پایگاه خبری خانه فوتبال:

 در دوازده سالی که پپ گواردیولا کارش را در عرصه حرفه ای به عنوان سرمربی آغاز کرده، پرافتخارترین سرمربی فوتبال جهان از نظر کسب جام بوده و حالا امشب منچسترسیتی تحت هدایت او موفق شد با کسب برتری 1-2 مقابل آستون ویلا، برای سومین سال متوالی زیر نظر این سرمربی جام اتحادیه را فتح کند.
پپ گواردیولا با قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس تعداد قهرمانی های خود را به 29 رساند؛ او در اسپانیا (3 لالیگا، 2 جام حذفی، 3 سوپرجام، در آلمان 3 بوندسلیگا، 2 جام حذفی، در انگلیس 2 لیگ برتر، 1 جام حدفی، 3 جام اتحادیه، 1 سوپرجام،  و در عرصه بین الملل 3 جام باشگاه‌های جهان، 2 لیگ قهرمانان اروپا، 3 سوپرجام اروپا) فتح کرده است.
اما پپ گواردیولا استاد نتیجه گرفتن در بازی های فینال است. دیدار امشب بیست و پنجمین فینال دوران سرمربیگری پرافتخار پپ گواردیولا بود، در 21 فینال از 25 مورد تیم های این سرمربی موفق به کسب پیروزی شده اند. او تا به حال با منچسترسیتی در شش فینال شامل دو جام خیریه، سه جام اتحادیه ، یک جام حذفی شرکت کرده است. چهار مورد از هشت فینال پیشین تیم های گواردیولا به ضربات پنالتی کشیده شد که سه پیروزی و یک تساوی نصیب تیم های او شد.
منچسترسیتی این فصل در لیگ برتر قافیه را به لیورپول واگذار کرده و شانس هت تریک در این رقابت ها را از دست داد، اما آنها هفته گذشته در لیگ قهرمانان موفق شدند در برنابئو به پیروزی بزرگی دست یافته و 1-2 رئال مادرید را مغلوب سازند. پایان خوش این فصل برای پپ گواردیولا می تواند فتح لیگ قهرمانان بعد از 9 سال باشد.// ورزش سه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: