پایگاه خبری خانه فوتبال:

آنتونی استوکس بعد از مذاکرات طولانی زمستانی به پرسپولیس پیوسته و در دو بازی به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفته است. حضور او در دربی منجر به گل تساوی مقابل استقلال و حضور 26 دقیقه ای در دیدار روز گذشته مقابل الدحیل منجر به ایجاد موقعیت های بیشتر در مقابل حریف پرستاره قطری شد.
استوکس ایرلندی که سابقه مناسبی بابت درخشش در تیم تراکتور دارد و به کار و بازی در ایران کاملا آشنا است، با وجود حضور دیرهنگام در جمع سرخپوشان کاملا در بین پرسپولیسی ها حل شده و جالب اینکه دیروز در طول مسابقه به جز اینکه هم تیمی ها را بابت پاس های اشتباه و تکمیل نکردن یک و دو ها و جاگیری های غلط شماتت می کرد، در اعتراض به داور در دقایق پایانی هم نقش موثری داشت.
استوکس که با شماره در دقیقه 64 جانشین علی علیپور شده بود که پرتلاش اما کم موقعیت بود جانی دوباره به خط حمله سرخ پوشان بخشید و به همراه کریستین اوساگوانا فشار بیشتری روی خط دفاعی الدحیل وارد کرد. با این حال او تا لحظات پایانی مسابقه که با یک شوت محکم و زیر طاقی می توانست گل اول خود را برای پرسپولیس به ثمر برساند موفق روی خلق موقعیت روی دروازه حریف نشد. با این حال وقتی داور سوت پایان بازی را کشید، یک خبرنگار قطری از دیگران سوال کرد که این بازیکن کیست و چرا زودتر وارد زمین نشده است؟
آنتونی استوکس دیروز در چینش تهاجمی پرسپولیس در نقش یک گوش چپ ظاهر شد و بسیاری از توپ ها به وی ختم می شد. آن هم در شرایطی که سمت چپ پرسپولیسی ها فعال تر از سمت راست این تیم بود و بار تهاجمی بیشتری روی محمد نادری و ترابی در نیمه اول و استوکس در نیمه دوم قرار داشت. با این حال استوکس که از سطح متفاوتی از فوتبال بازی کردن می‌آید، هنوز با هم تیمی هایش در تیم تازه درک متقابلی پیدا نکرده و حرکاتش فردی و غریزی و کمی دور از قالب های تاکتیکی است. او اما با نمایش دیروز یک گام بلند به سمت ترکیب اصلی پرسپولیس برداشت و حتی شاید یحیی که اهل تغییر نشان داده، در دیدار مقابل الشارجه نیز از او در ترکیب اصلی پرسپولیس استفاده کند. اگرچه علی علیپور آشکارا فرمی بهتر از نیم فصل اول دارد و صد البته به دلیل تجربه بالایش در پرسپولیس همچنان گزینه اصلی خط حمله محسوب می شود. در عین حال به نظر می رسد کریستین اوساگوانا به دلیل بازی فیزیکی و البته قریحه گلزنی کمترش فعلا و در صورت بازگشت استوکس به فرم 90 دقیقه ای تبدیل به گزینه سوم تیم بشود و زوج نهایی خط حمله از بین علیپور و استوکس شکل بگیرد. اتفاقی که قبلا پرسپولیس آن را با زوج طارمی و علیپور تجربه کرده و جواب هم گرفته است.
جالب اینکه استوکس قابلیت های مختلفی در بازی خود دارد و شوتزن، دریبل زن، قادر به فرار های عمقی و البته سرزن است و از فیزیک خوبی نیز بهره می‌برد اما برخلاف علیپور و اوساگوانا چندان قادر به فشار گذاشتن روی مدافعان حریف در زمان پرس تیمی نیست. با این حال شم گلزنی و تاثیری که او در نیم ساعت پایانی بازی پرسپولیس و الدحیل به نمایش گذاشت احتمالا به معنای دریافت بلیت حضور در ترکیب ثابت پرسپولیس است. چیزی که باشگاه در این بازیکن دیده بود و روی خریدش تا این حد اصرار داشت.
نکته مهم اینکه پرسپولیس یکی از ثروتمند ترین تیم های ایران از حیث داشتن مهاجم است. تا جایی که به جز سه بازیکنی که دیروز به عنوان مهاجمان تیم وارد زمین شدند، سه مهاجم خبرساز این تیم هم روی سکوها نشسته بودند. آریا برزگر ستاره تیم ملی جوانان، امیر روستایی مهاجم تیم ملی امید و مهدی عبدی گلزن دربی که مسابقه دیروز پرسپولیس و الدحیل را دور از دیگر بازیکنانی و در کنار مهرداد خانبان 90 دقیقه پراسترس از جایگاه ویژه تماشا کردند. این فهرست 6 نفره از مهاجمانی که در بین تمام تیم های ایرانی مشتری دارند، امکان بیشتری به یحیی گل محمدی می دهد تا در جبهه‌های مختلف برای صعود و قهرمانی بجنگد و البته برای این بازیکنان که فکر می کنند در هر تیم دیگری می توانند در ترکیب اصلی باشند نیمکت نشینی کار راحتی نخواهد بود که کنترل این مساله نیز به هنر سرمربی و ساختار باشگاه برمی‌گردد.
در نهایت جنگ خونین مهاجمان پرسپولیس تا پایان فصل ادامه خواهد داشت. به خصوص که کارت جدیدی رو شده وروی میز آمده که به نظر می رسد به زودی در دست سرمربی بنشیند.


 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: