم تیم بزرگ پرسپولیس هستیم و تمام تلاشمان را میکنیم تا با بودن هوادرانمان بتوانیم دست پر به تهران بازگردیم.

 

* شایعاتی وجود دارد که پرسپولیس قصد دارد دفاع راست بخرد. آیا این شایعات فشار روی تو ایجاد نمی‌کند؟

من روز به روز سعی میکنم عملکرد رو به رشدی داشته باشم ولی باشگاه حق دارد هر کسی را که دوست دارد جذب کند. من تمرکزم را روی کار خودم میگذارم تا بتوانم بهترین عملکردم را داشته باشم. درباره اسم ها که طبیعتا نمی‌توانم نظر بدهم اما آماده هرگونه رقابتی هستم.

 

* پرسپولیس برای چهارمین سال متوالی مدعی قهرمانی است.

طبیعتا کارمان نسبت به سال گذشته سخت تر است و تیم را در فرم قهرمانی نگه داشتن خیلی سخت است اما ما بازیکنان باتجربه و کادرفنی خیلی خوبی داریم و مدیریتی ورزشی داریم که به نظرم این ها کمک میکند تا بتوانیم دوباره به موفقیت های قبل برسیم.

 

* قرعه جام حذفی چطور است؛ خیلی ها می گویند شاید شهرداری ماهشهر را دست کم بگیرید...

اینطور نیست. بازی سختی در جام حذفی داریم. هر تیمی که می خواهد جلوی پرسپولیس بازی کند پر از انگیزه است و همیشه باید دو برابر آن ها تلاش کنیم تا به پیروزی برسیم.

 

* امسال هوادارانتان حمایت خوبی در ورزشگاه نداشته اند. به نظر شما دلیلش چیست؟

تیم تا این جای کار خوب نتیجه گرفته است. دلیلش شرایط بد اقتصادی است. مردم واقعا در مضیقه هستند اما امیدواریم دوباره بیایند ‌و ورزشگاه را پرکنند. ما با وجود آن ها دلگرم تر می شویم و خیلی دوست داریم دوباره هواداران مان را در ورزشگاه ببینیم.

 

* طرفداران در شبکه های اجتماعی تو را به فیلیپ لام تشبیه کرده اند. دفاع راست مورد علاقه تو کیست؟

هر لقبی بدهند من ممنون آن ها هستم ولی بازیکن مورد علاقه ی خودم دنی آلوز است و سبک بازی اش را دوست دارم ولی هر لقبی که هواداران بدهند لطف دارند و ممنون آن ها هستم.

 

 

 

* درباره قرعه کشی لیگ قهرمانان نظرت چیست؟

 

گروه خیلی سختی است و تیم های همگروه تیم بسیار پر قدرتی هستند از نظر مالی و بازیکن خیلی قوی اند. ولی تیم ما هم تیم خوبی است و امیدوارم استارت خوبی در لیگ قهرمانان داشته باشیم و بتوانیم از مرحله گروهی صعود کنیم و به نتایج خوب برسیم.

 

* دوست داری با التعاون در کجا بازی کنی؟

 

طبیعتا فعلا در ایران نمی شود اما به نظرم در دبی هواداران زیادی داریم و امیدوارم این شهر اتخاب شود تا بتوانیم از امتیاز هواداران بهره ببریم.

 

* براندائو از پرسپولیس جدا شد. به نظرت بازیکن خوبی بود؟

 

به نظر من جونیور بازیکن خوبی بود اما زمان هایی هست که بازیکن نمیتواند خوب بازی کند از طرفی هم پرسپولیس تیم بزرگی است و بازیکنان با کیفیتی می تواند به خدمت بگیرد. جونیور هم تلاش خودش را کرد اما نتوانست در حد پرسپولیس باشد و نتوانست انتظارات را براورده کند. امیدوارم در ادامه بتوانند بازیکنان با کیفیت تری را به خدمت بگیرند.

 

* می‌گویند برانکو قرار است سرمربی تیم ملی شود. اگر این اتفاق بیفتد تو هم شانس خوبی خواهی داشت.

 

من نمی دانم چه شخصی قرار است مربی تیم ملی شود اما چه مربی داخلی چه مربی خارجی بیاید تلاشم را می کنم و رقابتم را انجام می دهم تا به تیم ملی برسم. این هدف من است و یک قدم هم کوتاه نخواهم آمد. آقای برانکو کسی نیست که بازیکنی را الکی دعوت کند.

 

* در مورد استراماچونی نظرت چیست؟

 

به نظرم این بحث ملی است و هیچ کس دوست ندارد وجهه ملی ایران خراب شود. امیدوارم چه استراماچونی و چه کسانی که در ایران شاغل اند یا از ایران رفته اند، مشکلات این چنینی نداشته باشند تا تصویر خوبی از ایران به دنیا مخابره شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: