پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، برای نخستین بار در طول تاریخ فوتبال بانوان قرار است یک ناظر زن در مرحله نهایی مسابقات فوتبال انتخابی المپیک حضور داشته باشد.

معصومه شکوری این ناظر بین‌المللی است که بهمن‌ماه در مسابقات انتخابی المپیک توکیو به عنوان ناظر از ایران حضور خواهد داشت.

وی در گفت‌وگو با فارس در این باره گفت: نخستین ناظر ایرانی هستم که در مرحله نهایی مسابقات کسب سهمیه المپیک حضور خواهم داشت. من قبلا داور بین‌المللی فوتبال بودم اما چند سالی است از داوری خداحافظی کرده و به عنوان مدرس و ناظر در مسابقات هستم.

شکوری درباره چگونگی انتخابش به عنوان ناظر، خاطرنشان کرد: تنها مدرس ایرانی در آسیا هستم. با توجه به آزمون‌ها و سمینارهایی که برگزار شده و با موفقیت‌هایی که داشتم به عنوان ناظر معرفی شدم. در آزمون‌های سال گذشته 5 آقا و یک خانم حضور داشتند که از بین آنها فقط من قبول شدم. با توجه به عملکردی که در مسابقات جام جهانی دانشجویان داشتم در فینال ناظر بودم و حالا فیفا ابلاغیه جدیدی برای من فرستاده است.

این ناظر بین‌المللی فوتبال کشورمان درباره اینکه به نظر می‌رسد فیفا زنان ایرانی را باور کرده و داور بین‌المللی فوتسال هم داشته‌ایم که در فینال المپیک سوت زده، تصریح کرد: فیفا شایسته سالاری را توسعه می‌دهد و به افرادی که خوب کار می‌کنند احترام می‌گذارد و ابلاغ می‌دهد. امیدوارم این سیستم به قدری رشد کند که داوران زیادی از ایران دعوت شوند. این برای ایران افتخار است.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه مشخص شده در سال 2020 چه برنامه‌هایی دارد، خاطرنشان کرد: هنوز ابلاغیه فیفا در سال جدید میلادی مشخص نشده است.

A31rkhtNClvo

شکوری درباره اینکه آیا این شانس را خواهد داشت تا در المپیک هم حضور پیدا کند، یادآور شد: آرزوی هر کسی است که در المپیک و جام جهانی حضور داشته باشد. تلاش می‌کنم عملکرد خوبی داشته باشم تا خودم را نشان دهم. در المپیک 2-3 ناظر بیشتر دعوت نمی‌شوند و امیدوارم با دعای خیر مردم این شانس را داشته باشم. برای جام جهانی 2022 کاندیداها مشخص شده‌اند و شانسی نداریم.

ناظر داوری فوتبال ایران ادامه داد: یکی از آرزوهایم این است که بهترین مدرس فیفا شوم. از سال گذشته مدرس آسیا شدم و آسیا مدرسان خود را به فیفا معرفی می‌کند. معمولا این پروسه 2-3 سالی زمان می‌برد

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: