پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «لوس، خسته‌کننده و فرسایشی؛ این فقط چند کلمه از همه توصیفاتی است که می‌شود در مورد پرونده کشدار استقلال و آندره‌آ استراماچونی به کار برد. حالا دیگر حتی تیفوسی‌ترین هواداران استقلال و چه‌بسا اعضای خانواده خود استراماچونی هم از این همه خبر بی‌حاصل و اعصاب‌خردکن به ستوه آمده باشند. قصه چنان است که بازگویی و بازنویسی‌اش برای ما هم ملال‌آور به نظر می‌رسد، اما به‌ طور خلاصه می‌توان گفت استقلالی‌ها هفته گذشته و بعد از شروط ۱۱‌گانه و توهین‌آمیز مربی ایتالیایی تصمیم گرفتند از او عبور کنند و فرهاد مجیدی را به جایش روی نیمکت بنشانند اما واکنش تند و منفی هواداران، فرهاد را پشیمان کرد. مجیدی پست گذاشت و گفت فقط زمانی برمی‌گردد که مردم از او بخواهند و موافق این بازگشت باشند.

بنابراین موج جدیدی از تلاش‌ها برای بازگرداندن استراماچونی آغاز شد. بعد از آن که تلاش‌های مسئولان از طیف‌های گوناگون ورزشی، سیاسی، اجتماعی و دیپلماتیک نتیجه نداد، وزارت ورزش در آخرین گام مجبور شد بار دیگر به علی خطیر پناه ببرد؛ معاون جنجالی و مستعفی باشگاه استقلال که چون قرارداد استراماچونی را خودش بسته بود و چون مرد ایتالیایی در مصاحبه‌های اخیرش مکرر از او نام می‌برد، تصور می‌شد قادر به بازگرداندن استرا خواهد بود. بنابراین ماموریت خطیر شروع شد و از پنج روز قبل یک تیم ایرانی با وکلای استراماچونی در دوحه شروع به مذاکره کردند؛ گفت‌وگوهایی که قرار بود ظرف چند ساعت جواب بدهد اما با گذشت چند روز هنوز به نتیجه نرسیده و ظاهرا دیگر هم نخواهد رسید!

دیروز وریا غفوری مصاحبه‌ای در جمع خبرنگاران انجام داد که می‌توان آن را به منزله پایان کار استراماچونی در استقلال دانست. از خیلی وقت پیش این زمزمه به گوش می‌رسید که کاپیتان استقلال بابت رفتار نامهربانانه استراماچونی با تیم شاکی است. سخنان دیروز او بی‌پرواتر از هر زمان دیگری بود. او گفت: «هرچه به استراماچونی التماس کردیم که برگردد برای او مهم نبود. من فکر نمی‌کنم که دیگر بیاید. باشگاه هم سریع‌تر باید یک نفر را روی نیمکت بنشاند تا هوادار هم بفهمد سرمربی تیمش کیست و این قصه تمام شود. آقای خطیر آمده بود استراماچونی را برگرداند، اما فعلا خبری نیست و امیدوارم نهایتا مثل پرونده سوپرجام نشود!»

غفوری از این فرصت استفاده می‌کند و طعنه‌ای هم به پرونده ناکام و پرهزینه استقلال در دادگاه عالی ورزش می‌زند؛ طرحی که با ابتکار خطیر قرار بود منجر به بازپس‎‌گیری سوپرجام پارسال از پرسپولیس شود اما به سختی شکست خورد. شاید الان که شما این مطلب را می‌خوانید تکلیف استقلال روشن شده باشد اما لااقل ما عصر دیروز و هنگام تنظیم این سیاهه، پاک سر در گم و گیج بودیم؛ این سرگیجه چنان است که یک خبرگزاری ساعت ۱۰ صبح مدعی شد استراماچونی با استقلال به توافق نهایی رسیده و برمی‌گردد اما همین خبرگزاری دو ساعت بعد نوشت استرا منتفی شده و استقلالی‌ها دارند با یک مربی ایتالیایی دیگر مذاکره می‌کنند! در هر صورت اگر واقعا آندره‌آ نیاید، بیش از هر چیز باید به حال پنج امتیاز سوخته سه بازی آخر و فرصت ارزشمندی که از دست رفت، تاسف بخوریم.»

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: