پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه‌های ایرانی را از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا محروم کرد. ماجرایی که به ظاهر فوتبالی محسوب می‌شود، اما از درون کاملا سیاسی است.

 

طبق باور همگان، ایران امن‌ترین کشور در خاورمیانه است که تمامی تیم‌های ورزشی با آرامش می‌توانند در آن به رقابت بپردازند. اما حالا با کارشکنی کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان باید از حریفان خود در کشور‌ ثالث میزبانی کنند. تصمیمی که کاملا غیر حرفه‌ای است و رنگ و بوی سیاسی دارد.

۲ روز قبل دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، باز هم ایران را ناامن معرفی کرد و پس از آن سعودی‌ها صبح روز گذشته خبری مبنی بر لغو امتیاز میزبانی از باشگاه‌های ایران حاضر در لیگ قهرمانان را منتشر و در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار بیانیه‌ای این موضوع را تایید کرد. موضوعی که با ادعای مدیران این کنفدراسیون از جمله شیخ‌ سلمان منافات دارد.

ظاهرا ترامپ با دست گذاشتن روی اقتصاد نقطه ضعف ورزش آسیا، به صورت پنهانی و علنی به سران ورزشی، به خصوص مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده در صورتی که میزبانی ایران متزلزل نشود، تمامی حامیان مالی رسمی آمریکایی مانند credit card و molten USA از حمایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در مسابقات فوتبالی کناره‌گیری می‌کنند. کشور ژاپن و چین هم با داشتن حامیان مالی مثل kddia، au، credit، saison، family mart، my، kolo، r Nikon، mokita، molton Toyota و continental که سهم زیادی در اقتصاد کنفدراسیون فوتبال آسیا دارند تحت فشار آمریکا قرار دارند. به نظر می‌رسد آن‌ها هم به تبعیت از آمریکای جنایتکار و به خاطر رابطه نزدیکی که با این کشور دارند سعی می‌کنند تا اقتصاد کنفدراسیون فوتبال آسیا را تحت فشار گذاشته و شاید آن را فلج کنند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای خوش خدمتی به آمریکایی‌ها با رد حقیقت امنیت بالای کشور ایران برای میزبانی هر مسابقه ورزشی، بیانیه‌ای ظالمانه و به سود آمریکایی‌ها و سیاست غربی‌ها منتشر کرد. بیانیه‌ای که بیشتر از اینکه ورزشی باشد در باتلاق سیاست غرق شده است. آمریکایی‌ها با این کار سعی دارند تا حلقه محاصره اطراف ایران برای میزبانی رقابت‌های مهمی مانند لیگ قهرمانان آسیا و مسابقات مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ را تنگ‌تر کنند.

 

در این موضوع فدراسیون فوتبال و تیم‌های باشگاهی ما نباید عقب‌نشینی کنند و ضمن پا فشاری روی مواضع درست خود، حق این را هم دارند که در صورت عوض نشدن تصمیم ظالمانه کنفدراسیون فوتبال آسیا، از حضور در این مسابقات انصراف دهند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: