پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، اکبر میثاقیان پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره  اینکه قراردادش در یک سال  ۲ میلیارد تومان بود، اظهار کرد: اگر من ۲ میلیارد تومان در فوتبال بدست آورده باشم اکنون کجاست! این موضوع صحت ندارد. من  به هر تیمی از دسته یک که رفتم آن تیم را به لیگ برتر آوردم و فقط در بادران موفق به انجام این کار نشدم. تیم‌هایی همانند  ابومسلم، شموشک، یک تیم تبریزی، شهر خودرو (پدیده سابق)، آلومینیوم هرمزگان، خونه به خونه بابل و مس کرمان  را به لیگ برتر آوردم. همچنین در زمان قرارداد با تیم‌ها شرط می‌گذاشتم که اگر آن تیم‌ها به لیگ برتر صعود می‌کردند باید به من پاداش می‌دادند.  

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه گفته می‌شد که او با جادو باعث صعود تیم‌ها به لیگ برتر می‌شود، بیان کرد: خودم جادوگر هستم. فردی چند سال پیش قصد داشت از مربیگری ام فیلم مستند بسازد و او بعد از ۲۴ ساعت فیلمبرداری دوام نیاورد و پروژه را متوقف کرد. آن فرد گفت که نمی‌شود از مربیگری من فیلمبرداری کند، چون خیلی جدی در تمرینات هستم و همواره دوست دارم که موفق شوم. به هر حال مربیانی همانند قلعه نویی، گل محمدی و تارتار در فوتبال موفق هستند و اگر این طور باشد باید بگوییم این مربیان هم جادوگری می‌کنند، اما به این صورت نیست و مربیان ایرانی توانمند هستند.  

با مطرح کردن جادوگری قصد تخریب مربیان را دارند 

او درباره اینکه برخی از مربیان سمت جادوگری رفتند، گفت: من هم این موضوع شنیدم، اما با مطرح کردن جادوگری قصد تخریب مربیان را دارند. اگر یک جادوگر می‌تواند باعث موفقیت یک مربی شود در آن صورت برای خودش هم کاری کند تا موفق شود. ما در شهر مشهد حضور داریم و به امام رضا (ع) توسل می‌کنیم.

میثاقیان درباره اینکه کسی پیشنهاد جادوگری به او نداده است، بیان کرد: بله هزاران بار به من زنگ زدند و بیان کردند که کمک می‌کنند تا تیمم برنده شود،   اما گفتم خودم جادوگر هستم و بازی‌ها را پیروز می‌شوم و احتیاجی به کسی  ندارم.

در فوتبال صادقانه کار کردم 

میثاقیان  درباره اینکه گفته می‌شد که او مربی منشوری است، اظهار کرد: من مصاحبه‌های حاشیه‌ای زیاد می‌کردم و به من انگ منشوری زدند، اما بعد از آن متوجه شدند که من اهل کار‌های خلاف نیستم و  در فوتبال صادقانه کار کردم. من برای بازیکنان عین یک پدر و  برای باشگاه مانند کارگر بودم. به هر حال  نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم، چون همه مسائل مشخص است.

قراردادم با استقلال ۱۰ هزار تومان بود 

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه در استقلال بازی کرده  است و او را استقلالی می‌دانند، گفت:  من استقلال را همانند ابومسلم مشهد دوست دارم و ۲ سال در استقلال بازی کردم و در این تیم مینیسک زانویم پاره شد. مرحوم پورحیدری مرا به استقلال آورد و در آن زمان لیگ وجود نداشت و همه تیم‌ها باید با یکدیگر بازی می‌کردند. به هر حال با همان پارگی مینیسک ۲ سال در استقلال بازی کردم و زانویم در زمان بازی قفل می‌کرد و من با دستهایم گرفتگی پایم را باز می‌کردم. من این موضوع را به مرحوم پورحیدری گفتم و او اجازه داد تا عمل جراحی کنم. قراردادم با استقلال ۱۰ هزار تومان بود که ۴ هزار تومان پول عمل جراحی ام شد.

من با ۱۴  هزار و ۵۰۰ تومان یک ژیان خریدم 

میثاقیان درباره اینکه گفته می‌شد باشگاه استقلال به او ژیان داده است، بیان کرد: به هر حال فاصله خانه ام تا محل تمرین باشگاه استقلال دور بود و مسیر طولانی را می‌پیمودم به همین علت مرحوم پورحیدری  به من ۱۴  هزار و ۵۰۰ تومان  داد تا ژیان خریداری کنم تا با ماشین به تمرین بروم.  در آن زمان تازه ازدواج کرده بودم و همسرم خیلی خوشحال شد و گفت حداقل از این فوتبال یک ماشین نصیبت شد.  

حضور در تیم ملی فوتبال افتخار برای اسکوچیچ محسوب می شود 

پیشکسوت فوتبال درباره ارزیابی اش از اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: به نظرم خیلی از اسکوچیچ انتقاد شده است و اکنون موقع انتقاد کردن از این مربی نیست. ما باید به اسکوچیچ کمک کنیم، چون سرمربی تیم ملی کشورمان است و ما می‌خواهیم تیم ملی کشورمان موفق شود. به هر حال حضور در تیم ملی کشورمان یک افتخار و یک برند برای اسکوچیچ محسوب می‌شود و شاید این مربی را تیم‌های باشگاهی بزرگ هم بخواهند. البته کی روش یک چیز دیگر بود و از لحاظ فنی بالاتر قرار دارد و او فوتبال را به خوبی به بازیکنان تیم ملی آموزش داد و فوتبالیست‌های خوبی به ایران آورد.  

میثاقیان درباره اینکه بهتر نبود یک مربی ایرانی برای هدایت تیم ملی فوتبال انتخاب می‌شد، گفت: به هر حال امیر قلعه نویی می‌توانست سرمربی تیم ملی شود، اما باشگاه سپاهان اجازه جدایی اش را نداد. به نظرم قلعه نویی به خوبی می‌توانست تیم ملی را کنترل و هدایت کند.  

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه جای فوتبالیست‌های معروف  در انتخابات فدراسیون فوتبال خالی است، گفت: من نمی‌دانم چه کسانی کاندید شدند و در جریان این مسائل نیستم. به هر حال تا جایی که شنیدم افرادی همانند قریب، کاشانی، نبی و ممبینی برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کردند و  آن‌ها فوتبالی هستند. البته من به خداداد عزیزی می‌گفتم که در صورتی که مدیر یک باشگاه شود در آن صورت می‌تواند رئیس فدراسیون فوتبال  و رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا شود، چون توانش را داشت. من به بادامکی گفتم که شغل مربیگری را انتخاب نکند و به سمت مدیریت برود. همچنین فکر نمی‌کردم مجیدی بتواند آن قدر خوب در استقلال مربیگری کند و اگر او به جزییات کاری نداشته باشد به طور حتم در کارش موفق می‌شود. مربیانی همانند مجیدی، گل محمدی و تارتار می‌توانند در فوتبال موفق شوند، چون کاریزما و انرژی لازم برای کار کردن دارند. نسل جدید فوتبالیست‌ها  نباید برای سرمربیگری عجله کند و باید مراحلی را پشت سر بگذراند تا در کارشان موفق شوند.  

او درباره خاطره جالبش از فوتبال گفت: من زمانی که سرمربی تیم راه آهن بودم با تیم پاس بازی داشتیم که نتیجه بازی ۲ بر یک به نفع ما بود و به رمضان شکری دستیارم گفتم که چند دقیقه‌ای می‌روم و بعد برمی گردم و یک سرباز گفت: اکبر آقا گل مساوی را تیمت خورد. من با عصبانیت برگشتم و با مربیان تیم دعوا کردم که چرا گل مساوی را دریافت کردیم و آن‌ها گفتند ما چکار کنیم.  

حفظ سیاه جامگان در لیگ برتر شاهکار مربیگری ام بود 

میثاقیان درباره صحنه گریه کردنش بعد از صعود سیاه جامگان به لیگ برتر گفت: تیم سیاه جامگان باید پرسپولیس را شکست می‌داد تا در لیگ برتر می‌ماند و یکی از شاهکارترین اتفاقات در فوتبال رخ داد. در این بازی حسی نداشتم و فشار زیادی بر روی من بود و از فوتبال دل زده شدم و با خودم گفتم این چه شغلی است که من دارم. به هر حال یکی از شاهکار‌های مربیگری ام بود که توانستم تیم سیاه جامگان با ۸ بازی در لیگ برتر حفظ کنم.  

میثاقیان درباره این سئوال که ۳ رشته زمستانی را نام ببرد، گفت: اسکی روی برف یادم است و اطلاعاتی غیر از فوتبال ندارم.

من می ترسیم از کنار برج میلاد رد شوم  

او در واکنش به سئوال ۳ برج بلند در دنیا بیان کرد: من فقط برج میلاد را می‌شناسم و  برج دیگری را نمی‌شناسم. من می‌ترسیم که از اکباتان به سمت بزرگراه همت بروم که برج میلاد را ببینم. در ابتدا از حرفم که گفتم خودم را  از برج میلاد پرتاب می‌کنم پشیمان شدم، اما بازیکنانم می‌دانستند که من این کار را می‌کنم در نهایت همه تلاش خود را کردند تا در لیگ بمانیم.  

سرمربی سابق فوتبال درباره ۳ خواننده پاپ جوان کشور گفت: من عاشق صدای شجریان هستم. محسن چاووشی، مرحوم مرتضی پاشایی و بابک جهانبخش را دوست دارم.  

میثاقیان درباره اینکه ۳ بازیکنی که بهترین بازیکن آسیا شدند، گفت: خداداد عزیزی، علی کریمی و علی دایی بهترین بازیکن آسیا شدند.  

او درباره ۳ خطا در فوتبال گفت: تکل خطرناک، شوک دادن، کف پا و هند جزء خطا‌های فوتبال است.  

میثاقیان در پایان خاطر نشان کرد: ما با همدلی و اتحاد ویروس کرونا را شکست می‌دهیم و مردم از ویروس نترسند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: