پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، این اتفاق چند سالی است که در فوتبال کشور باب شده. تیم های داخلی پیش از شروع فصل و در بازیهای تدارکاتی با توجه به اینکه بازی ها فیلمبرداری می شود و فیلم بازیها هم در اختیار حریفان قرار می گیرد با پیراهن های بدون شماره به میدان می روند اما در بازی های دوستانه بین المللی این کار شدنی نیست. به همین خاطر مربیان تیم های سعی می کنند بازیکنان را با شماره های غیر واقعی و شماره هایی که به آنها اختصاص ندارند، به میدان بفرستند. این کار توسط کارلوس کی روش در بازیهای دوستانه تیم ملی به دفعات انجام شده بود و جالب اینکه کارلوس کی روش بازی هایی که پشت درهای بسته انجام می شد حتی از مدیر رسانه تیم ملی می خواست ترکیب تیم و هم چنین اسامی بازیکنان را به شکل غیر واقعی گزارش کند!

حمید استیلی در بازی با امید قطر هم این کار را انجام داد. او از بازیکنان خواست در این بازی با شماره هایی که به آنها اختصاص ندارند به میدان بروند. به طوریکه مهاجم با پیراهن هافبک، هافبک با پیراهن مهاجم و مدافع با پیراهن هافبک و... بازی کردند. خب این بازی فیلمبرداری شد و طبیعتا فیلم بازی ها در اختیار حریفان ایران هم قرار خواهد گرفت! با این پلی تیک حتما حریفان دچار سردرگمی خواهند شد. هر چند ظاهر برخی از بازیکنان از جمله مهدی قائدی قابل شناسایی است اما بازی با شماره پیراهن های غیر تخصصی به طور حتم حریف را دچار سردرگمی خواهد کرد.

البته این ترفندها بیشتر تا پیش از بازی اول کارساز است و بعد از انجام بازی اول شناخت همه تیم ها از یکدیگر کامل می شود و تیم ها در بازی دوم با شناخت کافی به میدان می روند. حمید استیلی بر خلاف تصور امید زیادی به صعود تیم امید به المپیک دارد و تصمیم گرفته تیم امید را در بازی های پیش رو با سبک کارلوس کی روش به میدان بفرستد و با تاکتیک دفاع – ضد حمله به مصاف حریفان برود. سرمربی تیم امید پیش تر در این باره گفته بود چون زمان زیادی برای انجام کار ترکیبی در تمرینات تیم امید نداشته، می خواهد با این شیوه تیم امید را به میدان بفرستد. از سویی حریفان ایران در بازی های گروهی تیم های سرعتی هستند و بهتر است تیم امید با این شیوه بازی کند.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: