پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، هفته گذشته اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال پس از بررسی گزارش کمیته فنی و توسعه این فدراسیون بحث انتخاب سرمربی ایرانی برای هدایت تیم ملی کشورمان را به حیدر بهاروند تفویض کردند تا نایب رئیس فدراسیون طبق مذاکره با گزینه‌های داخلی مد نظر، در نهایت جانشین مارک ویلموتس را معرفی کند.

امیر قلعه نویی، علی دایی و یحیی گل محمدی به عنوان جدی‌ترین گزینه‌های سرمربیگری یوز‌ها مطرح شدند، اما به نظر می‌رسد سرمربی فعلی سپاهان شانس بیشتری نسبت به شهریار و گل محمدی دارد.

البته قلعه نویی هم برای همکاری با تیم ملی مردد است. شنیده می‌شود او در تماس هایش با مسئولان فدراسیون اعلام کرده ابتدا باید وضعیت ادامه حضورش در تیم سپاهان تا پایان لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا مشخص شود. در واقع قلعه نویی با این تصمیم توپ را برای حضور در تیم ملی به زمین مدیران باشگاه سپاهان انداخته است. از طرفی احتمال دارد در صورت قطعی شدن انتخاب قلعه نویی، او تا پایان فصل در سپاهان هم بماند. دیدار‌های تیم ملی در فروردین ۹۹ مقابل هنگ کنگ و کامبوج نسبت به دیدار‌هایی که ملی پوشان فوتبال کشورمان در خرداد مقابل بحرین و عراق برگزار می‌کنند، راحت‌تر است و در صورت توافق قلعه نویی با فدراسیون فوتبال، احتمال دارد وظیفه ارزیابی وضعیت بازیکنان برای حضور در اردو به دستیاران این سرمربی سپرده شود و قلعه نویی هم روی کار آن‌ها نظارت کند تا از اواخر اسفند با تشکیل اردوی آماده سازی پیش از بازی با هنگ کنگ و کامبوج او در تمرینات تیم ملی شرکت کند. شاید هم مسئولان فدراسیون با مدیران سپاهان برای قطع همکاری قلعه نویی با این تیم به توافق برسند.

بیشتر بخوانید: درخواست مالی مربیان ایرانی پرونده مذاکره فدراسیون فوتبال با خارجی‌ها را باز می‌کند

از طرفی مسائل مالی و حضور دستیاران خارجی هم در کادرفنی تیم ملی جزو مواردی است که مدیران فدراسیون درصدد توافق روی آن‌ها با قلعه نویی هستند. شنیده می‌شود قلعه نویی اعلام کرده باید برای بازگشتش به نیمکت سرمربیگری یوز‌ها (لقب تیم ملی) شان مربی ایرانی حفظ شود و حاضر نیست با مبلغ پایین روی این نیمکت بنشیند.

از طرفی فدراسیون فوتبال برای اجرای برخی موارد فنی قصد دارد از دستیاران با کیفیت خارجی در کادرفنی تیم ملی در کنار مربیان ایرانی استفاده کند و به همین دلیل این مورد هم در مذاکره با قلعه نویی مورد بحث است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: