پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، ترکیب پرسپولیس در نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر از یک نظر جالب است. تقریبا تمام اعضای اصلی این باشگاه و این تیم در حال حاضر بازیکنان سابق پرسپولیس هستند. نکته جالب اینجا است که اغلب آن ها در زمان فوتبالشان هم‌دوره بوده اند مثل یحیی گل محمدی و افشین پیروانی که در دفاع وسط پرسپولیس در سال های میانی دهه هفتاد همبازی بودند.

در سال 1374 یحیی گل محمدی سرمربی حال حاضر پرسپولیس تازه به این تیم پیوسته بود اما خیلی زود تبدیل به یکی از بازیکنان اصلی ترکیب پرسپولیس استانکو پوکله پوویچ تبدیل شد. افشین پیروانی البته یک سال زودتر به پرسپولیس آمده بود و در سال 74 دیگر دفاع فیکس تیمش بود اما یحیی بعد از آمدن استانکو بود که به مهره ای کلیدی در خط دفاعی بدل شد.

سرمربی و مدیرتیم در آن پرسپولیس روزهای خوبی را سپری کردند. تیمی که با یورگن گده شروع ناموفقی داشت و با سه گل در دربی مغلوب شد توانست بعد از حضور استانکو به مقام قهرمانی برسد و افشین و یحیی بی تردید دوتا از موثرترین مهره های تیم بودند. پیروانی 25 ساله و گل محمدی 24 ساله بودند که در سال 74 توانستند در ترکیب 3-4-3 پیرمرد کروات به عنوان دو ستون اصلی خط دفاعی خودشان را تثبیت کنند.

 پیروانی و گل محمدی

بهروز رهبری فر ضلع سوم این مثلث بود که به خوبی یکدیگر را تکمیل می کردند. افشین خونسرد و با اعتماد به نفس بود، یحیی باهوش و عنصر موثر در بازی تیمی و بهروز نفر اول جنگ های تن به تن. پرسپولیس با اتکا به همین خط دفاعی توانست در آن سال بالاتر از بهمن و استقلال به مقام قهرمانی برسد.

هرچند نباید فراموش کرد که آن تیم پرسپولیس ستاره های بزرگ دیگری هم داشت. فرشاد پیوس کاپیتان و احمدرضا عابدزاده دروازه بانش بودند و رضا شاهرودی در پیستون چپ تیم بازی می کرد. نکته جالب این تیم حضور مجید نامجومطلق کاپیتان و ستاره سابق استقلال بود که در آخرین سال های فوتبالش در پرسپولیس مدل 74 به میدان رفت.

از آن سال ها 24 سال گذشته است و حالا اعضای تیم موفق آن دوران دور هم جمع شده اند تا ماموریت بزرگی را با مدافع سه عنوان قهرمانی لیگ برتر آغاز کنند. البته برخی چیزها از آن دوران تغییر کرده و شاید مهمترینش چهره افشین و یحیی بدون سبیل و ریش باشد.

پیشنهاد ویژه : عکس شیک ترانه علیدوستی

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: