پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، مهدی ترکمان مدافع چپ پای پارس جنوبی در نیم فصل اول با عملکرد مطلوبش توانست خود را به عنوان یک چهره مطرح در فوتبال ایران مطرح کند. او در نیم فصل اول 3 پاس گل برای هم تیمی هایش ارسال کرد و به واسطه عملکرد خوبش مشتریان زیادی هم به خود دید.

این پدیده جدید فوتبال ایران بعد از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس در هفته شانزدهم لیگ برتر با حضور در سازمان لیگ قراردادش را به طور یک طرفه فسخ کرد. ترکمان تا آن زمان 30 درصد از مطالبات خود را دریافت کرده بود و البته بندی در قراردادش داشت که اگر تا نیم فصل 50 درصد از مطالباتش را نگیرد می تواند یک طرفه فسخ کرده و جدا شود.

چند روز بعد از این اتفاق مسئولان پارس جنوبی اعلام کردند 20 درصد دوم قرارداد ترکمان را به او پرداخت کردند و در مصاحبه های خود اعلام داشتند که او باید به این تیم برگردد اما نه تنها پولی به حساب این بازیکن نرفت که بازگشت وی نیز رخ نداد. از آنجایی که نقل و انتقالات نیم فصل از تاریخ 26 آذرماه شروع شده بود، ترکمان به راحتی قراردادش را فسخ کرد، اما مدیران پارس جنوبی اعتقاد دارند او باید تا بعد از دیدار با پیکان برای این کار صبر می کرده است.

از این رو پارسی ها طی نامه ای به سازمان لیگ اعتراض رسمی خود را به فسخ یک طرفه قرارداد ترکمان اعلام کردند. منتهی این نامه اشتباهات عجیبی دارد که نشان می دهد مدیران باشگاه به خیلی از مسائل پیرامون تیم خود اشراف ندارند!

در نامه ای که پارس جنوبی به سازمان لیگ زده اعلام شده که ترکمان از تاریخ 25 آذرماه از حضور در تمرینات سر باز زده و این در حالی است که این مدافع در تاریخ 28 آذرماه جلوی پرسپولیس در هفته شانزدهم لیگ برتر بازی کرده است. در حالی که ترکمان می توانست قبل از دیدار با پرسپولیس با توجه به شروع نقل و انتقالات قراردادش را فسخ کند اما این بازیکن دیدار حساس تیمش را هم انجام داد و بعد اقدام به فسخ قرارداد کرد. 

از این رو طبق ماده 14 آیین نامه نقل و انتقالات فیفا اگر بازیکن مبلغی را با باشگاه طی کرده باشد و سر موعد مقرر آن را دریافت نکند، می تواند آزادانه و حتی در اولین روز شروع نقل و انتقالات قرارداد را یک طرفه فسخ کند و ترکمان نیز با استفاده از بند قراردادش در زمان مقتضی در این خصوص اقدام کرده است. 

با این شرایط بعید است که مدیران باشگاه پارس جنوبی بتوانند در این ماجرا ترکمان را محکوم کنند و احتمالا طی روزهای آینده شاهد حضور این بازیکن در یکی از تیم های بالانشین جدول رده بندی باشیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: