پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال و به نقل از ایران ورزشی، او در بازی ماریتیمو برابر گیمارش با عملکرد فوق‌العاده‌اش بارها دروازه تیمش را نجات داد و چهارمین کلین‌شیت خود را در لیگ پرتغال ثبت کرد. نمایش امیر در بازی برابر ویتوریا گیمارش به گونه‌ای بود که تحسین احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان افسانه‌ای فوتبال ایران را به همراه داشت.

او با انتشار فیلم سیوهای پسرش نوشت: «تبریک به امیر بابت بهترین بازیکن زمین شدن. خوشحالم که در این روزهای سخت برای چند لحظه هم که‌ شده دل مردم را شاد کردی و باعث افتخار کشورت شدی.»

 

CCuFJ9rU2HSw

امیر در بازی برابر ویتوریا در همان دقیقه 10 بازی یک شوت محکم زمینی را که به گوشه دروازه می‌رفت با دستش تغییر جهت داد و به کرنر فرستاد. اوج کار او در نیمه دوم بازی و بین دقیقه 73 تا 75 رقم خورد.

او که در نیمه دوم یکی، دو شوت را گرفته بود، در این لحظه ضربه محکم بازیکن ویتوریا را در شش قدم و از فاصله نزدیک به طرز جالبی و در دو ضرب با آن سرعت عمل بالایش گرفت.

دو دقیقه بعد کرنر ویتوریا و ضربه سر مهاجم این تیم در آستانه ورود به دروازه با عکس‌العمل عالی عابدزاده مواجه شده و دروازه این تیم بازهم بسته ماند. در ادامه او یک ضربه سر از فاصله نزدیک دیگر را از کنار تیر دو به کرنر فرستاد تا نه تنها مرد اول تیمش که بهترین بازیکن میدان باشد.

دروازه‌بان ایرانی در پایان این بازی به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد و بعد از آن نیز در تیم منتخب هفته شانزدهم لیگ پرتغال قرار گرفت. این به این معنا است که او بهترین دروازه‌بان هفته لیگ پرتغال بوده است. این اولین بار است که عابدزاده در تیم منتخب «سوفا اسکور» حضور دارد.

 او از طرف این سایت نمره9.3  را گرفته است. براساس آمار منتشر شده از سوی «سوفا اسکور» امیر در این بازی 8 عملیات نجات‌بخش داشت که شامل 7 ضربه در محوطه جریمه و یک توپ است که مشت کرد.

نکته جالب دیگر سومین کلین‌شیت متوالی امیر عابدزاده در لیگ پرتغال است. او ابتدا در هفته چهاردهم دروازه ماریتیمو را مقابل بواویستا بسته نگه داشت تا تیمش به پیروزی یک بر صفر دست یابد. سپس در هفته پانزدهم ماریتیمو پیروزی ارزشمندی مقابل ریو آوه کسب کرد که عابدزاده باز هم توانست از دروازه خود مقابل مهاجمی آماده چون مهدی طارمی به خوبی محافظت کند. این هفته هم او مقابل ویتوریا گیمارش بهترین عملکرد ممکن را به نمایش گذاشت و نشان داد در اوج آمادگی قرار دارد.

آخرین باری که دروازه امیر عابدزاده در لیگ پرتغال باز شد، دقیقه 60 دیدار مقابل سانتاکلارا بود. او در این دقیقه دروازه‌اش را مقابل یوکرا باز شده دید اما بعد از آن دیگر مهاجمی موفق نشده قفل دروازه امیر را بشکند. دروازه‌بان تیم ملی فعلاً به رکورد 300 دقیقه بسته نگه داشتن دروازه رسیده و با ادامه همین درخشش می‌تواند روند رو به رشد خود را ادامه بدهد و حتی به دروازه تیم ملی هم برسد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: